نحوه طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها

نگاهی به تلفن همراه خود بیاندازید ، چه چیزی در صفحه اول آن بیش از همه به چشم می خورد ؟

بله ، اپلیکیشن های مختلفی که از طریق آنها کارهایتان را به راحتی انجام می دهید. این اپلیکیشن ها از خدمات بانکی و پرداخت آنلاین تا خدمات آموزشی و سرویس مسافربری ، اپلیکیشن های تمرین حرکات ورزشی بدون استفاده از مربی و ده ها اپلیکیشن با کاربردهای مختلف است.

اگر نگاهی به آنها بیاندازید خواهید دید که هر کدام از آنها به طریقی توانسته است به راحت تر و سریع تر شدن زندگی شما کمک کند. کارهایتان را با کمک آنها هم سریع تر و هم ارزان تر و راحت تر انجام می دهید.

بنابراین امروز استقبال زیادی از اپلیکیشن های مختلف می شود. به همین دلیل شما نیز هر نوع کسب و کاری دارید بهتر است به فکر طراحی اپلیکیشن های خرید یا ارتباط با مشتریان برای آن باشید.

برای این منظور سعی کردیم این مقاله را به نحوه طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها اختصاص دهیم ، چرا که با کمک آنها می توانید به کسب و کار خود رونق بیشتری ببخشید.

یک) طراحی حرفه ای اپلیکیشن ها   

ممکن است برخی از شما هنگامی که به فکر طراحی اپلیکشن می افتید سعی کنید از ارزان ترین و کم خرج ترین روش برای این کار استفاده کنید. حتی برخی از شما ممکن است اشخاصی را پیدا کنید که با هزینه کمتر این کار را برای شما انجام می دهند.

به شما پیشنهاد می کنیم حتماً از شرکتهای معتبر برای طراحی اپلیکیشن ها استفاده کنید ؛ اما تأکید بر این مسئله به علت این است که شرکتها پس از انجام خدمات طراحی اپلیکیشن ها ضمانت پیشتیبانی از آن را برای شما تضمین می کنند. حتماً لازم است در آینده از پشتیبانی آن افراد در اپلیکیشن کسب و کارتان استفاده کنید.

دو) ترجیح روش نیتیو یا هیبرید ؟

اپلیکیشن ها به دو روش متداول یعنی هیبرید و نیتیو انجام می شوند. طراحی به روش نیتیو ، هزینه زیادی برای شما خواهد داشت چرا که از به روزترین ابزارها برای طراحی آن استفاده می شود ؛

اما روش هیبرید به نسبت ارزان تر تمام خواهد شد. هر چند روش هیبرید ارزان تر است ولی به شما پیشنهاد می دهیم حتماً بودجه مناسبی را برای این منظور کنار بگذارید و طراحی به روش نیتیو را انتخاب کنید. علت این امر آن است که خروجی کارها بسیار متفاوت خواهد بود و روش نیتیو بسیار با کیفیت تر و بهتر خواهد بود.

سه) طراحی برای انواع سیستم عامل ها   

امروزه تلفن های همراه ممکن است سیستم عامل های مختلفی را ساپورت کنند. یکی از رایج ترین آنها سیستم عامل اندروید و IOS می باشد. معمولاً افرادی که با سیستم عاملهای مختلف کار می کنند ممکن است محدودیتهایی در نصب برنامه ها داشته باشند.

به ویژه این محدودیتها برای سیستم عامل IOS بیشتر است که همین امر موجب می شود تعدادی از مخاطبان و مشتریان خود را به راحتی از دست بدهید. بنابراین فراموش نکنید که اپلیکیشن خود را به نحوی طراحی کنید که برای هر دو سیستم عامل مناسب و قابل نصب باشد.

چهار) طراحی جذاب و راحت

دو ویژگی بسیار مهم در اپلیکیشن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این ویژگیها ، جذابیت و راحتی استفاده از اپلیکیشن هاست. اگر اپلیکیشنی طراحی کنید که این دو ویژگی را داشته باشد قطعاً مخاطبان و مشتریان شما بسیار بیشتر از آن استفاده خواهند کرد.

به ویژه می توانید قابلیت های مختلف دیگری نیز برای آن طراحی کنید که به جای چند اپلیکیشن جداگانه برای انجام کارهای مختلف ، فقط از یکی برای موارد و اهداف مختلف استفاده کنند.

در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا یک اپلیکیشن مناسب برای کسب و کارتان طراحی کنید.

مطالب مرتبط