ویژگی های یک گرافیست حرفه ای

درسته که برای یک طراح گرافیست حرفه ای استفاده از نرم افزارها و ابزارها می تواند کمک کننده باشد تا به یک گرافیست حرفه ایی و موفق تبدیل شود اما بعضی از آیتم ها هستند که نمی توان آنها را خرید.

یک گرافیستی که ذهنیش خلاق  باشد و همچنین استعداد کافی در زمینه گرافیک داشته باشد، می تواند در خصوص طراحی، یک شغلی را برای خود ایجاد نماید.

همینطور می توانیم بگوییم که مهارت ها در بازاریابی و ارتباطات انجام می گردد. در حقیقت می توان گفت طراحی یعنی ارتباط از نوع بصری است.

چه نوع مهارت هایی برای گرافیست لازم است؟

امروزه می توان گفت طراحان علاوه بر مهارت هایی که فنی هستند، باید مهارت هایی که ارتباطی هستندرا نیز تقویت کنند تا بتوانند به فردی موفق در کار تبدیل شوند.

اولین مهارت گرافیست حرفه ای ، ارتباط برقرار کردن

یک گرافیست باید در قسمت های مختلفی ارتباطات خوبی را ایجاد نماید به عنوان مثال می توانیم بگوییم که آنها بهتر است توانایی لازم را در بیان ایده های خود به شرکت ها، کارفرماها و کارمندان داشته باشند.

همچنین بتوانند در سخن وری از مهارت خوبی برخوردار باشند، برای اینکه نظرات خود را در مقابل دیگران ارائه دهند نیاز به تقویت این مهارت دارند. نکته قابل توجه دیگری که باید در خصوص یک گرافیست ذکر کرد این است که اگر نیاز دارد یک طرحی پیشنهاد دهد، باید از مهارت نوشتاری خوبی نیز برخوردار باشد.

همینطور طراح از طریق ایمیل، تلفن و یا اسکایپ باید بتواند با مخاطب در ارتباط باشد. نکته ایی که باید به آن اشاره کرد این است که موقعی که کاری را طراحی می کند باید تطبق سلایق مخاطب باشد.

از مواردی که می توان برای ارتباط برقرار کردن یک طراح اشاره کرد این چنین است:

دومین مهارت گرافیست حرفه ای همفکری و مشورت گرفتن

توضیح دادن در خصوص کار به کارفرما

درک درخواست هایی که کارفرمایان دارند

مهارت میان فردی

گوش دادن

پذیرفتن هرگونه انتقادی که سازنده باشد در خصوص امور هنری

ارتباط خوب کلامی

ارتباط خوب نوشتاری

طراح گرافیست حرفه ای
طراح گرافیست حرفه ای

خلاقیت ؛ سومین ویژگی یک گرافیست حرفه ای 

یکی از ویژگی هایی که باید طراحان داشته باشند این است که از خلاقیت زیادی برخوردار باشند. طراحان باید بتوانند ایده های خود را به صورت عکس، متن به شیوه خلاقانه ارائه دهند و همینطور بتوانند راه حل هایی که به صورت کارآمد هستند را به کارفرمایان بیان کنند.

همینطور آنها می توانند از طریق طراحی سایت و یا عکاسی به  فروش بیشتر محصول کمک کنند. از مواردی که می توان در زمینه خلاقیت یک گرافیست نام برد:

دقت داشتن در جزییات

ایده ها را به روش بصری بیان کردن

تفکرات خلاق و سازنده داشتن

آگاهی داشتن از تکنولوژی هایی که در خصوص گرافیک در حال به روز رسانی هستن.

قدرت ادراکی بالایی داشتن

در مرحله اول یک گرافیست باید به نرم افزارهایی که مختص شرکت Adobe  هستند به طور کامل مسلط باشد زیرا یک سری از آنها مختص چاپ هستند که به صورت دیجیتال قرار گرفته اند. اگر طرح ها برای بالا بردن وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد باید در مورد طراحی سایت دانشی کسب کرده باشد.

همینطور می توان گفت طراحان نیاز است که به برنامه نویسی سایت آشنایی داشته باشند و می توانند برای محتوای وب سایت،  نرم افزارهایی همانند ورردپرس را فرا گیرند.

برای اینکه طراحان بتوانند به طراحی دیجیتال تسلط کافی داشته باشند نیاز است که یک سری از نرم افزارهای طراح گرافیست حرفه ای زیر را یاد بگیرند:

Illustrator

Indesign

Photoshop

زمان را مدیریت کردن ویژگی دیگر گرافیست حرفه ای

طراحان باید بتوانند چندین پروژه به صورت همزمان در یک بازه زمانی مدیریت کنند. به همین دلیل است که این افراد، مهارتشان را باید در خصوص مدیریت کردن زمان بالا ببرند. چرا که توانایی رسیدگی و مدیریت کردن به تمامی پروژه ها در زمان تعیین شده امری ضروری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

تایپوگرافی

طراحان باید بتوانند با استفاده از حروف و از تلفیق آنها با یکدیگر  به یک زبانی که تصویری باشد برسند و همینطور آشنایی با کلمات و متن ها به صورت خیلی کوتاه با بار معنایی زیاد را داشته باشند.

دیگر مهارت هایی که یک طراح باید در این زمینه داشته باشد را می توانیم موارد زیر اشاره کنیم:

  • شناخت از رنگ ها
  • چاپ دیجیتال
  • اینفوگرافی
  • تصویرسازی
  • خلاقیت و نوآوری
  • گفت و گو کردن
  • برنامه ریزی داشتن
  • گروهی کار کردن
  • شبکه سازی
  • عکاسی
  • برنامه ریزی
  • مهارت در عکاسی

به طور کلی یک گرافیست باید در خصوص نقاشی، تصویرسازی و طراحی تجربه هایی داشته باشد اما باید تمرکز خود را بیشتر بر طراحی در حوزه گرافیک بگذارد.

در واقع می توان گفت هر چه مهارت یک طراح در زمینه طراحی زیاد باشد طرح های او هم خلاقانه می شود. اگر شما می خواهید در یک شرکت به اسم یک طراح حرفه ای استخدام شوید نیاز است که از مهارت های عکاسی نیز بهره مند باشید، چرا که در بعضی از مواقع نیاز است که از محصولات عکاسی کنید.

رزومه پربار و درخشان آخرین ویژگی طراح گرافیست حرفه ای

داشتن یک رزومه تاثیر زیادی در یافتن شغل برای یک گرافیست دارد در واقع می توان گفت درست کردن یک رزومه برای خود فرد از کمترین مورد تا بیشترین مورد می تواند تاثیر زیادی در انتخاب کردن یک طراح داشته باشد.


موضوع مرتبط :

نقش طراحی بسته بندی در فروش محصولات

برای طراحی تبلیغات باید از چه افرادی کمک بگیریم ؟

 

مطالب مرتبط