جایگزین اینستاگرام برای تبلیغات

جایگزین اینستاگرام برای تبلیغات موضوع این مقاله آموزشی است

مقدمه

تبلیغات یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش ها برای شناساندن یک برند یا یک کسب و کار به مخاطبین می باشد.امروزه تبلیغات چیزی فراتر از نصب کردن یک بنر و پوستر داخل یک خیابان و یا توزیع تراکت در پیاده رو ها بین مردم رفته است.

گاها تردد افراد داخل یک خیابان زیاد و کم می شود و یا یک بیماری مثل بیماری کرونا باعث می شود که بخش عظیمی از مردم مجبور به ماندن در خانه شوند. تلفن همراه و یا کامپیوتر و لپ تاپ در همه ی خانه ها و در اختیار همه ی افراد جامعه قرار دارد.امروزه بیشترین سر و کار افراد با تلفن همراه خود می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و همین طور دانش افراد، نرم افزار ها و پلتفرم های زیادی برای ارتباطات و انجام امور شخصی ساخته شده است.دیگر کسی برای کار های بانکی پیش پا افتاده و ساده مثل انتقال پول، به بانک مراجعه نمی کند و هر کسی با داشتن یک گوشی موبایل و یک نرم افزار بانکی، به راحتی می تواند کار خود را انجام دهد.

اما بین این نرم افزارها، پلتفرم هایی وجود دارد که برای تبلیغات هم استفاده می شوند. تبلیغ یک برند و یک محصول و حتی نمایش یک پروژه را می توان از طریق این پلتفرم ها انجام داد.

یکی از این پلتفرم ها اینستاگرام است. اینستاگرام وسیله ی ارتباط جمعی و نشان دادن روزمرگی و البته تبلیغات است. اما گاها بعضی ازاین نرم افزار ها دچار محدودیت و یا قطعی دائمی می شوند و یا حتی محبوبیت خود را بین مردم از دست می دهند.

در چنین زمانی چه اتفاقی برای افرادی که کسب و کارشان وابسته به این پلتفرم بوده، می افتد؟ بدیهیست که کسب و کار های بزرگ که قسمتی از تبلیغاتشان هم از این طریق بوده، آسیب می بیند که این اتفاق می تواند برای کسب و کار های کوچک و کسب و کارهای خانگی و یا آنلاین شاپ ها شدیدتر باشد و به طور کامل از بین بروند.

در شرایط تورم و رکود اقتصادی و هزینه های سرسام آور تبلیغات محیطی، بعضی ازین کسب و کار ها دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند.که عدم فعالیت این دست از بیزینس ها می تواند به صورت سلسله وار به سایر ارگان های دولتی و حمل و نقل هم آسیب وارد کند.

در چنین شرایط برای نجات کسب و کار چه باید کرد؟

در این مقاله این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که راه حل و جایگزین برای بقای کسب و کار چیست.

۱. استفاده از پنل های پیام کوتاه: اگر ایسنتاگرام به حالت محدود درآمده اما هنوز دسترسی به آن ممکن است، اطلاعات تماس مشتریان خود را جمع آوری کنید. از طریق داشتن شماره و اطلاعات تماس، می توان از ساده ترین روش که اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه است استفاده کرد.

۲. اضافه کردن سیستم فروش : B2B اکثر کسانی که در فضای مجازی در حال فعالیت هستند از روش B2C استفاده می کنند . business to custumer به معنای کسب و کاری که محصول خود را برای فروش به مشتری برای مصرف می فروشد.

اما در شرایط محدودیت اینستاگرام یکی از روش هایی که به خوبی می تواند پاسخگو باشد، روش B2B است. toBusiness  Businessبه معنای فروش محصولات یک کسب و کار به یک کسب و کار دیگر است.

به عنوان مثال فروش لوازم مربوط به درست کردن قهوه (قهوه ساز) به کافه شاپ ها، که این کار به صورت عمده انجام می شود.دراین شرایط شما باید به صورت فردی محصول خود را مشتری بزرگ تر به صورت سنتی معرفی کنید و اقدام به تبلیغ محصول خود کنید.

اما چگونه این کار امکان پذیر است.؟ تصور کنید بیزنس شما، فروش لباس است. در مقابل شما چه کسب و کاری می تواند لباس های شما را خریداری کند؟ مثلا یک مغازه لباس فروشی که البته فروش حضوری خوبی هم دارد و دسترسی به این مغازه از دید مصرف کننده قابل قبول است،گزینه ی مناسبیت.

شاید این کار برای شما سخت باشد اما در چنین شرایطی، تبلیغات شما به فروش منجر نمی شود مگر در نزدیک ترین حالت ارتباط با فروشنده ی بزرگ تر. با توجه به نوع کسب و کاری که دارید باید به صورت فکر شده کسب و کار مرتبط با خود را برای این کار انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که این روش با زمانی که در پیج اینستاگرام خود به صورت مستقیم تبلیغاتتان موجب فروش می شد، بسیار متفاوت است. ممکن است در شروع دلسرد شوید زیرا نحوه ی کار با مشتری بزرگ تر و تبلیغات بسیار متفاوت خواهد بود اما شدنی ست.

۳. اضافه کردن کسب وکار خود در پنل های فروشگاه های اینترنتی: برای تبلیغات در این پنل ها و فروشگاه های اینترنتی مثل دیجیکالا، باید در نظر بگیرید شما بر اساس مبلغی که برای محصول خود داخل سایت قرار می دهید مشتری از وجود شما آگاه می شود و بعد ازآن در صورت خرید، کارمزد، هزینه رفت و آمد و حمل و نقل و بسته بندی از جمله مبالغیست که از سود شما کسر خواهد شد.

۴. استفاده از وب سایت مخصوص کسب و کار خودتان: سایت چیست و چرا شما باید برای تبلیغات و فروش از سایت استفاده کنید؟ سایت یکی از رسانه های کسب و کار برای معرفیست.

یک رسانه است که می تواند در کنار سایر شبکه های اجتماعی قرار بگیرد و کسب و کار شما را معرفی کند اما به دلیل اینکه فضای متفاوتی از شبکه های اجتماعی دارد، شما می توانید تغییرات خاصی را در داخل آن مخصوص خودتان ایجاد کنید که فراتر از یک رسانه رود و یک پلتفرم و درگاه تبلیغاتی برای فروش داشته باشید.یک سایت از چه اجزا و المان هایی تشکیل می شود؟

یک سایت از چندین صفحه ساخته می شود که مهم ترین آن صفحه اصلی سایت است.برای صفحه اصلی، بیشترین زمان صرف طراحی و تولید محتوا و تحلیل و بررسی آن گذاشته می شود.بازدید مابقی صفحات سایت، وابسته به صفحه ی اصلی است.

لندینگ پیج یکی از این اجزای تشکیل دهنده است.لندینگ پیج صفحه ایست که در انتهای آن اقدامی مانند خرید انجام می شود.به واسطه ی لندینگ پیج ها می توان به نتیجه ی مطلوب برای تبلیغات و در نهایت فروش رسید.لندینگ پیج ها با توجه به نوع کسب و کار متفاوت خواهند بود.با تولید محتوای اصولی و متنی می توانید لندینگ پیج جذابی داشت.

چطور بدون تبلیغات صفحات سایت خودمان را به مخاطب نشان دهیم؟

داخل اینستاگرام محلی به نام اکسپلور وجود دارد که طبق الگوریتم های خود، کسب و کار شما را به مخاطب نشان می داد. سایت، به نوع مشابه و رایگان شما را در صفحات گوگل معرفی می کند.

اگر کسب و کار شما فروش لپتاپ باشد و مخاطب کلمه خرید لپتاپ را سرچ کند، احتمال دیده شدن شما با توجه به رعایت الگوریتم های گوگل و تولید محتوای اصولی، می تواند در رتبه های اول و صفحه ی اول قرار بگیرید.

نتیجه: امروزه با توجه تنوع پلتفرم ها و نرم افزار هایی که هر روز در حال تغییر هستند، نمی توان کسب و کار خود را به یک پلتفرم خاص گره زد.همیشه باید چند قدم جلوتر را برای جلوگیری از شکست کسب و کار خود، پیش بینی کرد.

مطالب مرتبط