چگونه یک طراحی گرافیک با نفوذ داشته باشیم ؟

هر تبلیغی گرافیکی که طراحی می شود باید ویژگیهایی داشته باشد تا بتواند قدرت نفوذ بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.

طراحی چنین تبلیغی می تواند به راحتی مخاطبان شما را به سمت خرید از محصول ترغیب کند. بسیاری از برندها برای طراحی یک تبلیغ با نفوذ زمان و هزینه زیادی صرف می کنند.

شاید این روش یک روش مناسب باشد و بتواند شما را به سوی طراحی یک تبلیغ با نفوذ سوق دهد ولی به طور کلی نتایج نشان می دهد تنها صرف کردن زمان و هزینه بالا نیست که به موفقیت تبلیغات منجر می شود. بلکه باید تبلیغ شما ویژگیهایی داشته باشد تا رسیدن به این هدف را آسان سازد. به همین منظور در ادامه شما را با برخی از این ویژگیها آشنا می کنیم.

یک) مشتریان و مخاطبان را دعوت کنید

به شما توصیه می کنیم همواره از یک عبارت که نشان دهنده دعوت است استفاده نمایید. این عبارت می تواند محتوای تبلیغاتی شما را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. بدین ترتیب شما می توانید آن دسته از مخاطبانی که جزء مخاطبان اصلی شما به حساب می آیند را مورد توجه قرار داده و آنها را تحت تأثیر قرار دهید. شاید مسئله شما این باشد که چگونه یک عبارت یا جمله دعوتی بسازید که بتوانید مشتریان را به سمت خود ترغیب کنید.

باید به شما این مسئله را متذکر شویم که دعوت از مشتریان یک فرآیند است که همواره شما در تمامی اقدامات خود باید آن را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال ، تصور کنید شما از عبارتها و جملات دعوتی زیادی در تبلیغ های خود استفاده می کنید ولی شرایط کافی برای مشتریانی که برای خرید محصول شما مراجعه می کنید فراهم نکرده اید یا روشهایی که آنها راحت تر می توانند محصولات شما را خریداری کنند را تهیه نکرده اید.

حتی ممکن است آنها راه های ارتباطی با شما را نیز ندانند. پس در این گونه شرایط دعوت از طریق جملات نمی تواند چندان کارساز باشد بلکه این عمل شماست که نیت اصلی و واقعی و اهمیت شما به مشتریان را نشان می دهد. پس سعی کنید ابتدا اقدامات مناسب و کافی برای فراهم کردن شرایط دعوت از مشتریان را فراهم کنید و سپس از طریق جملاتی که آنها را بتواند ترغیب کند دست به دعوت کردن آنها بزنید.

دو) از پیچیدگی اجتناب کنید

یکی از روشهایی که می توانید یک تبلیغات با نفوذ طراحی کنید این است که سعی کنید از پیامهای پیچیده یا روشهای پیچیده ای درک جملات و منظور شما را دشوار می کند یا روشهای دستیابی مشتریان به شما را با مشکل مواجه می کند بپرهیزید.

بسیاری از برندها یا کسب و کارها هستند که ممکن است از جملات پیچیده در متنهای تبلیغاتیشان استفاده کنند و این جملات را نشانی از دانش یا موقعیت خود بدانند. در حالی که واقعیت این است که مشتریان شما زمان زیادی برای فکر کردن روی جملات شما ندارند آنها به سرعت از کنار تبلیغ شما عبور می کنند و در صورتی که در چند صدم ثانیه نتوانند منظور شما را متوجه شوند زمانی را برای درک کردن آن صرف نمی کنند.

پس خودتان را در معرض دردسر و هزینه قرار ندهید. بهتر است هر چیزی را می خواهید بگویید بسیار شفاف و واضح برای مخاطبان بازگو کنید. از طرفی ممکن است تبلیغ شما قابل فهم باشد و راههای دست یابی به محصول یا تهیه کردن آن سخت و پیچیده باشد ، این نیز یکی از روشهایی است که قطعاً مشتریان را از شما فرار می دهد و ترجیح می دهند محصولی را خریداری کنند که به راحتی بتوانند آن را تهیه کنند.

سه) توجه به جزئیات

سعی کنید تا جایی که امکان دارد جزئیات کافی را در تبلیغات خود مورد توجه قرار دهید. گاهی ممکن است شنیده باشید که در تبلیغات زیاده گویی یا جزئی گویی نکنید. در حالی که آن چیزی که مد نظر ماست متفاوت از آن است.

منظور ما این است که سعی کنید تا جایی که امکان دارد جزئیات مورد نیاز را در تبلیغات خود ذکر کنید ؛ زیرا این جزئیات است که می تواند اطلاعات بیشتری به مخاطبان شما بدهد. از طرفی منظور از جزئیات همیشه صرفاً اطلاعات نیست ، بلکه می تواند ویژگیهایی مانند دقت در تک تک کلمات ، رنگها یا طرحهایی باشد که در تبلیغات خود از آنها استفاده می کنید. پس همواره در نظر داشته باشید که پرداختن به جزئیات می تواند گاهی شما را سریع تر به اهدافتان برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط