مزایا و ویژگیهای هدیه تبلیغاتی

در بسیاری از جاها می خوانیم یا می شنویم که برای جذب مشتریان از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.

اما در عمل با شرکتها یا برندهای کمتری مواجه می شویم که از این تکنیک برای جذب مشتریان استفاده کنند. شما به عنوان یک مشتری که در طول روز ممکن است انواع خریدهای ریز و درشتی داشته باشید با چند شرکت یا فروشگاه مواجه می شوید که به ازای خریدتان هدیه ای دریافت کنید ؟ به همین دلیل است که می گوییم نقش هدایای تبلیغاتی به همان اندازه که درباره آن صحبت می شود ولی جدی گرفته نمی شود.

به همان اندازه که دادن این هدایای تبلیغاتی مهم است بلکه نوع و ویژگیهای آن نیز می تواند بر میزان فروش ، رضایت و انگیزه مشتریان تأثیر بگذارد. بنابراین در این مقاله به مزیتهای این هدیه و ویژگیهای آن می پردازیم. کادوهای تبلیغاتی همیشه از جمله روشهایی هستند که می توانید مشتریان را ترغیب به خرید از محصول یا خدماتتان کنید. برگه های تبلیغاتی ، طراحی روشور ها و آگهی هایی که به صورت چاپی به دست مشتریان و مخاطبان می دهید ، ماندگاری زیادی ندارند و بسیاری از افراد ممکن است بدون مطالعه کردن آن ، آنها را دور بیاندازند. در این موارد بهتر است از هدایا برای جلب بیشتر مشتریان استفاده کنید. هدیه دادن به همان اندازه که برای مشتریان جذاب و ترغیب کننده است برای خود شما نیز مزیتهایی دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) تشویق مشتریان به خرید

افراد همیشه دوست دارند هدیه دریافت کنند. این ویژگی را می توانیم یکی از ابزارهای تبلیغاتی محصولات خود قرار دهیم. انواع اشانتیونها ، نمونه محصولات به صورت رایگان ، دادن هدایایی که غیر مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند. همگی این روشها برای ترغیب و ایجاد انگیزه در مشتریان است.

دو) قدردانی از مشتریان

زمانی که مشتریان محصول شما را خریداری می کنند ، محصول و شرکت شما را از بین تعداد زیادی محصل و شرکت انتخاب کرده اند. پس ، هدایای شما به نوعی تشکر و قدردانی از مشتریان به دلیل اعتمادی است که به محصول و برند شما کرده اند.

سه) ماندگاری نام برند شما در ذهن مشتریان

هر هدیه ای که شما برای مشتریان خودتان تهیه کنید ، حتماً شامل نام برند ، نشانی محل شرکت و آدرس وب سایت شماست. در واقع این بهترین روش برای این است که آدرس و نام خود را در ذهن مشتریان حک کنید.

برای اینکه بتوانید به نتایج فوق دست پیدا کنید ، هدایای شما باید این ویژگیها را داشته باشد.

۱)خلاقانه بودن هدیه

داشتن خلاقیت در تهیه هدیه می تواند یکی از برگهای برنده شما در جذب مشتریان باشد. امروزه رقابت در بازار پیچیده تر و سخت تر از گذشته است. نمی توانید به سادگی در بازار باقی بمانید و جایگاه خود در میان رقیبان را حفظ کنید. پس باید در تک تک بخشهای فعالیت خود خلاقیت و نوآوری داشته باشید. در زمینه تهیه هدیه برای مشتریان با هدف جذب بیشتر آنها نیز این قانون را باید رعایت کنید. سعی کنید در تهیه این هدایا ، بیشترین خلاقیت را به خرج دهید و متفاوت از رقیبان خود عمل کنید.

۲)مشابهت با محصولات

بسیاری از افراد معتقد هستند که هدایای شما لازم نیست حتماً از بین محصولاتتان باشد. آنها معتقد هستند که ذات هدیه دادن و سازوکار آن است که مهم است و لازم نیست حتماً هدایای شما همان محصولاتتان باشد. در حالی که برخی نیز معتقدند ، بهترین هدیه  ،هدیه ای است که همان محصول شما باشد. زیرا معتقدند شما به این منظور هدیه را به مشتریان می دهید که آنها را برای خرید از محصولتان ترغیب کنید.

در حالی که اگر هدیه شما مشابه با محصولتان نباشد نمی تواند قدرت ترغیب کنندگی زیادی داشته باشد. هر دوی این عقیده ها به نوبه خود درست است. اما به شًما پیشنهاد می شود هر کدام از این روشها را که انتخاب می کنید حتماً به موضوعی که در مورد (۱) اشاره شد یعنی جنبه نوآوری و خلاقانه بودن هدیه رعایت شود.

۳) هدایای کاربردی

مردم از هدیه ای که بتوانند از آن استفاده کنند بیشتر استقبال می کنند. پس سعی کنید هدیه ای را برای مشتریان و مخاطبان خود تهیه کنید بتوانند از آن استفاده کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی هدایای تبلیغاتی و همچنین طراحی پوستر یا بسته بندی به این صفحات مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط