عکاسی صنعتی ، تبلیغاتی

عکاسی صنعتی ; در عصر حاضر وجود دوربین های دیجیتال باعث شده عکاسی به یک تفریح و شاید یک فعالیت آسان تصویر شود. در بین افرادی که از عکاسی لذت می برند، بعضی تنها به عکاسی از فامیل و خانواده و یا از طبیعت پرداخته. اما افرادی هستند که تنها به عکاسی از تجهیزات صنعتی و تجاری و یا عکاسی تبلیغاتی می پردازند و این فعالیت را به عنوان فعالیت حرفه ای خود انتخاب و با فراهم نمودن ابزارهای حرفه ای تلاش می نمایند. عکس های حرفه ای تر با قیمت های تعریف شده ارائه نمایند. شایان ذکر است میان عکس های گرفته شده با موبایل و دوربین های دیجیتال خانگی و عکاسی صنعتی تفاوت های بسیاری نهفته است. یکی از این عوامل لنز دوربین های مناسب عکاسی صنعتی می باشد که در عکس قابل ارائه به کارفرما از آنها استفاده می کنند. لنزهای حرفه ای در کنار دوربین های حرفه ای می تواند عکس هایی با خروجی بالا به کارفرمای عکس صنعتی و عکس تبلیغاتی ارائه نماید.

عکاسی صنعتی ، تبلیغاتی

 

مهارت و تجربه عکاس در کنار سخت افزارهای مناسب بسیار مهم می باشد، انتخاب زوایای صحیح نورپردازی مناسب و همچنین تنظیم های صحیح و دقیق در کیفیت عکس نقش به سزایی دارد. اما تنها این موضوعات هم در عکاسی صنعتی تمام راه نیست. تداخل رنگ ها– سایه ها تصاویر مبهم و محو شده و حذف بعضی از جزئیات می تواند در کیفیت و زیبایی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی موثر باشد، بنابراین استفاده از نرم افزارهای مناسب برای خلق یک اثر که موجب افزایش فروش شود بسیار مهم می باشد.

عکاسی صنعتی به چند بخش تقسیم می گردد:

۱- عکاسی صنعتی خودرو

۲- عکاسی محصولات

۳- عکاسی صنعتی ماشین آلات

۴- عکاسی لوازم خانگی

۵- عکاسی مواد غذایی

۶- عکاسی در فضای باز

۷- عکاسی صنعتی تجهیزات پزشکی

۸- عکاسی صنعتی تجهیزات ریز

۹- عکاسی ساختمان

۱۰- عکاسی مبلمان و هنری

بنابراین در تعاریف علمی عکاسی صنعتی به گونه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به تصویر کشیدن مناسب و کامل محصولات می باشد. در این نوع عکاسی، عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و گزینش نورهای دقیق و کامل سعی می کند تا حد امکان تصویری با کیفیت از کالا ثبت کند که در این عکس تمام جزئیات ظاهری کالا به تصویر تبدیل می گردد. به عبارت دیگر عکاسی صنعتی وظیفه ای از جمله نمای کامل از کالا و همچنین از زوایای مختلف می باشد در کل عکاسی صنعتی به عنوان یک عنصر اصلی در طراحی کاتالوگ و طراحی گرافیک نیز می باشد. غرفه های تجاری زیبا در بیشتر اوقات با عکس های مناسب شکل می گیرند و …در شرکت طراحان برتر عکاسی از محصولات کارفرمایان محترم عوامل ذیل مورد نظر قرار می گیرد.

۱- کاربرد نور در محصول (اسپات، مستقیم- نرم)

۲- استفاده از دوربین های بزرگ و لنزهای مناسب با محصولات

۳- استفاده کامل از نرم افزارهای مناسب جهت تصحیح عکس ها در صورت نیاز

۴- دقت به نظر مشتریان و سلیقه های آنها

۵- خلاقیت در انتخاب زوایای عکس برداری صنعتی

۶- استفاده از طراحان گرافیک برای استفاده از این عکس ها در بهترین حالت ممکن و هزینه های مناسب.