پر کاربردترین طرح لوگو در صنایع مختلف چیست؟

اگر هم اکنون به شما بگویند لوگوی چند برند معروف را در ذهنتان مجسم کنید ، چند مورد از این لوگوهایی که به ذهنتان می رسد طرح و نمادهای حیوانات را دارند؟

بی شک اگر ۵ برند به ذهن شما خطور کند ، ۳ مورد از آنها مربوط به تصاویر حیوانات است.

به نظر شما علت استفاده گسترده از لوگوهای حیوانی چیست؟ پاسخی که می توان برای این سوال داد این است که دلیل خاصی وجود ندارد ؛ ولی از آنجا که از قدیم الایام ، انسانها توجه ویژه ای به حیوانات داشته اند ، نقاشی های زیادی را با طرح حیوانات خلق کرده اند و به عنوان سمبل بسیاری از چیزها می دانند  ، استفاده از طرحهای حیوانی رایج شده است. استفاده از تصاویر حیوانات برای طراحی لوگوها از قرن ۲۰ وارد عرصه گرافیک شده است. برخی از این برندها به قدری مشهور هستند که با دیدن ، لوگوی این برندها ، شرکت طراح این برند در ذهن مخاطبان تداعی می شود.

در این مقاله ، مشهورترین لوگوهای جهان با طرح حیوانات که هر کدام مربوط به زمینه های مختلفی از تولید محصولات هستند نام می بریم که نشان دهنده پر کاربرد بودن لوگوهای حیوانی در صنعتهای مختلف است.  

یک) لوگوی ورزشی پوما

همانطور که می دانید ، لوگوی برند ورزشی پوما عکس یک حیوان از خانواده گربه سان هاست. انتخاب این لوگو ، تداعی کننده سرعت و قدرت در ذهن هر فردی است. ورزش که از جمله زمینه هایی است که هم سرعت و هم قدرت بدنی در آن مهم است ، لوگوی پوما توانسته است هدف و ایده های ذهنی خود را به راحتی با طراحی همچنین لوگویی به مخاطبان خود نشان دهد.

دو) لوگوی شرکت اتومبیل سازی فراری

وقتی صحبت از اتومبیل به میان می آید ، اولین چیزی که به ذهن همه می رسد ، سرعت است. هر چقدر یک اتومبیل طراحی شده بتواند سرعت بیشتری داشته باشد از جایگاه بالاتری در میان سایر برندهای شرکتهای ساخت اتومبیل دارد. کمپانی اتومبیل سازی فراری که یک شرکت ایتالیایی برجسته در ساخت خودرو است ، برای اتومبیل های خود لوگویی را با طرح اسب طراحی کرده است. لوگوی این شرکت شامل نماد اسب و رنگ پرچم ایتالیاست. اسب بهترین نماد برای نشان دادن سرعت می باشد. پس این شرکت توانسته است کیفیت محصولات خود ، هدف مدیران این شرکت در اتومبیل سازی و همچنین ملیت این شرکت را به خوبی با طراحی یک لوگو نشان دهد.

سه) لوگوی شرکت لاکست

شرکت لاکست یک شرکت پوشاک فرانسوی است که به خرده فروشی در این زمینه مشغول است. لوگوی این شرکت ، تصویر سوسماری به رنگ سبز است. علت انتخاب این لوگو مربوط به یک رویداد ورزشی است. لاکست نام یک تنیس باز مشهور آمریکایی است که در رسانه ها به آن نام تمساح را داده بودند. در یکی از مسابقاتی که لاکست در آن پیروز شده بود ، کاپیتانش بر روی لباس او عکس تمساح را نصب کرد. پس از آن ، لاکست شرکت طراحی پوشاک با نشان تمساح را دایر کرد. شاید در نگاه اول به نظر برسد که انتخاب تصویر تمساح برای یک کمپانی طراحی و تولید لباس کاربرد نداشته باشد ولی با توجه به داستانی که در پیشینه این لوگو وجود دارد ، آن را برای مخاطبان کاملاً ملموس و در عین حال جذاب کرده است.

چهار) لوگوی شرکت NBC

ان بی سی یک شرکت تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی آمریکایی است. لوگوی طراحی شده توسط این شرکت عکس یک طاووس رنگی است. علت انتخاب این طرح برای لوگوی این شرکت ، به دلیل نشان دادن نمادی از تلویزیون رنگی است.  

پنج) شرکت گلدن مایر

علاوه بر شرکت تلویزیونی NBC ، شرکت گلدن مایر نیز یک شرکت فیلم سازی آمریکایی است.  مدیر شرکت گلدن مایر ، تصویر یک شیر را برای لوگوی شرکت خود طراحی کرده است. او سعی دارد با انتخاب این لوگو ، نماد قدرتمندی و پیروزی در این رسانه را نشان دهد.

در نتیجه ، لوگوهایی که شما طراحی می کنید نشان دهنده نوع فعالیتی است که شرکتتان به آن مشغول است. پس لازم است لوگوی شما با فعالیتهای شرکتتان هماهنگی و تناسب داشته باشد  تا جذابیت و رغبت کافی در مخاطبان و مشتریان ایجاد کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو به اینجا مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

طراحی حرفه ای لوگو

 

مطالب مرتبط