طراحی سایتهای تجاری

به دلیل افزایش و گسترش تکنولوژی ها در زمینه فن آوری اطلاعات امروزه بر هر تاجر و شرکت تجاری واجب است تا به فکر طراحی سایتی مناسب برای فعالیتهای تجاری خود باشد.

لازم است این شرکتها اطلاعات مورد نیاز در زمینه کالاهایی که به کشورهای دیگر صادر می شود یا از کشورهای دیگر وارد می شود در سایت خود قرار دهند. طراحی یک سایت تجاری می تواند یک تصویر و شمای کلی از شرکت و نوع فعالیت شما را به دیگران معرفی کند. علاوه بر این ، اگر شرکتهای دیگر در صدد همکاری با شما باشند می توانند اطلاعات گمرکی ، نحوه همکاری کردن و فعالیت شما را از طریق این سایت کسب کنند.

طراحی چنین سایتی می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد و مشتریان شما را افزایش دهد. در طراحی وب سایتی که بتواند فاصله میان شما و مخاطبانتان را از بین ببرد و به این ارتباط قدرت ببخشد موارد زیر را رعایت کنید.

یک) نحوه معرفی

سعی کنید معرفی خودتان و شرکتتان به صورت کلی در وب سایت قرار گیرد. یعنی اطلاعاتی در خصوص نوع فعالیت ، خدمات یا کالایی که ارائه می دهید ، چه سالی شرکت شما تأسیس شده است ، چه گواهی ها و مجوزهایی را دارا هستید و چه اعضایی برای شما فعالیت می کنند در سایت خود قرار دهید. قرار دادن این اطلاعات به مخاطبان شما اطلاعات کلی درباره نوع فعالیت و افرادی که برای شما کار می کنند می دهد و آنها بهتر می توانند تصمیم بگیرند.

دو) شرح نحوه خدمات رسانی

اگر خدماتی را به مشتریان یا افرادی که می توانند شریک شما شوند ارائه می دهید ، بهتر است در وب سایت خود درج کنید. زیرا در بسیاری از مواقع اطلاع از نحوه خدمات رسانی شما می تواند تعداد زیادی مشتری برایتان فراهم کند. در حالی که عدم آگاهی از این خدمات ، شما را مشابه رقیبانتان یا حتی کمتر از آنها نشان خواهد داد و مخاطبان شما برایشان تفاوتی نخواهد داشت که خدمات مورد نیاز خود را از چه طریقی تأمین کنند.

سه) بخش اخبار و رویدادها

بهتر است وب سایت خود را مجهز به بخشی کنید که در آن اخبار و رویدادهای مربوط به شرکتتان را ثبت کنید. افراد کنجکاوند بدانند که در شرکت شما چه اتفاقی می افتد تا شناختشان از شما بیشتر شود و در عین حال اگر نمایشگاه ، گردهمایی ، تخفیف ها یا مزایای فصلی و موقتی وجود دارد از آن مطلع شوند.

چهار) ارتباط با همکاران

تعیین بخشی از سایت برای نحوه برقراری ارتباط با شرکت و شما موجب می شود تا بتوانید به راحتی با مخاطبان خود حتی در خارج از کشور مکاتبه داشته باشید و همکاران یا مشتریانی را در هر محل جغرافیایی پیدا کنید. پس طراحی این بخش از ضرورتهای هر وب سایتی است.

پنج) امکان ثبت اینترنتی سفارش

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که اغلب کارهای خود را از طریق اینترنت و به راحتی انجام دهند. پس شما باید با توجه به درخواست و نیاز مشتریان ، امکانی را در سایت خود طراحی کنید که آنها بتوانند به راحتی سفارش خود را ثبت کنند.

شش) درج اطلاعات بازرگانی

بهتر است بخشی از وب سایت خود را به درج اطلاعات گمرکی و بازرگانی خود اختصاص دهید تا اگر شرکتها یا مشتریانی از خارج از کشور تمایل داشته باشند با شما همکاری کنند یا کالا یا خدمات شما را خریداری کنند از قوانین بازرگانی شما آگاهی داشته باشند.

هفت) خدمات مشاوره

با توجه به تخصصی که دارید حتماً شما توانایی این را دارید که به برخی از افراد یا شرکتها در زمینه فعالیت خود خدمات مشاوره ای ارائه دهید. پس بهتر است بخش مجزایی نیز برای شرکتها یا افرادی که نیاز به خدمات مشاوره ای شما دارند طراحی کنید تا به راحتی بتوانند با شما تماس بگیرند.

هشت) تهیه و طراحی بروشور

در وب سایت خود یک بروشور الکترونیکی طراحی کنید تا مخاطبان شما از این طریق ، محصولات و خدمات شما را در یک مجموعه منسجم بتوانند مشاهده کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.


جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت و بهینه سازی به این صفحه بروید.

مطالب مرتبط