کاغذ پشت چسب دار چیست؟

کاغذ پشت چسبدار به کاغذی گفته می شود که می توان با توجه به مورد مصرفی بر روی آن طرح های مختلف را چاپ نمود و یا نوشت و به هر چیزی چسباند.

کاغذ پشت چسب دار تشکیل شده از یک سطح رویی که از جنس تقریبا شفاف و یا ….، و پلی پروپیلن سفید و آلومینیوم و کاغذ و چسب می باشد.کاغذ پشت چسب دار - طراحی لیبل - چاپ لیبل

کلیه کاغذ هایی که در کاغذ پشت چسب دار استفاده می شوند با فرآیند به خصوصی قدرت رها شوندگی در آن ها ایجاد می شود ، به شکی که در هنگام استفاده توسط مصرف کننده رویه از زیره به آسانی جدا شود.

در حقیقت برچسب زدن یکی از روش های بسیار آسان جهت علامت گذاری می باشد که می توان از انواع چاپ شده آن نیز بر روی بسته بندی محصولات که نمی توان  طرحی را بر روی آن چاپ نمود مثل بطری های آب معدنی یا قوطی های کنسرو استفاده کرد ( به این نوع برچسب لیبل محصولات نیز گفته می شود ) ، البته همانطور که می دانید در بسیاری از موارد چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار بسیار ساده تر چاپ بر روی بسته بندی محصولات می باشد ؛ بنابراین بسیاری از شرکت های تولیدی و بازرگانی از روش چاپ کاغذ پشت چسب دار برای طراحی بسته بندی ( لیبل محصولات ) محصولات خود استفاده می کنند.

چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار یکی از فرآیند های چاپی سخت و پیچیده می باشد، زیرا باید فرآنید هایی نظیر متالیک کردن، پوشاندن ورقه های کاغذ با ورقه های فلزی ، ایجاد پوشش های uv جهت ماندگاری چاپ بر روی کاغذ و غیره بر روی آن انجام گردد.

انواع کاغذ پشت چسب دار :

۱- کاغذ کوتد پشت چسب دار مات

۲- کاغذ کوتد پشت چسب دار براق

۳- کاغذ کوتد پشت چسب دار نیمه مات

۴- کاغذ کوتد پشت چسب دار نیمه براق

۵- کاغذ گلاسه  پشت چسب دار

یکی دیگر از مصارف کاغذ پشت چسبدار علاوه بر علامت گذاری ، یاداشت و طراحی بسته بندی محصولات می توان  از آن در چاپ انواع لیبل نیز استفاده نمود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی لیبل و چاپ لیبل بر روی کاغذ پشت چسب دار به صفحه اصلی طراحی لیبل سایت شرکت طراحان برتر مراجعه نمایید.

کاغذ پشت چسب دار - طراحی لیبل محصولات - طراحی بسته بندی

مطالب مرتبط