هشدارهایی درباره استفاده از رنگ در لوگو

استفاده از رنگها در لوگو بسیار می تواند جذاب باشد. در کل ، رنگها همیشه توان این را دارند که توجه افراد را به خود جلب کنند.

بنابراین ، ممکن است بسیاری از صاحبان لوگوها و آرمها تمایل داشته باشند که از رنگها در لوگوی خود استفاده کنند. طراحی لوگو های رنگی همیشه بسیار خارق العاده به نظر می رسند ولی مسئله از زمانی آغاز می شود که لوگوهای شما به تولید وسیع یا همان تولید انبوه می رسد. در صورتی که شما تمایل داشته باشید لوگویتان را در سطح وسیعی به تولید برسانید ، لوگوی رنگی ، هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت. لوگوهای رنگی همیشه با قیمت بالاتری طراحی می شوند و زمانی که بخواهید لوگوی رنگیتان را به تولید انبوه برسانید برایتان هزینه هنگفتی به بار خواهند آورد. لوگوی رنگی بر روی کالاها و محصولات مختلف قطعاً به قدری گران خواهد بود که شما را متعجب خواهد کرد و ممکن است شما از ادامه درج آن بر روی محصولات خود منصرف شوید.

در صورتی که بخواهید آرم یا لوگوی خودتان که به صورت رنگی طراحی شده است ، از سایت اینترنتی خود یا سربرگها و سایر مدارک کپی بگیرید که به شکل سیاه و سفید مشخص می شود ، ممکن است بسیاری از وضوح خود را از دست بدهد و چندان شفاف و واضح به نظر نرسد. بنابراین ، بخشی از هزینه خود برای طراحی لوگو ی رنگی را در این گونه موارد به راحتی از دست خواهید داید ؛ علاوه بر آن ، از کیفیت کارتان نیز کاسته خواهد شد. در صورتی که تعداد رنگهای استفاده شده در لوگو زیاد باشد ، هزینه آن بیشتر شده و مشکلی که در کپی و استفاده از آن خواهید داشت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در کل ، سعی کنید در صورتی که قصد دارید لوگوی رنگی طراحی کنید ، بیش از سه رنگ در آن استفاده نشده باشد مگر اینکه ناچار به استفاده از رنگهای بیشتر باشید.

لوگویی که شما طراحی می کنید در بسیاری از فضاها از جمله: رسانه ها ، اتومبیل ها ، بسته بندی کالاها ، آگهی های تبلیغاتی ، سایتها و کانالهای اجتماعی استفاده خواهد شد. به همین دلیل ، ضروری است که در خصوص رنگها و معنای هر یک از آنها و مفهومی که می توانند به دیگران القا کنند و همچنین ، رنگهایی که با یکدیگر قرابت دارند یا به بیان دیگر مکمل یکدیگر هستند مطالعه کرده و اطلاعاتی را کسب کنید. در صورتی که چنین اطلاعاتی را کسب نکرده باشید ، نمی توانید به هدف خود از طراحی آن لوگو و همچنین تأثیر گذاری آن در اذهان مخاطبان دست پیدا کنید. نکته مهم دیگری که در اینجا لازم است ذکر شود این است که آگاهی از رنگها موجب می شود شما در آینده برای استفاده از آن در موقعیتهای مختلف مشکل چندانی نداشته باشید. در نتیجه ، علاوه بر طرحی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید باید سعی کنید تصمیمات خود در خصوص تعداد رنگهایی که به کار خواهید برد را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید.


موضوعات مرتبط :

همه چیز در مورد طراحی لوگو و طراحی آرم 

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

چگونه یک لوگوی مناسب طراحی کنیم؟

مطالب مرتبط