نکات مهم در طراحی کاراکترهای تبلیغاتی

برندها و صنایع مختلف سعی دارند به بهترین شیوه ممکن خودشان را به مخاطبان معرفی کنند.

در صورتی که آنها در این هدف موفق نشوند ، نمی توانند ارتباط با کیفیت و مناسبی با مخاطبان خود برقرار کنند. تمامی تلاشهای تبلیغاتی برای این است که بتوانند با مخاطبان مورد نظرشان ارتباط برقرار کنند و در درجه بعدی به فروش بالا دست پیدا کنند.

برندها از روشهای مختلفی در تبلیغات استفاده می کنند تا این ارتباط را به بهترین شکل ممکن برقرار کنند. یکی از این روشها ، طراحی کاراکترها یا کاراکترهای تبلیغاتی است. در واقع این اولین هدفی است که برندها از طراحی کاراکتر تبلیغاتی دنبال می کنند. این کاراکتر ها را از هر طریقی می توانیم طراحی و خلق کنیم.

فقط کافیست نگاه دقیق تری به اطراف خود بیاندازیم و مغز خلاقی برای الهام گرفتن از آنها داشته باشیم. می توانیم از تمامی چیزهایی که در اطراف زندگی خود مشاهده می کنیم برای خلق این کاراکترها استفاده کنیم. اما کاراکتر یا کاراکتری که شما قصد دارید آن را خلق کنید باید بتواند بیشترین تأثیر را در مخاطبان شما داشته باشد. اگر شما زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی این کاراکتر یا کاراکتر کنید ولی نتوانید تأثیر مورد نظرتان را بر مخاطبان بگذارید ؛ این همه هزینه را بیهوده صرف کرده اید.

از آنجا که طراحی این کاراکترها و کاراکترهای انیمیشنی می تواند تأثیر زیادی بر مخاطبان بگذارد و اثر ماندگارتری در ذهن آنها داشته باشد پس طراحی کردن آنها می تواند در تبلیغات به نفع شما باشد. برای اینکه بتوانید بهترین کاراکتر را طراحی کنید و در عین حال بیشترین اثر را بر ذهن مخاطبان خود داشته باشید ، در این مقاله راهنمایی ها و نکات لازم برای رسیدن به این هدف را اشاره خواهیم کرد.

یک) کاراکتر سه بعدی

نحوه طراحی کاراکتر شما بسیار نقش مهمی دارد. بهترین کاراکتر ها ، کاراکترهایی هستند که به شکل سه بعدی طراحی می شوند. از آنجا که ما دنیا را به شکل سه بعدی می بینیم بنابراین اگر کاراکتری که شما طراحی می کنید نیز سه بعدی باشد به واقعیت نزدیکتر است و بیشتر می تواند بر ذهن مخاطبان اثر بگذارد.

دو) گروه هدف را شناسایی کنید

قبل از هر چیزی باید گروه سنی که قرار است این کاراکتر را برای آنها طراحی کنید بشناسید. اگر شما ندانید که برای چه گروه سنی یا طبقه اجتماعی-اقتصادی این کاراکتر را طراحی می کنید نمی توانید در کار خود موفق باشید و یک کاراکتر مناسب طراحی کنید.

شما به عنوان فردی که به طراحی کاراکتر مشغول است کاملاً ناخودآگاه ، سعی می کنید کاراکتری که برای خودتان محبوب است را طراحی کنید در حالی که در تبلیغات این شما و سلیقه شما نیست که نقش اصلی را دارد بلکه ویژگی ها و سلیقه های گروه هدف شماست که حرف اول را می زند. باید در طراحی کاراکتر ، به ویژگی هایی که برای مخاطبان شما جذاب است توجه داشته باشید.

سه) از کاراکترهای آشنا استفاده کنید

لازم است از کاراکترهایی که برای مخاطبان شما آشنا هستند استفاده کنید. اگر مخاطبان شما نسبت به کاراکتر طراحی شده آگاهی و اطلاعات نداشته باشند تحت تأثیر قرار نمی گیرند. پس تا جایی که می توانید از کاراکترهای آشنا ، نزدیک به واقعیت و متناسب برای گروه هدف خود استفاده کنید.

چهار) مجموعه ای  از کاراکترها را جمع آوری کنید

بهتر است فردی که به طراحی کاراکتر مشغول است ، مجموعه ای از کاراکترهای مختلف را داشته باشد تا در هر موقعیتی بتواند از مناسب ترین آنها استفاده کند. در عالم واقعیت نیز ما کاراکترها و کاراکترهای مختلفی از افراد را داریم. بنابراین کاملاً طبیعی است که این افراد ، کاراکترهای مختلف و نزدیک به کاراکتر خودشان را ترجیح دهند. پس کمی دقیق تر به اطراف نگاه کنید ، کاراکترهای مختلف را تشخیص دهید و سپس به جمع آوری آنها بپردازید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاراکتر به این صفحه مراجعه نمایید و اطلاعات طراحی کاتالوگ و طراحی لوگو را اینجا بخوانید.

مطالب مرتبط