چه طور یک محصول خانگی را بسته بندی و آماده فروش کنیم ؟  

در این مقاله سعی داریم تا به شما بگوییم که چه طور یک محصول خانگی را بسته بندی و آماده به فروش کنید.

چطور طراحی و آماده فروش یک محصول خانگی

حتماً این جمله را تا به حال شنیده اید که می گویند عقل همه به چشمشان است. این جمله به ویژه زمانی که با مشتریان و بسته بندی محصول سر و کار داریم بسیار واقعیت پیدا می کند.

مشتریان هنگامی که برای اولین بار قرار است محصول شما را خریداری کنند به اولین چیزی که توجه می کنند بسته بندی محصول شماست. آنها کیفیت محصول شما را از روی بسته بندی حدس می زنند.

هر چه قدر بسته بندی خوبی برای یک محصول در نظر گرفته باشید ، تصورشان از محصول شما بهتر خواهد بود و احتمال اینکه اقدام به خرید آن کنند بیشتر است.

متاسفانه شرکتها و بسیاری از کسب و کارها همه تلاش خود را به کار می برند تا محصول خود را در بالاترین میزان به فروش برسانند ؛ اما از مهمترین ویژگی که موجب فروش محصول آنها می شود یعنی بسته بندی آن غافل می شوند.

اهمیت بسته بندی در میزان فروش

در حالی که طراحی بسته بندی نقش بسیار زیادی در بالا بردن میزان فروش شما دارد. بنابراین باید تمامی خلاقیت خود را به کار ببرید تا بسته بندی مناسبی داشته باشید.

در صورتی که مشغول یک کسب و کار خانگی هستید و محصول خانگی را به فروش می رسانید این کار بسیار اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مردم و مشتریان بیشتر به دنبال برندهای بزرگ هستند. آنها بسته بندی هایی که از قبل دیده اند یا محصولاتی که قبلاً استفاده کرده اند را ترجیح می دهند.

چرا که فکر می کنند می توانند به آنها اعتماد کنند. در حالی که به محصولات خانگی ممکن است توجه و اعتماد کافی را نداشته باشند.

به همین دلیل اصل بسته بندی مناسب و خلاقانه در کسب و کارهای خانگی حرف اول را می زند.

چرا که  مشتریان غالباً بدون شناخت قبلی شروع به استفاده از محصول شما می کنند و اولین چیزی که به چشمشان می آید بسته بندی محصولات شماست.

به همین دلیل در این مقاله می خواهیم پیشنهاداتی به شما بدهیم که بر اساس آن محصول خود را بسته کنید و به فروش برسانید تا بتوانید توجه مخاطبان و مشتریان را جلب کنید.

درج لوگو در طراحی بسته بندی

لوگوها اولین نشان تجاری هستند که شما را به دیگران معرفی می کنند. از طرفی ، معمولاً کسب و کارهایی که تمایل  دارند خودشان را به صورت یک کسب و کار معتبر و رسمی نشان دهند معمولاً ابتدا نشان تجاری خود یعنی لوگویشان را در همه جا درج می کنند.

بنابراین اولین کاری که انجام می دهید این باشد که یک لوگوی تجاری برای خود طراحی کنید. در مراحل بعدی ، باید تلاش کنید لوگویتان را روی بسته خود درج کنید.

شما هر چه قدر هم یک شرکت یا کسب و کار کوچک و خانگی داشته باشید باز هم می توانید به کارهای خود رسمیت بدهید.

هر چند ممکن است بسته بندی بسیار حرفه ای نتوانید برای خودتان طراحی کنید ولی با درج لوگو روی همان بسته بندی ساده خود می توانید به جذابیت محصول و بسته بندی خود بیافزایید.

بنابراین تلاش کنید حتماً قبل از طراحی بسته بندی به طراحی لوگو بپردازید و لوگوی خود را در همه جا درج کنید.

درج لوگو بر روی بسته بندی
درج لوگو بر روی بسته بندی می تواند بر جذابیت محصول و بسته بندی بیافزاید.

محصول در داخل بسته بندی پیدا باشد

یکی از انواع بسته بندی هایی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده و طرفداران بسیاری نیز دارد این است که از بسته بندی های شفاف استفاده می کنند.

حتماً شما هم برخی از محصولات مانند بیکسوئیت مارک ستاک که در بسته بندی های شفاف است و نظر مشتریان را به شدت جلب کرده است.

در طراحی بسته بندی خرما رعایت این مورد که محصول در داخل بسته بندی مشخص باشد کاملا قابل مشاهده می باشد.

اگر شما نیز در محصولات خانگی خود از بسته بندی های شفاف استفاده کنید بیشتر از همه مواقع می توانید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید و آنها تمایل پیدا خواهند کرد که محصول شما را خریداری کنند.

در این نوع بسته بندی ها به دلیل اینکه مشتری می تواند محصول را ببیند بیشتر اعتماد می کند. از طرفی ممکن است رنگ و لعاب محصول یکی از دلایلی باشد که مشتری آن را انتخاب می کند.

این حالت بیشتر در مواد غذایی و خوراکی دیده می شود. شما با این بسته بندی به راحتی می توانید پیام خود را به مشتریان منتقل کنید و آنها کمتر دچار سردرگمی می شوند.

پیدا بودن محصول در داخل بسته بندی
استفاده از بسته بندی شفاف می تواند اعتماد مشتری را بیشتر نماید.

توضیحات بیشتر در خصوص این موضوع

 باید به این نکته توجه کنید که مخاطبان و مشتریان به دنبال این نیستند که فقط نوشته های روی بسته بندی را بخوانند بلکه در بسیاری از مواقع تمایل دارند محصول را در داخل بسته بندی ببینند.

آنها دوست دارند محصول را حس کنند و این گونه به شناختهای خود اعتماد می کنند. به ویژه در کسب و کارهای خانگی ، مشتریان تمایل دارند محصول را ببینند.

چرا که با برند آن آشنا نیستند و از برندهای نام آشنا نیز نیست که بدون دیدن محصول برای خرید آن ترغیب شوند.

کمترین تصویر و نوشته در طراحی بسته بندی 

یکی دیگر از روشهایی که به شدت می تواند بسته بندی شما را جذاب کند این است که از کمترین تصویر و طرح و نوشته روی بسته بندی استفاده کنید.

بسته بندی هایی که بسیار شلوغ هستند و به قول معروف هیچ جای خالی روی بسته بندی آنها نیست ، معمولاً مخاطبان را خسته می کنند و مخاطبان نمی دانند که به کدام بخش از اطلاعات روی بسته بندی باید توجه کنند.

به ویژه شما که یک کسب و کار خانگی هستید اگر بسته بندی خود را پر از نوشته کنید قطعاً مخاطبان یک تصور غیر رسمی بودن از شما خواهند داشت. در طراحی بسته بندی عسل با ساده طراحی شدن این مورد را می توان مشاهده کرد.

از طرفی شما نمی توانید تمامی اطلاعات را روی بسته بندی درج کنید ، بلکه بهتر است مطالب اصلی را روی بسته بندی درج کنید. همیشه گفته اند : ” کم گوی و گزیده گوی”.

کمترین تصویر و نوشته بر روی بسته بندی
شلوغ بودن بسته بندی سبب سردرگمی مخاطب می شود.

مزه ها را در طراحی بسته بندی نشان دهید

اگر در خصوص محصولات مواد غذایی و خوراکی خانگی فعالیت می کنید بهتر است بتوانید مزه های محصولات خوراکی خود را به مشتریان نشان دهید.

شاید برایتان عجیب باشد که مزه ها را به چه شکل به مشتریان نشان دهید ؟ اما لازم است با کمی خلاقیت این کار را انجام دهید.

چرا که نشان دادن مزه ها و اینکه مشتریان بدانند مزه مواد خوراکی شما چیست بیشتر می تواند توجه مخاطبان را جلب کند.

