نمادهای مناسب در طراحی لوگو

از آنجا که هر لوگویی که شرکتها و سازمانها برای خود انتخاب می کنند ، وظیفه دارد تا به معرفی نوع فعالیت و زمینه کاری آن شرکت بپردازد ؛

بهتر است در طراحی آن دقت لازم را به کار ببرند. برای طراحی چنین لوگویی ابتدا باید نمادی که به نوع فعالیت آنها مربوط است انتخاب شود و سپس لوگوی شرکت بر پایه این نماد اصلی طراحی شود. به همین منظور ، بهترین لوگو باید دربرگیرنده موارد زیر باشد:

۱) لوگوی مناسب باید به گونه ای طراحی شود که در ذهن و یاد افراد باقی بماند.

۲) لوگوی طراحی شده باید قابل تغییر و انتقال باشد. یعنی زمانی که نیاز دارید با توجه به گسترش فعالیتهای خود یا تغییرات جزئی در فعالیتهایتان آن را تغییر دهید باید قابلیت تغییر را داشته باشد.

۳) نمادی از فعالیت سازمانی و زمینه کسب و کارتان باشد.

مورد سوم به این نکته اشاره می کند که هر لوگویی که برای سازمان یا شرکتهای خود طراحی می کنید باید بتواند فعالیتهای شما را به دیگران نشان دهد. هر چند در بسیاری از منابع ذکر می گردد که لوگوها باید ساده طراحی شوند و نباید سعی کنید تمامی اهداف خود را در آن بگنجانید. بنابراین ، طراحی لوگو از این بابت کار بسیار دشوار و پیچیده ای است. زیرا ، اولاً باید به گونه ای طراحی شود که زمینه فعالیتهای شما را نشان دهد و دوماً نباید بسیار جزء به جزء به فعالیتها و اهداف شما اشاره کند. بنابراین در ادامه به چند نمادی که حتماً باید در طراحی لوگو ها در نظر داشته باشید که هم گویای فعالیت شما باشد و هم خلاصه و مبسوط باشد اشاره می شود.

یک) لوگوی مناسب برای شرکتهای ارتباطی

از آنجا که شرکتهای ارتباطی به دنبال برقراری ارتباط هستند و هدف اصلی آنها برقراری ارتباط بین افراد است. بنابراین ، از لوگوهایی که گویای ارتباط بین افراد هستند استفاده می شود. به همین منظور بهتر است از تصاویر و نمادهایی که به شکل کره ای و دایره ای شکل هستند استفاده کنید. تصاویر و نمادهای مدور می توانند به شکل غیر مستقیم ، مفهوم ارتباط را در ذهن افراد تداعی کنند.

دو) لوگوهای مناسب صنایع

اگر تمایل دارید لوگوی مناسب برای فعالیتهای صنعتی طراحی کنید ، بهتر است از نمادها و لوگو هایی که نشان دهنده چرخ و گردش چرخ هستند استفاده کنید. زیرا در اولین نگاه ، نشانه چرخ ، مفهوم صنعت را در ذهن ها تداعی می کند.

سه) لوگوهای مناسب برای فعالیتهای فرهنگی

ممکن است شما تمایل داشته باشید برای فعالیتها فرهنگی مانند چاپ کتاب و نشریه ، لوگو یی را طراحی کنید. بهترین نماد و طرح مناسب برای این فعالیتها استفاده از نماد قلم یا کتاب است. همچنان که اگر توجه کرده باشید ، بسیاری از سردر ورودی دانشگاه ها نماد کتاب یا بسیاری از انتشاراتها با نماد قلم طراحی شده است.

به طور کلی ، باید در نظر داشته باشید که طراحی لوگو از نوع فعالیتی که دارید فاصله نگیرد. استفاده از نماد درست می تواند هدف و منظور و نوع فعالیت شما را با سهولت و سرعت بیشتری به دیگران منتقل کند. همچنین ، سعی کنید نمادهایی که در بالا اشاره شد به نوعی مبتکرانه و خلاقانه و شکلی جذاب طراحی کنید و به کار ببرید.

در مقالات مربوط به طراحی کاتالوگ می توانید اطلاعات در زمینه طراحی کاتالوگ و همچنین چاپ کاتالوگ بیابید.


موضوعات مرتبط :

رعایت اصل انعطاف پذیری در طراحی لوگو

تجارت های بزرگ با طراحی لوگو آغاز می شود

طراحی لوگو باید منطبق با ابزار باشد!

اشکال مختلف طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

نمونه ای از یک طراحی لوگو

دانلود نرم افزار طراحی لوگو

طراحی لوگو و آرم

برای طراحی لوگوی خوب خرج کنید.

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

باورهای غلط در طراحی آرم یا لوگو

طراحی حرفه ای لوگو

تغییر لوگوی قدیمی

چگونگی طراحی یک ” آرم” مناسب

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی ، فیلم تبلیغاتی

مطالب مرتبط