نکات غیر قابل چشم پوشی در تبلیغ نویسی

بارها گفته شده است که تبلیغات تا چه اندازه برای کسب و کارها اهمیت دارد.

همچنین گفته شده است که علاوه بر ضرورت وجود تبلیغات ، پیامهای تبلیغاتی باید ویژگیهای لازم و ضروری را داشته باشند تا بتوانند مخاطبان را جذب کنند. در این مقاله قصد داریم به نکات بسیار مهمی که حتماً باید در تبلیغ نویسی توجه کنید اشاره کنیم. در صورتی که به این نکات توجه نداشته باشید پیامهای تبلیغاتی شما نمی توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

یک) مشتریان به اندازه شما اطلاعات ندارند

زمانی که شروع به نوشتن متن تبلیغاتی می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که مشتریانتان به اندازه شما از محصولتان اطلاع ندارند. آنها نه با مواد اولیه و نه با نام تخصصی هیچ کدام از محصولاتی که به فروش می رسانید آشنا نیستند.

بنابراین پیامهای تبلیغاتی خود را برای عده ای از افراد تهیه کنید که هیچ اطلاعی از محصول شما ندارند. اگر در پیامهای تبلیغاتی خود از کلمات تخصصی استفاده کنید یا حتی ممکن است به جنس مواد اولیه و سازنده محصول خود اشاره کنید که کار اشتباهی است ؛ زیرا اغلب آنها با این مواد هیچ آشنایی ندارند. فرض کنید در حال تبلیغ برای محصولی مانند فرش هستید.

با اینکه هر فردی در خانه خود حداقل یک فرش دارد و محصولی است که همه افراد به آن نیاز دارند ؛ ولی بسیاری از آنها اطلاعات زیادی در خصوص الیاف و مواد اولیه سازنده فرشها ندارند. بنابراین کار اشتباهی است که با استفاده از کلمات تخصصی قصد داشته باشید یک محصولی را تبلیغ کنید.

بهترین راه این است که تصور کنید مشتریان شما هیچ اطلاعی از محصول ندارند و شما در تبلغات باید هر آنچه که آنها نیاز دارند بدانند را به آنها بگویید.

دو) معرفی کاربردهای محصول

ممکن است محصول شما به جز کاربرد اصلی ، دارای کاربردهای دیگر نیز باشد که مشتریان از آن اطلاعی ندارند. بنابراین بهتر است هر کاربردی که محصول شما دارد و می تواند نیازی از مشتریان را برآورده کند حتماً در پیامهای تبلیغاتی اشاره کنید.

گاهی مشتریان شما حتی کاربرد ساده یک چیز را ممکن است ندانند یا به آن توجهی نداشته باشند. به عنوان مثال ، اگر در حال فروش یک فرش هستید می توانید به آنها بگویید که این فرش می تواند در بخشی از سالن پذیرایی شما قرار بگیرد و به زیبایی دکوراسیونتان کمک کند. بنابراین این شما هستید که تعیین می کنید محصولتان چه کاربردهایی می تواند داشته باشد و با این راهنمایی و جملات ، آنها را نسبت به محصول خود ترغیب کنید.

سه) دلیلی برای خرید ایجاد کنید

تجربه نشان داده است اغلب افراد تا زمانی که به یک محصول احتیاج واقعی پیدا نکنند به دنبال خرید آن نمی روند. حتی بسیاری از افراد هم هستند که با اینکه مدتها به دنبال یک محصول می گردند ولی در اولین برخورد با محصول مورد نظرشان اقدام به خرید نمی کنند.

بنابراین شما باید بتوانید از جملات و اطلاعاتی استفاده کنید که آنها ترغیب به خرید محصول شما در اولین برخوردشان شوند. همچنین می توانید برای جلوگیری از این تعلل یک محدودیت زمانی مشخص کنید. به عنوان مثال می توانید یک شرایط فروش ویژه تعریف کنید و برای آن یک محدودیت زمانی ایجاد کنید.

چهار) نیاز به خرید را نشان دهید

این نوشته ها و صحبت درباره اینکه این محصول خوب است نمی تواند برای فروش کافی باشد. باید به این مسئله توجه کنید که هر محصولی می تواند نیاز آنها را برآورده سازد ؛ بنابراین باید به وجه تمایزی که محصولتان دارد اشاره کنید. مثلاً اشاره کنید که این فرش چه تفاوتی با سایر فرشهای در بازار دارد. در چنین شرایطی است که مشتریان برای خرید محصول شما ترغیب می شوند.

مطالب مرتبط