شما طعم های مختلفی دارید ، طعم هایی مانند شیرین ، ترش ، تند و نمکی ، اگر دقت کرده باشید چهره افراد در هنگام خوردن هر یک از این مزه ها به یک شکل متفاوت در می آید.

پس می توانید با الگو گرفتن از این چهره ها آن را روی بسته بندی خود طراحی کنید و توجه مخاطبان و مشتریان را به راحتی جلب کنید و مزه مورد نظر را به مخاطبان منتقل کنید.

اگر مزه ای را به مشتریان ارائه می دهید که تقریباً مزه تازه ای است می توانید آن را نیز با به تصویر کشیدن چهره های مختلف نشان دهید. البته لازم به ذکر است که در خصوص مزه ترش این ایده بیشتر از مزه های دیگر پاسخ می دهد.

در طراحی بسته بندی چای و طراحی جعبه دمنوش رعایت این اصل که مزه ها در آن نمایش داده شده است.

در بسته بندی مزه ها را نشان دهید
با نشان دادن مزه ها می توانید نظر مخاطب را جلب نمایید

سادگی در طراحی بسته بندی

یکی از موارد و اصولی که همیشه در طراحی ها گوشزد کرده ایم این است که از طراحی های ساده استفاده کنید.

تجربه بسیاری از برندهایی که از طراحی های ساده استفاده کرده اند نشان می دهد که طراحی ساده بسته بندی همیشه بیشتر از سایر بسته بندی ها می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

سادگی در طراحی بسته بندی
برای جلب رضایت مخاطب می توانید از طرح های ساده استفاده کنید

خارج از چارچوب طراحی بسته بندی عمل کنید

شما وارد هر حوزه از فعالیت که بشوید با رقیبان زیادی مواجه هستید. بنابراین و محصول شما زمانی می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند که از چارچوبهای معمولی که سایر رقیبان از آن پیروی می کنند شما خارج شوید.

به عنوان مثال ، اگر رقیبان شما معمولاً از یک طرح بسته بندی عمومی استفاده می کنند شما می توانید از بسته بندی های متمایز استفاده کنید و به این شکل متمایز بودن خود را نشان دهید.

این کار موجب می شود توجه مخاطبان به شما جلب شود. برای این کار بهتر است در اینترنت سرچ کنید. امروزه اینترنت کارها را راحت کرده است.

در واقع شما باید در خصوص چگونه یک بسته بندی مشتری پسند داشته باشید ؟ بیشتر بدانید تا بتوانید نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید.

می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت بسته بندی های مختلف ایرانی و خارجی را ببینید و بیاندیشید که شما نیز از چه روشهای غیر تکراری و خلاقانه می توانید این کار را انجام بدهید.

خارج از چارچوب طراحی بسته بندی انجام دهید
خارج شدن از چارچوب های معمولی طراحی بسته بندی می تواند شما را متمایز نماید

تبدیل یک طرح ساده به یک طرح خلاقانه

اگر یک طرح جالب در سایر محصولات دیدید که توجه شما را به خود جلب کرد ، می توانید با کمی خلاقیت آن را تغییر دهید و به یک طراحی جالب و خلاقانه تبدیل کنید.

به عنوان مثال ، اگر به فروشگاه های مواد غذایی سری بزنید خواهید دید که در سالهای اخیر بسته بندی های خلاقانه زیادی برای بسته بندی عسل انجام داده اند.

به عنوان مثال ، شبیه کندوی عسل آنها ساخته اند یا ظرف هایی که عسل را در آن قرار می دهند.

نتیجه گیری طراحی و آماده فروش یک محصول خانگی

همانطوری که در این مقاله خواندید می توانید با عواملی مانند: فراموش نکردن درج لوگو ، پیدا بودن محصول در داخل بسته بندی ، دارا بودن کمترین تصویر و نوشته ، نشان دادن مزه ها ، سادگی در طراحی ، عمل کردن خارج از چارچوب به طراحی و آماده فروش یک محصول خانگی پرداخت.

مطالب مرتبط