چاپ کارتهای گارانتی (ضمانت نامه) ، ابزاری مهم در تبلیغات

کارتهای گارانتی ، شامل کارتهایی است که تولید کنندگان محصول برای مشتریان خود تهیه می کنند.

این کارت نشان دهنده آن است که محصول خریداری شده تا چه زمانی توسط شرکت تولید کننده تحت خدمات پس از فروش قرار می گیرد. خدمات پس از فروش و کارتهای گارانتی امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده اند. افراد سعی می کنند محصولی که این کارت گارانتی را دارد خریداری کنند تا محصولی که کمی ارزانتر است ولی خدمات پس از فروش ندارد. در واقع این ضمانت نامه به مشریان و خریداران نشان می دهد که تولید کننده تا چه اندازه نسبت به محصول خود مطمئن است و اینکه تا چه اندازه مسئولیت نقص های آن را بر عهده می گیرد. این دو موضوع موجب شده است تا امروزه کارت گارانتی و چاپ این کارتها از اهمیت زیادی برخوردار شود.

امروزه چاپ کارت گارانتی یکی از روشهای مهم در تبلیغات برای محصول و برند است. زیرا رقابت میان سازمان ها و شرکتها بسیار گسترش پیدا کرده است و زمینه های رقابتی نیز از یک سو متنوع تر شده است به  همین دلیل ، شرکتها و تولید کنندگان سعی می کنند برای جلب نظر تعداد زیادی از مشتریان ، نگه داشتن مشتریان وفادار و همچنین جذب مشتریانی که به سمت رقیب آنها در بازار می رود ، خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه دهند. یکی از این خدمات که می تواند مشتریان را جلب کرده و بر میزان وفاداری آنها تأثیر بگذارد ضمانتی است که شما برای محصول خود در نظر گرفته اید. یکی از روشهای شما در بازاریابی و تبلیغات همین کارت گارانتی محصول شماست. کاربرد کارتهای گارانتی در تبلیغات را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

یک) دادن اطمینان به مشتریان

کارت گارانتی به مشتریان این اطمینان را می دهد که محصول خریداری شده از سلامت اولیه برخوردار است همچنین ، صحت عملکرد آن هم در حال حاضر و هم در آینده مورد تضمین است و جای نگرانی وجود ندارد.

دو) رقابت با دیگر محصولات

معمولاً در ایران تمامی محصولاتی که خریداری می شوند دارای کارت ضمانتامه نیستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد زمانی که با محصولی مواجه می شوند که دارای کارت گارانتی است ترجیح می دهند آن محصول را خریداری کنند و این می توانید یکی از مناسب ترین و بهترین راه ها برای تبلیغ محصول شما باشد.

اما بهتر است در طراحی کارت گارانتی به موارد زیر توجه کنید:

۱) جنس کارتها

بهتر است جنس کاغذی که برای کارت گارانتی خود انتخاب می کنید از جنس مرغوبی باشد تا در اثر گذشت زمان دچار آسیب دیدگی و پارگی نشود. همچنین جنس کاغذ گارانتی شما در نظر مشتریان نیز می تواند به اعتبار محصول و همچنین ضمانتی که شما به او می دهید اطمینان بیشتری ایجاد کند. معمولاً جنس کاغذهای کارت گارانتی را از پی وی سی ( PVC) تهیه می کنند.

۲) تعداد کارتهای گارانتی

زمانی که برای تهیه کارتهای گارانتی و چاپ و طراحی آن اقدام می کنید بهتر است در تعداد بالایی آنها را چاپ کنید. این تعداد بالا به این منظور است که تفاوتی در جنس و طراحی کارتهای گارانتی شما در محصولاتتان وجود نداشته باشد و همواره این کارتهای گارانتی ، ثبات در طراحی را نیز شامل می شود.

۳) تعداد صفحات کارت

سعی کنید کارت گارانتی خود را فقط در یک برگه طراحی کنید. این برگه می تواند در هر دو طرف آن شامل نوشته و شرایط باشد ولی بهتر این است که از چند برگه استفاده کنید.

۴) از رنگهای جذاب و متنوع استفاده کنید

سعی کنید رنگهایی که برای کارت گارانتی خود در نظر می گیرید و در طراحی از آن استفاده می کنید شامل رنگهای جذاب و زیبا باشد. وجود کارکتر تبلیغاتی در طراحی کارت گارانتی موثر است.

مطالب مرتبط