نکاتی در مورد طراحی و ساخت جعبه محصولات

یکی از مولفه های عمده و اساسی که در تجارت ها بایستی لحاظ گردد ، طراحی جعبه کالاها و فرآورده است.

اگر چه حالت و چگونگی کالاها و سرویس های عرضه شده در مرتبه ی نخست در اولویت می باشد ، اما با رشد و توسعه ی پروسه طراحی وساخت پاکت و جعبه بندی هم مشابه رشد و توسعه ، هر نوع حرفه و کسب و کار تجاری اثربخش خواهد بودو قابلیت و شایستگی خرج زمان و بودجه زیادتری را دارد. طراحی جلد مناسب و شایسته امکان و مجال خوبی را برای تجارت  های نوپا می سازد.

مرحله و فازهای مطالعه و تفحص و امکاناتی که در پروسه طراحی و ساخت به کار می گیرید ، قادر است اندیشه های مبتکرانه تازه ای را سبب گردد و به شما این احتمال و فرصت را می دهد تا احتیاجات مخاطبین و خریداران و آن چیزی که برای آنان دل پذیر و مقبول است ، آشنا شوید و تشخیص دهید.

به منظور طراحی جعبه و پاکت احتیاج به علم و مهارت در عرصه های اصول طراحی ، آشنایی با کارها و تبعات گرافیکی ، قابلیت نشر و چاپ و اجرای متون و شگردهای مارکتینگ می باشد تا قادر باشید به یاری تمام این داده ها و مفروضات بنیادی ، عالی ترین و منحصرترین طراحی را با استفاده از ایده پردازی مبتکرانه اجرا نمایید. افزون بر آن که طراحی قالب و فرم جعبه ها و پاکت ها از لحاظ زیبا شناختی برخوردار از اثر بخشی و ارزش زیادی است ، جعبه بندی مطلوب بایستی کالا مدار باشد و با نظر و دقت به مشخصه های کالای هدف طراحی و اجرا گردد. از این رو از هر بعدی که به این مطلب مشغول می شوید بایستی توجه کنید که این جعبه بندی به سبب خود کالا است که مهم و اساسی تلقی می گردد.

ساخت و طراحی جعبه را بایستی به اشخاص مبتکر و کارشناسان در این حیطه واگذار نمود. چرا که کالاها به حفظ و نگه داری و جلوه بصری احتیاج دارند و یک جعبه بندی کامل و سالم قادر است هر دوی این عاوامل را به گونه ای توام با هم در برگیرد.

نکاتی مهم در طراحی جعبه محصولات

شناخت هویت برند

شناخت هویت برند در طراحی جعبه به معنای ایجاد هماهنگی بین طراحی و عناصر قابل تشخیص برند است. این شامل هماهنگی با لوگو، رنگ ها، فونت ها و سبک های گرافیکی برند برای ایجاد یک تجربه یکپارچه و قابل تشخیص برای مصرف کننده است.

سادگی در طراحی

سادگی در طراحی جعبه به معنای استفاده از ابتدایی‌ترین و مؤثرترین عناصر در طراحی است تا یک تجربه کاربری کارا و قابل درک برای مصرف‌کننده فراهم شود. سعی نمایید به جای شلوغ کردن جعبه با جزئیات زیاد، از فضای خالی بهره ببرید که به مصرف‌کننده احساس آرامش دهد.

اندازه و ابعاد مناسب

ابعاد جعبه باید به گونه ای باشد که محصول به درستی جا بیفتد و از آسیب جلوگیری کند.

مواد با کیفیت

انتخاب متریال با کیفیت مهم است. این مواد باید از محصول در برابر خطرات مختلف محافظت کنند.

توجه به جزئیات فنی

اطلاعات فنی مانند ابعاد، وزن، مواد و دستورالعمل استفاده در جعبه درج شود.

راحتی در باز و بسته شدن

جعبه باید به راحتی باز و بسته شود و همچنین ایمنی محصول را در هر دو حالت تضمین کند.

دقت در پایداری محیط زیست

از مواد تجدید پذیر و مواد سبز برای کمک به حفاظت از محیط زیست استفاده کنید.

آزمایشات اولیه محصول

جعبه ها برای اطمینان از انطباق با شرایط حمل و نقل تحت آزمایش های مختلفی قرار می گیرند.

مناسب با نوع محصول

طراحی جعبه باید با مشخصات و نوع محصول سازگار بوده و به خوبی با نیاز مصرف کننده هماهنگ باشد.

طراحی جعبه محصولات

یک طراح حرفه ای در عرصه طراحی پاکت و جعبه بایستی دورنما و دیدگاه در مورد مارک و نشان تجاری و جعبه بندی و طرح های قریب الوقوع را در فکر و اندیشه خود دارا باشد تا قادر باشد یک بسته بندی استاندارد برای کالاها و خریداران طراحی نماید. این امر فرایند مارکتینگ و تجارت را برای محصولات شما توسعه می دهد ، عرصه رقابت را در میدان رقابتی برای شما مهیا می سازد. به علاوه قادر است بازارهای بکر و تازه و خارجی را به سمت شما مجذوب نماید و در پایان با دنباله روی از مبنا و معیارهای تکنیکی گوناگون یک کالا و جعبه بندی آن قادر است بازار مورد نظر خویش را توسعه دهد.

تحقیقات آشکار نموده اند که بهره گیری از طراحی های اثربخش کارکرد تجارت و حرفه شما را رشد می دهد و بهره نگرفتن از این امر موجب می گردد کسب و کار و حرفه شما شانس و موقعیت های مهم را هدر نماید. طراحی به جز اعتبار دادن به کالاها و بالا بردن کارایی و جلوه ظاهری در سایر ابعاد هم در تجارت و صنعت شما نقش مثبتی خواهد داشت. ارزش و اعتبار طراحی به اندازه ای بسیار می باشد که با بهره گیری از آن می شود یک هماهنگی به خصوص میان کالا و تعاملات مارکتینگ آن به وجود آورد که سبب پیروزی و توسعه صنعت و تجارت شما می گردد.

شماری از مولفه هایی که به شما یاری می رساند طراحی جعبه و پاکت و بسته ایده آل و استانداردی داشته باشید عبارتند از:

آگاهی و تعیین عرضه کالاها و فرآورده ها ، طراحی مبتکرانه و منحصر به فرد ، توجه داشتن به سایز و اندازه ، فرم و قالب و متریال بسته بندی پایانی ، مکان پر شده با بسته های خام ، زمان جعبه بندی ، امکان وجود مصرف دوباره ، توجه داشتن به علایق و سلایق کلی و عمومی همه ی جامعه هدف.

طراحی و ساخت جعبه و پاکت فقط درباره ی کنترل ظاهری حرفه و تجارت شما نمی باشد. به علاوه درباره ی کنترل و اداره پروسه های گوناگون کسب و کار شما به سمت توسعه و پیشرفت می باشد که قادر است نقش بسیاری در بالا بردن سودمندی و کارایی در فروش داشته باشد و خرسندی خریداران را برای حرفه و کسب و کار و شرکت و سازمان شما رقم بزند.

مطالب مرتبط