طراحی مهر برای فعالیتهای شخصی و تجاری

معمولاً در فعالیتهای تجاری یا شخصی که افراد دارند یکی از مواردی که به کار آنها اعتبار می بخشد مهر آنهاست.

مهر هر فرد یا شرکتی به معنی مستند کردن ارائه خدمات یا محصول است. بنابراین ، طراحی و تهیه مهر یکی از موارد لازم برای اشخاص ، شرکتها و سازمانهاست. مهری که برای رسمیت بخشیدن به فعالیت ما طراحی می شود باید ویژگیهایی داشته باشد تا هدف ما از طراحی آن را برآورده کند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک) طراحی رسمی

مهرها باید تا جایی که امکان دارد شکل رسمی داشته باشند. زیرا مهرها تأییدیه اعتبار شما هستند و هر چقدر شکل و ظاهر ساده تر و رسمی تری داشته باشند بهتر است. در هر کسب و کار و فعالیتی که مشغول هستید سعی کنید شکل ظاهری مهر خود را کاملاً رسمی طراحی کنید.

دو) نشانه لوگو

برخی از شرکتها یا افراد سعی می کنند تصویر لوگوی خود را بر روی مهرشان حک کنند. این کار نیز می تواند بر اعتبار لوگوی شما بیافزاید. اگر همچین قصدی دارید بهتر است علاوه بر لوگوی خود یک طرح تایپوگرافی یا نوشتاری نیز بر روی مهر خود داشته باشید تا بتوانید علاوه بر لوگو ، اسم و رسم خود و شرکتتان را نیز در کنار لوگوی خود ثبت کنید.

سه) خلاقیت

خلاقیت در هر زمینه ای می تواند هویتی مستقل و متمایز به شما بدهد. در طراحی مهر نیز می توانید از طریق ایده های خلاقانه برای طراحی آن به هویت خود بیش از قبل رسمیت بدهید. همچنین تمایز خود با دیگران را نیز نشان دهید. به عنوان مثال ، اگر در کسب و کار و فعالیت شما ، هم صنفی های شما یک نوع مهر را انتخاب و طراحی کرده اند. شما سعی کنید علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی هایی که مربوط به فعالیت شماست ، یک مهر متفاوت با دیگر هم صنفی های خود طراحی کنید و از این طریق هویت مستقل و ایده های خلاقانه خود را نشان دهید.

چهار) طراحی اسم

اگر نام شخصی خود را قصد دارید به عنوان مهر خود انتخاب کنید بهتر است از فونتهای مناسب که بیشتر نستعلیق هستند استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید که در مهرتان فقط نام شما حک نشده باشد و کمی هم دارای حاشیه باشد باز هم به شما پیشنهاد می شود که از حواشی که مربوط به نامتان است یعنی بیشتر از حروف استفاده کنید. اما بعضی از افراد هم هستند که تمایل دارند نامشان در یک حاشیه قرار بگیرد. برای این کار به شما پیشنهاد می شود که از حواشی که مربوط به طبیعت است مانند اضافه کردن یک برگ یا شاخه درخت در کنار نامتان استفاده کنید.

پنج) درج شماره  

در برخی از فعالیتها و مشاغل از شماره هایی در مهرشان استفاده می شود. معمولاً در مشاغلی که شماره یا مجوز فعالیت دارند این شماره در مهر این افراد درج می شود. اما در برخی از مشاغل یا شرکتهایی که چنین شماره ای وجود ندارد می توانید از شماره تلفن در مهرهای خود استفاده کنید. در برخی از مهرها از شماره تلفن نیز استفاده می شود. شماره دفتر ، شرکت یا محل کار خود را در آن بنویسید. اگر قصد دارید شما نیز شماره محل کار خود را در مهرتان درج کنید سعی کنید این شماره را در پائین نام خود یا شرکتتان درج کنید. همچنین می توانید این شماره را در میان لوگوی مربوط به فعالیت خود نیز بنویسید. نوشتن  شماره تلفن نیز یکی از راههایی است که می توانید ارتباط با مشتریان را حفظ کنید. علاوه بر این می تواند بر کار شما رسمیت بیشتری نیز ببخشد و افراد علاقه مند به راحتی بتوانند به شما دسترسی داشته باشند.


خدماتی که برای شروع کسب و کار به آنها نیاز دارید:

طراحی لوگو

طراحی کاتالوگ

طراحی بسته بندی

طراحی لیبل

عکاسی صنعتی

مطالب مرتبط