مکان مناسب برای بنرهای اینترنتی

یکی از راههایی که می توانید بنر اینترنتی طراحی شده خود را در معرض دید دیگران قرار دهید استفاده از وب سایت ها می باشد. امروزه به دلیل افزایش دسترسی به اینترنت و استفاده عموم مردم از شبکه های اینترنتی، استفاده از این امکان برای به نمایش گذاشتن بنر بسیار مناسب است و می تواند در مدت زمان کمی ، بنر طراحی شده را در معرض دید بسیاری از افراد قرار دهد. نه تنها این نوع بنرها برای کسانی که قصد تبلیغات دارند بسیار مفید است و هزینه کمتری را در بر دارد ، بلکه امروزه مردم نیز بیشتر تمایل دارند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت دریافت کنند و راحت ترین راه را برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز خود و یا انتخاب کالا و خدمات مناسب بر می گزینند.

از طرفی ، باید در نظر داشته باشید که نوع طراحی بنرهای اینترنتی که در صفحه وب قرار می گیرند با بنرهایی که به صورت فیزیکی در معابر قرار می گیرند متفاوت خواهد بود و همچون مکان بنرهای فیزیکی که بسیار با اهمیت است و معمولاً تلاش می شود در معابر پر رفت و آمد و مکانهای عمومی اصلی قرار گیرد ، مکان بنرهای اینترنتی نیز به همان اندازه مهم است و لازم است مورد توجه قرار گیرد. مناسب ترین مکان برای بنر اینترنتی قسمتهایی است که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

یک) قسمت فوقانی صفحه

دو) سمت راست صفحه

سه) سمت چپ صفحه

چهار) قرار دادن در وسط صفحه

توجه داشته باشید که بنر را می توانید در چهار قسمتی که در بالا اشاره شد طراحی کنید ولی در قسمت پائین صفحه هرگز آن را قرار ندهید. بنرهای اینترنتی همچون بنرهای فیزیکی حتماً باید مکان مناسبی داشته باشند تا بتواند توجه مخاطبان و افرادی که به وب سایت سر می زنند را به خوبی به خود جلب کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند تا قدرت تأثیر گذاری بیشتری داشته باشند. تجربه نشان داده است که تصاویری که در وسط صفحه وب قرار می گیرند بیشتر از سایر مکانها می توانند توجه افراد را جذب کنند. یکی از علتها را می توان این دانست که به محض ورود به وب سایت توجه آنها را جلب می کند ، در ذهن افراد چنین تداعی می شود که مطالب مهم معمولاً در مرکز توجه قرار می گیرند بنابراین اهمیت پیامی که بنر قصد انتقال آن را دارد بیشتر نشان داده می شود.

برعکس ، بنری که در پائین صفحه قرار می گیرد چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و همچنین اهمیت مطلبی را که قصد انتقال آن را دارد نمی تواند معنکس کند ؛ به لحاظ بصری نمی تواند جذابیت لازم را داشته باشد و توجه مخاطبان را به خود جلب کند. توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن بنرهای اینترنتی در وب سایت ، ابتدا آن را به صورت آزمایشی در صفحه وب قرار دهید و پس از اینکه واکنش مخاطبان را دریافت کردید می توانید بهتر تصمیم گیری کنید و محل مناسبی برای بنر در نظر بگیرید و از واکنشهای مخاطبان می توانید میزان جذابیت و یا تأثیر گذاری آن را بسنجید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات طراحی و بهینه سازی وب سایت به این صفحه مراجعه نمایید.


سایر موضوعات مرتبط با بنر های تبلیغاتی : 

بنر تبلیغاتی با رویکرد گرافیک

بنر ها نوعی دیگر از تبلیغات دیجیتال و آنلاین جذاب

چهره های مشهور در بنرهای تبلیغاتی

طراحی استند و بنر

طراحی غرفه نمایشگاهی

تبلیغات مدرن چه روش هایی دارد؟

مطالب مرتبط