نکاتی برای طراحی لیست یا منوی رستورانها

طراحی منو برای کسب و کارهایی که در زمینه محصولات غذایی فعالیت دارند بسیار مهم است.

شاید برای شما که به یک رستوران یا کافی شاپ می روید دیدن منو و قیمتهای آن و تنوع این منو تنها یک فرآیند معمولی به نظر برسد. اما در پس این فرآیند معمولی از نگاه شما اتفاقاتی می افتد که خود شما نیز متوجه نمی شوید. افرادی که این منوها را طراحی می کنند به نوعی از طریق منویشان با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. آنها می خواهند منوی آنها ابزاری باشد برای اینکه توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

آنها سعی می کنند منویی را طراحی کنند که هم مفید باشد و هم اینکه مشتریان را ترغیب به خرید تعداد و مقدار بیشتری از لیست موجود در منو کند. نکاتی ریز و در عین حال بسیار موثر در طراحی منوی رستورانها باید رعایت شود تا سود بیشتری را برای آنها به همراه داشته باشد. در این مقاله به این نکات مهم اشاره می کنیم.

یک) از سمبل ، نماد یا واحدهای پولی استفاده نکنید

نماد پول موجب می شود که مشتریها به این فکر کنند که قرار است پول زیادی خرج کنند و همین آنها را یا کلاً منصرف می کند یا اینکه در خریدشان دقت کافی را به خرج می دهند تا گزینه کم قیمت تر را انتخاب کنند. به عنوان مثال نیازی نیست ۵۰ هزار تومان یا ۱۰ دلار یا غیره بنویسید بلکه فقط کافی است که عدد ۵۰ یا ۱۰ را در منو بنویسید. نوشتن عدد به تنهایی بدون اشاره به نماد یا واحد پولی ، ذهن مشتریان شما را فریب می دهد و فکر می کنند که قرار است هزینه کمتری صرف کنند.

دو) استفاده از کلمات و واژه ها

استفاده از کلمات و واژه های صحیح در منوی شما می تواند غذا و رستوران شما را بیش از آنچه هست بهتر نشان دهد یا اینکه مشتریان منتظر طعم های متفاوت و بهتری باشند. برای این کار بهتر است در منوی خود از نام کشورها و شهرهای مختلف برای معرفی غذا و یا فضای رستوران خود استفاده کنید. مثلاً کلمه فرانسه ، ایتالیا ، چین می تواند تداعی کننده حال و هوای رستوران شما باشد. همچنین می توانید از نام شهرهای شمالی کشور خودمان نیز برای تداعی کردن طعم ها و غذاهای خوشمزه در منویتان استفاده کنید.

سه) تعادل در قیمت های منو

سعی کنید غذاها با قیمتهای مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید. مثلاً اگر دو سه غذای گران قیمت را در کنار هم آورده اید وسط آنها می توانید یک غذا با قیمت پائین بنویسید. این کار موجب می شود تا قیمتهای شما متعادل به نظر برسند.

چهار) خلاقیت در طراحی

علاوه بر قیمت غذاها شکل و ظاهر منوی شما هم می تواند ترغیب کننده و بر انگیزاننده باشد یا اینکه به معرفی بهتر طعم غذا کمک کند. به عنوان مثال ، سعی کنید از شکل فلفل در کنار غذاهایی که تند هستند استفاده کنید. این طراحی ها علاوه بر اینکه منوی شما را جذاب تر می کنند بلکه برای مشتریان ترغیب کننده هستند تا این غذا را امتحان کنند. علاوه بر این ، استفاده از این مورد موجب می شود مشتریانی که وسواس زیادی در انتخاب دارند و انتخاب کردن برایشان سخت است راحت تر انتخاب کنند. کیفیت عکسها نیز در این طراحی خلاقانه بسیار مهم است.

هر چقدر کیفیت عکسهای شما بالاتر باشد بهتر می تواند تمایل و انگیزه مشتری را برانگیزد و کیفیت کار شما را به او نشان دهد. حتی ممکن است دیدن همین عکسها بتواند فردی را که گرسنه نبوده به خرید غذا وادار کند. پس تهیه عکسهایی با کیفیت بالا را دست کم نگیرید.

پنج) انتخاب فونت مناسب

پس از تصویر کلی منوی شما این کلمات و جملات هستند که با مشتریان شما ارتباط برقرار می کنند بویژه کلماتی که بر بالای منوی خود نوشته اید. پس سعی کنید از یک فونت مناسب برای تایپ این کلمات استفاده کنید و از واژه های استفاده کنید که حس گرسنگی را در مشتریان بر انگیزد.


موضوعات مرتبط :

طراحی بسته بندی فست فوت

طراحی بسته بندی

 طراحی لوگو  و طراحی برند های تجاری ، طراحی پوستر ، طراحی ست اوراق اداری و طراحی لیبل 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ و بروشور به این صفحه مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط