چاپ کاتالوگ به روش تک چاپ

چاپ کاتالوگ به روش های گوناگون صورت می پذیرد ، روش یک چاپ یونیک یا تک چاپ مدل دیگری در طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ می باشد . همانطور که از اسم این صفحه هویدا است .

که در آن چاپ یک نمونه کاتالوگ مورد نظر طراح و کارفرما می باشد . این موضوع هنگامی پیش می آید که کارفرما دقیقا دید روشنی از طرح چاپ شده ندارد و چاپ بسیار هزینه بردار است ، بنابراین در اولین مرحله طراحی کاتالوگ و همچنین ایده پردازی طراحی کاتالوگ خیلی از موارد چاپ کاتالوگ مشخص نمی گردد ، بنابراین برای روشن شدن وضعیت و شکل ظاهری کاتالوگ بعد از چاپ از روش چاپ کاتالوگ تک چاپ استفاده می گردد و با روش های دیگر چاپ بسیار متفاوت است . در این روش از چاپ که معمولا برای چاپ ست اوراق اداری ، چاپ کارت ویزیت و همچنین چاپ کاتالوگ استفاده می گردد ، معمولا برای انتقال مرکب امکان دارد از سطح سیقلی مانند پلاستیک های شیشه ای یا شیشه یا آمیخته ای از دو یا چند نوع زینک به عنوان سطح انتقال دهنده استفاده نمایند این سطوح باعث می شوند مرکب چاپ از مخزن بر روی کاغذ انتقال پیدا کند و دیگر اینکه در این روش تولید و چاپ کاتالوگ با تعداد بالا مورد نظر نمی باشد و زینک ساخته شده برای آن می تواند با جنس ارزان تر تولید شود و حتی یکبار مصرف نیز باشد . حتی می توان از روش چاپ دیجیتال نیز بهره برد . روش تک چاپ می تواند در تعداد چاپ محدود نیز مورد استفاده قرار گیرد . روش چاپ کاتالوگ به سبک مونو تایپ .

چاپ کاتالوگ به روش مونو تایپ معمولا بر روی شیشه و کاغذ صورت می گیرد .

تجهیزات لازم جهت تولید این نوع کاتالوگ

۱- طراحی کاتالوگ

۲- طراحی لوگو

۳- شیشه انتقال دهنده

۴- مرکب مخصوص چاپ

۵- کاغذ مخصوص چاپ

۶- کاردک مخصوص پهن کردن رنگ

۷- قلمو

۸- چسب مخصوص

۹- مواد حلال

حال طراحی کاتالوگ روی کاغذ

طراحی و چاپ کاتالوگ

با استفاده از یک رول ، مرکب چاپ کاتالوگ را به صورت یک سطح اولیه بر روی شیشه پخش کنیم ، دقت بقرمایید که سطح آغشته به مرکب چاپ متناسب با اندازه های درج شده باشد و بعد از مطمئن شدن از ایجاد لایه ای سطحی بر روی کاغذ چاپ کاتالوگ را روی مرکب چاپ پهن نمایید و با چسب آغشته کنید

و حال نقش نور درست در محیط چاپخانه :

اخیرا در کنار روش های متعارف انتقال داده مانند چاپ کاتالوگ و رسانه های تصویری با گسترش متدهای اطلاع رسانی و روابط عمومی مانند اینترنت ، امکان رویت اطلاعات و تصاویر فراهم شده است که در تمامی این موارد نور و رنگ از مولفه های اساسی محتوا می باشد

در هر حال که تجهیزات و وسایل دیجیتال و سخت افزاری قابل استفاده در مراحل گوناگون صنعت چاپ هم مداوم در حال به روز رسانی بوده و تولید کنندگان وسایل اندازه گیری مسائل محیطی همچون زنگ و نور راهکاری غیر از استفاده از فناوری های نوین ندارد . از آن جا که موارد تولیدی دیجیتال در چاپ کاتالوگ نقش به سزایی کنترل کیفیت QC رنگی این محتوا ها از موارد مهم محسوب می گردد.

ویژگی های اساسی رنگ و نور در چاپ کاتالوگ :

در فعالیت های مختلف که در فرآیند چاپ کاتالوگ اتفاق می افتد به دفعات زیاد شاهد اصلاح رنگ و نور هستیم که برای بیان یک عنوان مثال می توان به تولید یک برداشت تصویری اصیل یا اصلاح رنگ ، پیرینت کاتالوگ و یا نمایش یک فایل چاپی کاتالوگ بر اساس کامپیوتر ، تولید یک زینک چاپ اشاره نمود ، بنابراین به دور از سختی های فنی و اجرایی ، یک فرآیند چاپ کاتالوگ و یا تولید یک محصول چاپی در حالی از نظر کیفیت نور بهره می برد که سه عنصر زیر را داشته باشد.

۱- بتوان فعالیت اصلاح و ایجاد رنگ و نور را تکرار کرد بدین شکل که رنگ و نور مستند و داکیومنت شده باشد که با اجرای مجدد چاپ کاتالوگ در چاپ خانه بتوان به همان موضوع رسید.

۲- به آنچه در تصویر می شود دید اتکا کرد به این معنا که به صورت تصویری در شرایط مختلف فرآیند چاپ کاتالوگ مشاهده می کنیم برابر با داده های عددی محصول در حال چاپ می باشد

۳- امکان محاسبه مراحل چاپ بعدی . این امکان که بتوان در هر مرحله از تولید امکان پیش بینی آنچه در قسمت های دیگر با آن رو به رو می شویم وجود داشته باشد مخصوصا امکان رسد شواهد کیفی رنگ محصول نهایی چاپ شده

به این رفتار حرفه ای بازسازی رنگ در مسیر چاپ یک محصول مانند کاتالوگ ، چاپ ست اوراق اداری و یا چاپ کارت ویزیت با حداکثر مطابقت با فایل اصلی گفته می شود . در این رویکرد با استفاده از فرمت های نرم افزاری کنترل و QC رنگ استانداردی که بر اساس آن کار طراحی گرافیکی انجام شده است کنترل می گردد ، به این روش که کلیه روش های تولید چاپخانه مورد بررسی قرار می گیرند نمونه گیری قبل از چاپ کاتالوگ و یا چاپ پوستر یا چاپ ست اوراق اداری و همچنین چاپ کارت ویزیت می گویند .

در فرآیند تولید چاپ و چاپخانه نمونه چاپی یک مسئله مهم شمرده می شود . همانند سازی یک محصول چاپی توسط چاپ نمونه آخرین قسمت برای مطمئن شدن از درست انجام دادن کارهاست و لازم به ذکر است که اینمهم قبل از مرحله تولید و چاپ با تیراژ بالا می باشد . همچنین گاهی اوقات عواملی مانند سرعت عمل و کاهش هزینه ها به جای چاپ نمونه سریعا به چاپ نهایی مراجعه می شود که این موضوع اشتباهات چاپی را دو چندان می نماید.

نکات کلیدی رنگ در برابر کاغذ و مرکب چاپ :

دو مورد تائیدیه های مانیتوری باید متوجه این موضوع بود که عوامل متعددی در مشاهده خروجی رنگ یک کار چاپ ست اوراق اداری و یا چاپ کاتالوگ باید به این مسئله توجه نمود که عوامل زیادی در ایجاد رنگ نهایی یک کار چاپ کاتالوگ موثر نوع کاغذ مورد استفاده و کیفیت جوهر چاپ از مواردی هستند که از عناصر اصلی چاپ به شمار می آیند ، مخصوصا در مورد پخش شدن رنگ . میزان جذب مرکب توسط ورق کاغذ و یا مقوا در سطح کاغذ ، در کیفیت و تصویر نهایی کار چاپ بسیار موثر می باشد . رنگ روی کاغذ چاپ معمولا از مرحله نمایش کار بر روی TV تا مرحله چاپ کاتالوگ بر روی کاغذ کاهش پیدا می نماید . به عنوان مثال رنگ هایی که در TV و یا مانیتور دیده می شوند گاهی از اوقات در مرحله چاپ قابلیت تولید ندارند .

به همین سبب در مور تبدیل RGB به CMYK مطالعات زیادی صورت گرفته تا بتوان رنگ و نور را تنظیم نمود با تنظیم درست این مشخصات می شود به مقارن ترین حالت میان آنچه در مانیتور می بینید و آنچه در روی کاغذ در حالت نهایی چاپ می بینید رسید .

چند سالی است که سازمان جهانی استاندارد میزان روشنایی استانداری را برای کاربردهای صنعتی مختلف که در آن ها به بررسی رنگ ها و حرارت آن ها اقدام می شود نرم افزار هایی طراحی شده که می توانند ای نور ها و رنگ ها را شناسایی و بررسی نماید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.

همچنین اگر می خواهید از خدمات ما پیرامون مشاوره تبلیغات اینترنتی مطلع گردید ، به این صفحه بروید.

سایر موضوعات مرتبط :

چگونه بهترین کاتالوگ و بروشور مناسب طراحی کنیم؟

طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور

طراحی جلد کاتالوگ

انتخاب فونت یا تایپو گرافی در طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی

کاتالوگ محصولات صنعتی را چگونه طراحی کنیم

روش های چاپ های کهن ( کاتالوگ ، بسته بندی و …)

تاریخچه چاپ و چاپخانه

چاپ های خاص در دنیا

چاپ افست

مطالب مرتبط