طراحی مالتی مدیا

طراحی مالتی مدیا طراحی مالتی مدیا معمولا از مواردی همچون ترکیبی از صدا، تصویر، گرافیک، برنامه نویسی و … تشکیل می گردد که شکل متمایزی از نمایش را حاصل می نماید.

یکی از ابزار مهم و کارا در خصوص ارائه یک محصول یا خدمت معرفی به واسطه عکس، نمودارها و … بوده که با حضور یک برنامه کاربردی مانند پاورپوینت تحولی در خصوص ارائه و پرزنت صورت گرفته و پس از آن فلش های متنوع که به واسطه برنامه فلش وارد این فرآیند گردید توانست بسیاری از مشکلات گرافیکی را به روشی ساده مرتفع گرداند. در کشور ما به علت سرعت پایین و مشکلات اساسی در این حوزه این راه کار نیز برای ارائه پرزنت ناکارا به نظر می رسید حال راه کار چیست؟

به نظر می رسد ترکیب این چند رسانه با یگدیگر رسانه ای ترکیبی به نام مالتی مدیا را ایجاد می نماید که تمام موارد را در خود جای داده و مشکلات سیستم های قبلی را ندارد، معمولا طراحی مالتی مدیا ها با نرم افزارهای گوناگون انجام می شود و به لطف نرم افزارهای تولید و طراحی مالتی مدیا می توان افکت ها و تصاویر و موشن های گوناگون را بر روی تصویر پیاده سازی نمود این تکنیک ها توان این را به طراح مالتی مدیا می دهد که بتواند یک طراحی زیبا – نوشته- فیلم- عکس و حتی برنامه های هوشمند مانند یک سایت تعاملی را بر روی صحنه نمایش شما به تصویر بکشانند.

طراحی مالتی مدیا متشکل از متن، صدا، گرافیک، انیمیشن و تصاویر می باشد. متن که می تواند شامل هر نوع نوشته ای باشد مثلا یک نوشته، زیر نویس و خودآموز و … که بتواند مفاهیم را هر چه بهتر انتقال دهد و صدا نیز می تواند از موسیقی ها و یا صدای افراد و … تشکیل گردد. در خصوص تصاویر گرافیکی می توان عناصری همچون پوسته ها، طراحی ها، نقاشی ها و دیگر موارد را نام برد که به انیمیشن نیز تبدیل می گردد.

انواع طراحی مالتی مدیا

در اکثر اوقات هر طراحی مالتی مدیا از ترکیب دو عنصر مانند انیمیشن و صدا و یا …. به صورت هم زمان بهره می برد، که در دو نوع تعاملی و غیر تعاملی در دسترس شرکت های و سازمان ها قرار می گیرد.طراحی مالتی مدیا

طراحان برتر سعی نموده که مالتی مدیا تولید شده خود را در یک سیستم علمی و در دو حالت فوق ارائه نماید. در نوع اول، طراحی مالتی مدیا ی انجام شده می تواند به صورت یک جانبه ارائه گردد، یعنی مخاطب می تواند به صورت یکجانبه از اطلاعات و تصاویر استفاده نماید. و در نوع دوم با اتصال نرم افزار به یک شبکه مانند اینترنت مخاطب قادر خواهد بود ارتباط دو جانبه با مالتی مدیا داشته باشد. طراحی بسته بندی و طراحی پوستر بصورت حرفه ای در گروه طراحان برتر