نکات طلایی طراحی پوسترهای تبلیغاتی

در تعریف پوستر می توان گفت آگاهی و نوعی خبر دادن است در جهت اتفاقاتی که در عنوان های متفاوتی می افتد.

که در راستای نمایش برگزار می گردد که به طور عمودی این طرح زده می شود.

ابعاد پوستر باید به نحوی باشد به طوری که بتوان از فاصله کم هم دید. گاهی می شود به ابعاد بیلبورد بزرگ و یا به ابعاد کارت پستال باشد. در کل می توان گفت پوستر برای انتقال یک سری اطلاعات در اندازه و شکل های مختلف در کمترین زمان است.

جالب است بدانید که طراحی پوستر ها در اوایل روی چوب شکل می گرفته. شاید تا به حال برایتان سوال شده است که ویژگی های یک پوستر خوب چیست؟ و یا اینکه المان های طراحی پوستر کدام اند؟

ویژگی های یک پوستر خوب چیست؟

در طراحی پوستر بهتر است از یک عکس در ابعاد بزرگ استفاده نمایید. چرا که برای جذب مخاطب ابعاد بزرگ بهتر است، زیرا دیدن آن تصویر از فاصله دور امکان پذیر می باشد.

حتی می توانید یک تصویری که گرافیکی است، متن و یا عکس استفاده کنید. همینطور می توانید عکسی از نزدیک از عنصر های طراحی ، چهره، تایپوگرافی یا صحنه باشد را در نظر بگیرید.

طراحی ساده پوستر

طراحی به شکل ساده، موضوعی است که در بیشتر کارهای گرافیکی در راستای سرعت دادن به درک موضوع استفاده می شود. چرا که دوری از سادگی سبب ایجاد اغتشاش ذهنی می گردد و می تواند سادگی را با کم کردن در فرم و رنگ ایجاد نمود.

پوستر گویا باشد

این به این معناست که وقتی به پوستر نگاه می کنیم بتوانیم موضوع را درک کنیم این گونه بگوییم که بهتر است با موضوع ربط داشته باشد. در طراحی پوستر باید مخاطب را به خوبی شناسایی کرده که بتواند ارتباط خوبی با مخاطبین برقرار کند همچنین نباید گنگ باشد.

پوستری جذاب از نظر رنگ

جذابیت در پوستر باید طوری باشد که توانایی جلب توجه را داشته باشد. رنگ ها مهم ترین المان هستند که باید طوری انتخاب شوند که جذاب باشند و در پوستر بتوان از آنها استفاده کرد.

کادر درست و مناسب در پوستر

کادر باید طوری انتخاب شود که قبل از طراحی انجام گیرد. کادر عمودی را می توانیم بگوییم که خبری است و هر چه باریکتر باشد خبر را سریع تر به مخاطب می رساند.

کادر افقی کادری هست که سکون را ایجاد کرده و عجله برای انتقال پیام ندارد. موضوعاتی که می توان برای این کادر در نظر گرفت را می توانیم داستانی دانست.

کادر مربع حالتی دوستانه دارد و موضوعاتی که می توان برای آن در نظر داشت را صلح و آشتی نام برد.

ترکیب بندی در پوستر

از فرم و رنگ مناسب در پوستر استفاده شود، یعنی قرارگیری درست عناصر در پوستر. پس احتیاج به این دارد که طراح باید آشنایی با کادر داشته باشد و همینطور کمپوزیسیون. معنی کمپوزیسیون  به معنای ترکیب بندی درست و به جا در کادر است.

قرارگیری رنگ ها در کنار هم جلوه ای قشنگ و مناسب می دهد. طراح با علمی که در رنگ شناسی دارد باید رنگ هایی که نیاز دارد را انتخاب کرده و درست در کنار یکدیگر بچیند تا رنگ بندی خوب و مناسب ایجاد شود و آشنایی با هارمونی و تضادها می تواند نشانه یک طراح خوب باشد.

رنگ بندی اجزا بسیار مهم هستند و باید به درستی انتخاب شوند. که متاسفانه بیشتر طراح ها به آن توجه نمی کنند. ولی اگر حرفه ای باشند آن را مد نظر قرار می دهند. در طراحی پوستر باید به مکان نصب هم توجه شود. یک پوستر خوب ، پوستری است که ترکیب رنگ ها و هارمونی و تضاد (کنتراست) براساس استانداردها در آن رعایت شده است.

عدم پراکندگی در پوستر

یعنی اینکه نباید از نظر قرار گیری فرم و عناصر، پراکندگی وجود داشته باشد. باید به نحوی باشد که طرح یکپارچه و یک واحدی را بیان می کند. چیدمان یک پوستر خوب باید طوری باشد که اجزای آن به درستی در کنار هم قرار بگیرند.

خلاقیت در پوستر

ایده هایی که مبتکرانه و جذاب باشند به گونه ای که بتواند مخاطب را درگیر خود کند و به وجد بیاورد در طراحی پوستر بسیار مهم است. ایده و خلاقیت باعث جذابیت در پوستر شده.

همینطور خلاقیت برای جذب عامل مهمی است. اگر خلاقیت نباشد طراح خوبی نمی توانید باشید. اگر نمی دانید اجزا رو چگونه در کنار یکدیگر بیاورید پس پوستر شما نمی تواند مخاطب خود را به خوبی جذب کند. بهتر است یادمان باشد که خلاقیت مساوی با هنر است.

پوستر های نوشتاری خوانا باشند

اگر در طراحی پوستر خوانایی از نظر ساختار و شکل نداشته باشد پوستر خوبی نمی شود. این را هم در نظر بگیرید که نوع فونت و یا جلوه های منحر به فرد در طراحی پوستر اهمیت زیادی ندارند، این مهم است که نوشته ها غلط املایی نداشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی پوستر به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط