نکات کلیدی در طراحی تراکت تبلیغاتی

امروزه خیابانها پر از برگه های کوچک در اندازه A4 است که توسط افرادی به دست شما داده می شود یا در مکانی برای استفاده عابران و افراد مختلف قرار داده اند.

ممکن است برخی از شما نیز برای کسب و کار یا هر فعالیتی که دارید از این برگه های تبلیغاتی استفاده کرده باشید. این برگه ها حاوی مطالبی درباره محصولات یا خدماتی هستند که تقریباً مشخصات کامل و شرایط خرید و تهیه آنها در این برگه ها درج شده است. به این برگه ها که اطلاعات محصول و خدمات و نحوه تماس در آن درج شده است تراکت تبلیغاتی گفته می شود. به طور کلی می توانیم مزایای استفاده از تراکتهای تبلیغاتی را در موارد زیر خلاصه کنیم :

یک) صرفه جویی مالی

طراحی تراکتهای تبلیغاتی ، هزینه چندانی ندارند. پس چنین ابزاری برای استفاده هر فردی با هر توان مالی بسیار مفید است. تراکتها مانند بنرها پر هزینه نیستند و لازم نیست شما برای نصب آنها در مکانهای مورد نظرتان هزینه ای بدهید. پس هم از نظر طراحی و هم نصب ، برای شما بسیار ارزان تمام می شود. می توانید در هر تعدادی که حدس می زنید مشتری و مخاطب دارید یا توان مالی تهیه و طراحی تراکت را دارید ، آنها را طراحی و چاپ کنید و مکانهایی که مشتریهای شما حضور دارند به دست آنها برسانید. چه کسب و کار شما بزرگ باشد و چه کوچک به راحتی می توانید از تراکتها برای تبلیغ محصول و خدمات خود استفاده کنید.

دو) ارتباط مستقیم با مشتریان

ارتباط مستقیم با مشتریان و مخاطبان ، برای کسب و کارها بسیار مهم است. تراکتهای تبلیغاتی از جمله راههایی است که می توانید به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصولتان را معرفی کنید.

سه) سادگی در طراحی و توزیع

تراکتها را می توان به راحتی طراحی کرده و درعین حال خیلی راحت به دست مشتریان رساند یا توزیع کرد. اما برخلاف این سادگی ، یک روند طراحی مهمی دارد که بتواند به خوبی بر روی مخاطبان و مشتریان اثر بگذارد ؛ زیرا هر چقدر طراحی شما زیبا و جذاب باشد اثر و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارد.

با اینکه تراکتها به راحتی طراحی می شوند و هزینه کمتری نیز برای شما به همراه دارد ولی از آنجا که امروزه همه کسب و کارها از این ابزار برای تبلیغات استفاده می کنند ، به راحتی نمی توانید از این ابزار برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. پس باید سعی کنید به گونه ای تراکتهای خود را کمی  متفاوت تر و خلاقانه تر طراحی کنید تا بیشتر از رقیبهایتان مشتری جذب کنید. به همین دلیل لازم است موارد زیر را در طراحی تراکت رعایت کنید.

۱) تراکت رنگی طراحی کنید

بیشتر تراکتهایی که مشاهده می کنید ، با نوشته هایی سیاه و سفید هستند و ممکن است به محض دریافت آنها ، بدون اینکه نگاهی به آنها بیاندازید آنها را دور می ریزید ؛ زیرا جذابیت بصری خاصی برای شما ندارند تا برای مطالعه آنها ترغیب شوید. بیشتر کسب و کارها به دلیل ارزانتر بودن ، سعی می کنند تراکت سیاه و سفید چاپ کنند. در حالی که اگر کمی بیشتر هزینه کنید می توانید تراکتهای رنگی با اثر گذاری بیشتر طراحی کنید و نسبت به رقیبانتان در این زمینه پیشی بگیرید. تراکتهای رنگی ، بیشتر می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و تصویر ذهنی خوبی در ذهن آنها ایجاد کنند.

۲) استفاده از ابزارهای جدید

سعی کنید از جدیدترین ابزارها و روشها برای طراحی تراکتها استفاده کنید. استفاده از این ابزار موجب می شود شما به راحتی طراحی کنید ، کیفیت طراحی شما بالا باشد و رنگ آمیزی آن با کیفیت بالایی انجام شود. هر چه کیفیت تراکتهای شما بیشتر باشد ، اثر گذاری بیشتری نیز در ذهن مخاطبان دارد.

۳) تراکت با قیمتهای مختلف طراحی کنید

سعی کنید تراکتهایی را با قیمتهای مختلف طراحی کنید تا مشتریهای شما با توان مالی و حتی کسب و کارهای بسیار کوچک نیز توان استفاده از آن را داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ و همچنین چاپ کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.

همچنین اگر قصد دارید پوستر های تبلیغاتی خود را منحصربفرد کنید ، طراحی پوستر تبلیغاتی خود را به ما بسپارید.

مطالب مرتبط