چگونه دوربین عکاسی مناسب انتخاب کنیم ؟

چگونه دوربین عکاسی مناسب انتخاب کنیم ؟ موضوعی است که در این مقاله با موضوع آموزش عکاسی در سفر برای شما خوانندگان گرامی سایت طراحان برتر انتخاب کردیم

چگونه دوربین عکاسی مناسب انتخاب کنیم ؟

پس از آشنایی اولیه با دوربین های دیجیتال که در مقالات قبلی برای شما توضیح دادم ، حال باید ببینید کدام دوربین برای شما مناسب است . بودجه ، نوع عکسی که می خواهید بگیرید ، لوازم جانبی مورد نیاز و هدف شما از عکاسی ، همه روی تصمیم تان برای خرید یا انتخاب دوربین عکاسی و یا تجهیزات تأثیر خواهد گذاشت ؛ البته اگر هدف اصلی شما آموزش عکاسی صنعتی است و می خواهید بعد از آموزش عکاسی به حرفه عکاسی صنعتی بپردازید ، باید دوربین عکاسی حرفه ای و تجهیزات عکاسی صنعتی را تهیه کنید .

گوشی های هوشمند در عکاسی در سفر

عموم مردم ، از عکاسی با گوشی همراه احساس رضایت می کنند ؛ به ویژه زمانی که در شهر می گردند یا با دوستان خود وقت می گذرانند . یکی از جذابیت های گوشی های هوشمند این است که می توانیم به راحتی عکس های خود را با سیستم ۴G یا Wi-Fi روی شبکه های اجتماعی قرار دهیم . همچنین با استفاده از برنامه های رایگان یا ارزان گوشی می توان ویرایش هایی کوچک روی عکس انجام داد .

چگونه دوربین عکاسی نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای مناسب انتخاب کنیم ؟

اگر بخواهیم عکس هایی با کیفیت بالا از یک موزه یا مکان توریستی بگیریم و البته لوازم اضافی همراه نداشته باشیم ، دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای نسبت به دوربین گوشی های همراه گزینه ی بهتری هستند ، همچنین مجبور نخواهیم بود یک کیف دوربین سنگین را با خود این سو و آن سو ببریم . به تازگی هنگامی که با دخترم در ونیز به اپرا رفته بودم ، یک دوربین نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای با خود بردم ، زیرا نمی خواستم کیف سنگین دوربین را با خود حمل کنم و از سویی عکسی های با کیفیت تر از عکس های گوشی همراه خود می خواستم . از این رو دوربین سامسونگ SH100 دخترم را برداشتم که از نظر حجم کوچک است و قابلیت های گوناگونی برای موقعیت های نوری مختلف دارد . به علاوه به دلیل قابلیت Wi-Fi این دوربین ها، می توانستم عکس هایم را مستقیم روی شبکه های اجتماعی بگذارم . با روند توسعه ی تکنولوژی گوشی های همراه ، گزینه ی عکاسی آنها نیز پیشرفت کرده است و دوربین های p4S نیز به Wi-Fi متصل اند .

به دنبال علامتی بگردید که Wi-Fi را روشن نشان می دهد تا به اینترنت دسترسی داشته باشید . امروزه در بسیاری از مکان ها ، از جمله هواپیماها ، اینترنت رایگان وجود دارد .

چگونه دوربین عکاسی دی. اس. ال مناسب انتخاب کنیم ؟

اگر بخواهم عکس هایی با کیفیت بالا بگیرم، دوربین دیجیتال دی.اس.ال ، ار خود را به همراه خواهم برد ، این یعنی باید کیف بزرگ دوربین و لوازم جانبی آن را حمل کنم که لنزها و لوازم دیگر داخل آن است . البته می توانم تنها دوربین و یک لنز بردارم، ولی با این کار دامنه ی فعالیت ام محدود می شود . مثلا هنگام نیاز به لنز تله فوتو یا واید انگل نمی توانم از آنها استفاده کنیم . با وجود دردسر های حمل کیف ، عکس هایی که با دوربین دی.اس.ال.آر گرفته می شود به دلیل وجود حسگرهایی با کیفیت بالاتر، لنزهای بهتر و فلاش های قوی تر، بهتر خواهد بود. امروزه دوربین های دی، اسی، ال، آرگران قیمت در اختیار عکاسان حرفه ای است. شما هم اگر می خواهید در آینده به حرفه عکاسی صنعتی بپردازید ، می توانید یکی از این دوربین های عکاسی به همراه تجهیزات عکاسی صنعتی تهیه کنید .

چگونه دوربین عکاسی مناسب انتخاب کنیم که کیفیت دوربین و برداشت بد درباره ی مگاپیکسل را در ذهن خود حل کرده باشیم

فروشنده ای می گفت: «این دوربین به دلیل مگاپیکسل بالاتر ، کیفیت بهتری خواهد داشت ». یکی از چیزهایی که تولیدکنندگان دوربین دیجیتال دوست دارند برای فروش محصولات خود از آن استفاده کنند، میزان مگاپیکسل MP دوربین است . گول این حرف را نخورید ! هر چه بزرگ باشد ، نشانه ی برتری آن نیست . شاید به نظرتان دوربین ۱۲ مگاپیکسل ، کیفیت بهتری نسبت به دوربین ۸ مگاپیکسل دارد .

در واقع تعداد مگاپیکسل ها، اندازه ی تصویر نهایی را به اینچ یا فوت بیان خواهد کرد که البته در عکاسی صنعتی بسیار تاثیر گذار است و یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در تعرفه عکاسی صنعتی می باشد اما یک مگاپیکسل برابر است با یک میلیون پیکسل: یعنی کوچکترین عنصر تصویری که بدون اعوجاج روی کامپیوتر یا در چاپ ، تصویری قابل قبول می دهد . بنابراین بسته به فاکتور های دیگر غیر از تعداد پیکسل ها ، یک تصویر ۸ مگاپیکسلی می تواند بهتر از تصویری با ۱۲ مگاپیکسل باشد.

گاهی برخی دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای و گوشی ها ، تعداد پیکسل هایی برابر با دوربین های حرفه ای دی، اس، ال، آر به شما می دهند؛ یعنی تولیدکننده ، تعداد پیکسل های زیادی را در فضای کوچکی جای داده است . در حالی که این پیکسل های کوچک ، با تعداد زیاد ، کیفیت دوربین های بزرگ حرف های را نخواهند داشت .

ویژگی های دیگری بجز مگاپیکسل که روی کیفیت تأثیر می گذارند:

  • طیف گسترده ای از لنزها
  • چگونگی لرزش گیری دوربین و لنز (چگونگی حرکت دوربین هنگام عکاسی)
  • اکسپوژر و تنظیم کانونى (فوکوس)
  • میزان حساسیت دوربین در برابر نور
  • نورپردازی موضوع

از ویژگی های مگاپیکسلی این است که هنگام چاپ تصویری بزرگ مانند (۲۸×۳۳ سانتی متر) مگاپیکسل بالاتر ، این اطمینان را به شما می دهد که چاپ بهتر دیده می شود. برای آگاهی از کیفیت واقعی دوربین ، دفترچه ی راهنما را بخوانید . برخی از مدل ها را امتحان کنید و پیش از خرید ، عوامل گوناگون را بررسی کنید . معمولا عکس ها در چاپ نسبت به صفحه نمایش ، بهتر به نظر می رسند . همچنین عکس ها روی مانیتور نسبت به CD با دوربین ، وضوح بهتری دارند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی تبلیغاتی به این صفحه مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط