چگونه با استفاده از نرم افزار word یک بروشور تهیه کنیم ؟

تهیه بروشور یکی از روشهایی است که می توانید محصول یا خدمات خود را تبلیغ کرده و اطلاعات بیشتری نسبت به تبلیغاتهای پوستری و بنری یا چند ثانیه ای صوتی و تصویری به مخاطبان بدهید.

به همین دلیل تهیه بروشور برای تبلیغ را می توان یکی از ملزومات هر کسب و کاری دانست. به طور کلی ، هر ابزاری که بتواند وضعیت کسب و کار شما را بهتر کند یکی از ملزومات کار شماست. از آنجایی که ممکن است برخی از کسب و کارها بودجه زیادی برای صرف کردن در تبلیغ های گران قیمت نداشته باشند یا اینکه تمایل داشته باشند از همه ابزارهای موجود برای تبلیغ استفاده کنند ولی هزینه کمتری نیز صرف آن کنند بهتر است از روشهایی ساده و کم هزینه تر برای آن استفاده کنند.

یکی از این روشهای ساده این است که شما از نرم افزارهای ارزان تر و راحت تر برای تهیه تبلیغات و به ویژه بروشور که موضوع اصلی این مقاله است استفاده کنید. بهتر است کمی در اینترنت جستجو کنید و با نرم افزارها و روشهی ساده تهیه یک بروشور آشنا شوید. قطعاً یکی از این روشهای ساده استفاده از نرم افزار آفیس و برنامه word است. اگر از این برنامه تصمیم گرفته اید استفاده کنید حتی خودتان می توانید با سرچ کردن در اینترنت و فراگیری طرحهای جالب و نحوه نگارش و طراحی یک بروشور با استفاده از نرم افزار word آن را انجام دهید.

نرم افزار word یکی از پر کاربردترین برنامه هاست اما باز هم ممکن است بسیاری از افراد با تمام ظرفیت ها و قابلیت های آن آشنا نباشند. بهتر است بدانید که یکی از قابلیتهای word امکان طراحی بروشور است. روش ساده ای که می توانید از آن به راحتی برای طراحی یک بروشور استفاده کنید. حتی اگر به این نرم افزار وارد باشید و نحوه تهیه بروشورها را بدانید می توانید زیباترین و مدرن ترین بروشورها را طراحی کنید. در این مقاله با قسمتهای مهم word در تهیه بروشور آشنا می شویم.

یک) قالبهای آماده

خوشبختانه یکی از قابلیتهای word این است که شما می توانید قالبهای آماده برای طراحی بروشور را فقط انتخاب کنید و نیازی به تهیه و طراحی جداگانه آنها نیست. البته لازم به ذکر است که در صورتی که تمایل داشته باشید قالبهای بیشتری را داشته باشید تا انتخاب برایتان راحت تر باشد و یک قالب به جز قالبهای پیش فرض را انتخاب کنید نیز این گزینه در word  در نظر گرفته شده است. می توانید به راحتی به آیکون فایل رفته و قالبهای آماده آن را برای بروشور خود انتخاب کنید و در صورتی که هیچ کدام را انتخاب نکردید گزینه قالبهای بیشتر را انتخاب کرده و مستقیم به اینترنت وصل شوید تا قالبهای بیشتری را برای شما نمایش دهد. پس از انتخاب قالب مناسب ، مطالب و عکسهای خود را بخشهای مناسب قرار داده و بروشور را طراحی کنید.

دو) قالب دستی

ممکن است شما دسترسی به اینترنت نداشته باشید یا تمایل داشته باشید خودتان یک بروشور خلاقانه با استفاده از word  با قالبی که مناسب سلیقه شماست طراحی کنید. برای این کار بهتر است قالبی که مد نظر دارید روی یک کاغذ طراحی کنید. در مرحله اول ، بهتر است بخشهای مهم و اصلی آن را طراحی کنید. این بخشها شامل ، طراحی صفحات ، رنگ ، قسمتهای مختلف درج عنوان ، عکسها ، نوشته ها و غیره است. بعد از اینکه این بخشها را طراحی کنید می توانید قسمتهای مختلف را در آن طراح قرار دهید.

فراموش نکنید که بهتر است کاتالوگ خود را در برگه A4 که به صورت افقی یا همان Landscape هست طراحی کنید تا بتوانید آن را به چند صفحه تقسیم کرده و در نهایت تا بزنید. هر صفحه را به سه قسمت اصلی یا سه ستون تبدیل کنید و مطالب را با توجه به اینکه قرار است در کدام صفحه یا کدام قسمت درج شوند طراحی کنید. زمانی که صفحات بروشور را طراحی کنید دقت کنید که در نهایت و پس از تا کردن صفحات در کدام قسمت قرار است درج شوند. سعی کنید عکسهایی که برای بروشور خود انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی و طراحی جعبه به این صفحات مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط