اهمیت دقت در جزئیات طراحی غرفه برای برندهای تازه کار

برگزاری یک نمایشگاه یا همایش برای بسیاری از برندها به ویژه برندهای تازه کار امکان پذیر نیست.

بنابراین ناچاراً باید در همایشهایی که توسط برندهای بزرگ برگزار می شود حضور داشته باشند و یک غرفه برای ارائه محصول یا خدمات خود آماده کنند. نمایشگاه ها و همایشها بهترین فرصت برای برندهای تازه کار و کوچک است تا خودشان را به رقیبان و مشتریان معرفی کنند. آنها باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. از آنجایی که باید در یک فرصت زمانی محدود و با اکتفا به یک غرفه باید بتوانند محصول خود را معرفی کرده و مشتریان مورد نیاز خود را پیدا کنند ، طراحی کردن غرفه اهمیت زیادی پیدا می کند.

به همین دلیل طراحی یک فضای کوچک اختصاص داده شده در این نمایشگاه ها و همایش ها به نام غرفه که برای هر برندی اختصاص داده می شود بسیار مهم است. چرا که فرصتی برای برندهای تازه کار است تا در کنار برندهای بزرگ و مشهور به معرفی خود بپردازند. علاوه بر این فرصتی پیش می آید تا با رقیبان و مشتریان خود در یک موقعیت آشنا شوند. به خاطر این حساسیت است که حضور در همایشها و نمایشگاه ها توصیه می شود و شرکتها و افرادی که قصد دارند در نمایشگاه حضور داشته باشند ، نگرانی زیادی را بابت طراحی غرفه خود دارند. به دلیل اهمیت این موضوع ، در این نوشته به مهمترین نکاتی که در طراحی این غرفه ها باید رعایت شود می پردازیم.

یک) راحتی ارتباط با مشتریان را در نظر بگیرید

سعی کنید غرفه های خود را به گونه ای طراحی کنید که بازدید از آنها به آسانی صورت بگیرد. یعنی مشتریان و افرادی که تمایل دارند از محصولات شما بازدید کنند بتوانند به راحتی محصولات را ببینند. این کار باعث می شود زمان توقف آنها در جلوی غرفه شما یا اگر فضایی در داخل آن هست بیشتر شود و همین بر روی تصمیم آنها اثر خواهد گذاشت.

دو) فضایی برای گفتگو با مشتریان یا رقیبان و همکاران خود طراحی کنید

اگر در برخی از غرفه های نمایشگاه ها دیده باشید زمانی که فضای زیادی را در نمایشگاه اجاره کرده باشند ، معمولاً یک فضایی را صندلی و مبل می چینند و این فضا را برای گفتگو با همکاران و مشتریان اختصاص می دهند. طراحی چنین بخشی در نمایشگاه موجب می شود مشتریان شما با خیال راحت در یک فضای مناسب با شما گفتگو کنند. علاوه بر این ، فضای مناسب موجب طولانی شدن گفتگوها بین شما می شود.

سه) نصب بنر یا تابلوی لوگو را جدی بگیرید

لوگوی مربوط به برند خود را در اندازه های بزرگ هم به شکل تابلو طراحی کنید که باید در سر در غرفه شما نصب شود و هم به شکل بنر طراحی کنید. این بنر را می توانید در ورودی غرفه یا سالن اصلی قرار دهید تا مخاطبان و مشتریان بدانند که شما در کدام سالن و غرفه هستید.

چهار) رنگهای دکوراسیون غرفه را با لوگو یتان مطابقت دهید  

استفاده از رنگهای مناسب در طراحی غرفه نقش زیادی در جلب نظر مشتریان دارد. تا جایی که امکان دارد رنگ غرفه خود را با رنگ لوگویتان هماهنگ کنید و از رنگی که مطابقت بیشتری با آن دارد استفاده کنید.

پنج) غرفه ها به شکل تصویر محصولات

معمولاً غرفه هایی که به شکل محصولات طراحی می شوند از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. اگر محصول شما یک محصول فیزیکی است شما می توانید از این گزینه برای افزایش جذابیت بصری در غرفه تان نهایت استفاده را ببرید. به این معنی که غرفه خود را به شکل محصولتان طراحی کنید.

شش) خلاقیت به خرج دهید

تا جایی که امکان دارد غرفه خودتان را به شکل خلاقانه ای طراحی کنید. تکراری بودن طراحی شما چون در ذهن مخاطبان این را تداعی می کند که این تصاویر یا دکوراسیون را قبلاً دیده اند پس جدیدی برای ارائه وجود ندارد و همین ممکن است تعداد زیادی از آنها را از بازدید کردن غرفه شما منصرف کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی غرفه نمایشگاهی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط