بخشهای مهم مدیریتی در پورتالها شامل چه بخشهایی است؟

هر فعالیت کوچک و بزرگی که انجام می دهید بهتر است که برای فعالیت خود پورتالی را طراحی کنید. 

طراحی این پورتالها به شما کمک می کند تا بتوانید به مدیریت فعالیتهای خود در سامانه های اینترنتی بپردازید. همچنین ، طراحی پورتالها به شما کمک می کند تا بخشهای مختلفی را در سایت خود طراحی کنید و با استفاده از این بخشهای مختلف به راحتی به مدیریت فعالیتها خود بپردازید. برای اینکه بتوانید به این هدف خود دست پیدا کنید باید سطوح دسترسی مختلفی را طراحی کنید. در ادامه به سطوح مورد نیازی که باید طراحی شود اشاره می کنیم.

۱) حساب کاربری برای مدیران

این قسمت از بسیار مهم است زیرا ، به مدیران پورتال این امکان را فراهم می کند که بتوانند بخشهای مختلف پورتال را تنظیم و پیکربندی کنند ، بخشهای مختلف پورتال خود را ویرایش کند ، اطلاعاتی را اضافه یا کم کند. به همین دلیل ، هر چقدر با جزئیات بیشتری طراحی شود ، کارآیی بهتری دارد.

۲) وظایف و نقشهای امنیتی پورتال

افرادی که مدیریت پورتالها را به عهده دارند در واقع وظیفه امنیت پورتال را نیز بر عهده دارند. مدیران می توانند وارد این قسمت شده و به مدیریت اعضاء ، افرادی که در این پورتالها مشترک شده اند و انجمنهایی که تشکیل شده است بپردازند. همچنین مدیر پورتال می تواند با استفاده از این قسمت ، اجازه ویرایش به برخی از گروه ها و افراد بدهد تا آنها به صورت مستقل ولی زیر نظر مدیر سایت به فعالیت و مدیریت ریز بخشها بپردازند.

وقتی افرادی که اجازه دارند مدیریت بخشهای مختلف را بر عهده بگیرند از طریق یوزر و پسورد خود وارد سایت می شوند می توانند قسمتهای مربوط به بخش خود را ویرایش کنند. این بخش به شما امکان می دهد مدیریت این بخش را در سطح وسیعی واگذار کنید. به عنوان مثال ، می توانید امکان ویرایش بخشهای وسیعی از پورتال را به افراد و گروه های دیگر واگذار کنید. این فرد یا مدیر جدید می تواند حتی اعضای سایت را مشاهده کند.

۳) مدیریت کاربرها

کاربرهای مختلفی که در پورتال شما ثبت نام می کنند باید بتوانند صفحات شخصی خود را مدیریت کنند. پس در طراحی پورتالتان این امکان را برای کاربران خود در نظر بگیرید. از جمله امکاناتی که برای این بخشها باید طراحی کنید و در نظر بگیرید شامل : امکان فعال کردن یا غیر فعال کردن حساب کاربری ، امکان ویرایش کردن اطلاعاتی که هنگام ثبت نام در پورتال وارد شده است ، مدیریت بخشهای امنیتی مربوط به حساب کاربری خودشان ، امکان تغییر رمزهای ورود به سایت. طراحی کردن این بخشها در پورتال شخصی مخاطبان شما به آنها امکان می دهد که بتوانند به صورت آزادانه به مدیریت اطلاعات خود بپردازند.

۴) قابلیت تغییر زبان

برای اینکه بتوانید امکان استفاده از پورتالتان را برای افراد زیادی فراهم کنید باید در هنگام طراحی پورتال ، به افزودن امکان چند زبانه بودن دقت کنید. مخاطبان شما باید بتوانند با زبانهای مختلف وارد پورتال شده و به مدیریت اطلاعات خود بپردازند.

تفاوت طراحی کاتالوگ حرفه ای با طراحی پرتال ها در بخش های متعددی است. در این بخش با برخی از الزامات پرتالها آشنا شدید. اغلب شرکت ها پوستر تبلیغاتی خود را در سایت ها و پورتال ها قرار می دهند.

مطالب مرتبط