چند نکته طلایی در مورد طراحی بروشور

یک بروشور قادر است یک وسیله‌ی اساسی و مهم در توسعه و پیشرفت تجارت و حرفه‌ی شما باشد.

زمانی که برای نخستین مرتبه افرادی را ملاقات می‌کنید و یا در یک اتفاق و واقعه یا در نشست‌ها و جلسات حضور دارید امکان دارد به شکل کلامی برای افرادی که با آنان ملاقات دارید حرفه و تجارت خود را توضیح دهید ولی زمانی که از آن مکان بیرون می‌روید وسیله و اسبابی که باقی می‌ماند و حرفه و تجارت شما و چگونگی سرویس‌های شما را به اشخاص خاطر نشان خواهد کرد وسیله‌ای مانند بروشورها هستند که دربرگیرنده توضیح کوتاهی از محصولات وسرویس‌های ارائه شده شماست.

طراحی بروشور ویژه بالاخص برای کمپانی‌های بازاریابی شرکت‌ با شرکت فراوان اثربخش است و نشان و مارک تجاری آنان را به لحاظ یک حرفه و تجارت قانونی و معتبر به گونه‌ای درخور به مشتریان می‌شناساند.

نخستین مطلبی که در زمان مشاهده بروشور نظر مخاطبان را متوجه خود می‌سازد ، چگونگی طراحی جلد و ظاهر بروشور می‌باشد از این رو شما زمان بسیار کمی را در اختیار دارید تا قادر شوید مشتریان و بینندگان را به مطالعه ادامه برگه‌های بعدی بروشور مشتاق سازید. در صورتی که بروشور شما در نظر نخست دید و نظر مشتریان و مخاطبان را جذب نسازد ، بخت و اقبال اندکی خواهید داشت که آنان بروشور را مشاهده و یا بخوانند.

به منظور جذب نظر و دید مشتریان و بینندگان ، از تلفیق طراحی ترسیمی و دیداری یا یک عنوان جذاب و اثربخش بهره بگیرید. این طراحی بایستی به شکلی باشد که مشتریان و بینندگان دریابند مطالعه  صفحات بعدی بروشور برای او فایده و استفاده خواهد داشت و سوالات و نیازهای او را رفع می‌سازد.

در محتوای نوشتاری بروشور دقت لازم را به خرج دهید و از مطالب اضافی و بلند و طویل دوری کنید. شما قصد دارید در بروشور خود ، نوع سرویس‌های ارائه شده ، توصیه‌های به خصوص ، امتیاز رقابتی که دارا می‌باشید را به افراد بشناسانید زیرا مخاطبان راغب نخواهند بود که پیشینه طولانی درباره‌ی حرفه و تجارت شما مطالعه کنند آنان مایل هستند که بفهمند شما با کالاها و فرآورده‌ها و سرویس‌های ارائه شده خود چطور در کاهش زمان  ، صرفه جویی در مخارج و … به او یاری می‌رسانید.

توجه و دقت متن و مضمون بروشور را بر مسائل و نیازهای مخاطبان استوار سازید و از عکس‌های گرافیکی در جهت منتقل ساختن راحت‌تر و مناسب‌تر پیام خود بهره بگیرید سپس وهله‌ی پس از عرضه بروشور بایستی فروش آن باشد. بنابراین بروشورها بایستی به صورت صحیح و جامع با حرفه و تجارت شما پیوستگی داشته باشند.

توجه داشته باشید اندازه قلم ، رنگ و فام و طرح ریزی آن با حرفه و تجارت شما هماهنگی داشته باشد و در انتها به منظور صرفه جویی در مخارج ، بروشور آماتور و غیر جذاب را طراحی نکنید. در صورتی که هزینه‌ای را به شکل هوشمندانه و طراحی شده خرج اشاعه و ترویج حرفه خود سازید بازده و حاصل آن را در آینده‌ای نه چندان دور خواهید دید و این مقدار هزینه ملازم با بهره و منفعت آن ، به حرفه و تجارت شما برمی‌گردد.

یکی از مشخصات با اهمیت در بروشور مشخصه تبدیل اندازه در زمان عرضه و به کارگیری بروشور می‌باشد. این مشخصه در سایر ابزارهای ترسیمی و تبلیغاتی زیاد قابل استفاده و کاربردی نمی‌باشد. این خصوصیت به طراح این فرصت را خواهد داد که میزان فراوانی از دیداری را بی آنکه پراکندگی و بی‌نظمی در آن ایجاد گردد به مشتریان و بینندگان عرضه سازد.

عرضه بروشور به مشتریان هرچند در زمان اندک این فرصت را به آنان خواهد داد تا اشخاص وقت زیادی را برای واکاوی و بررسی پروسه و مقایسه با سایر طراحی‌ها برخوردار باشد. بروشور مشابه یک الگوی راهبر در رابطه با سوژه مورد نظر کفایت می‌کند و توجه و نظر مشتریان را درباره‌ی مباحث ثبت شده افزایش می‌دهد. به سبب کم طاقتی و ملالت مشتریان در عصر حاضر و انتظار منتقل ساختن فوری مباحث ، بروشور اغلب در جهت محصولات و مباحث سرویس‌های ارائه شده الزامی قادر است به خوبی برای این امر طراحی و عرضه گردد.

مخارج و سرمایه برای طراحی بروشور با توجه به نوع نشر ، طراحی‌ و هنرهای تجسمی ، تصویر ، مخارج پژوهش ، ویراستاری و … تعیین می‌شود. گزینش هر یک از این مولفه‌ها منوط به مشتریان و مخاطبان مورد نظر می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ و همچنین طراحی بروشور به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط