روشهای طراحی خبرنامه برای کسب و کارتان

آیا تا کنون به این قضیه فکر کرده اید که داشتن خبرنامه برای کسب و کارتان چقدر می تواند اهمیت داشته باشد ؟

خبرنامه ها می توانند به کسب و کار شما رسمیت بیشتری بدهند و آن را در نزد مشتریان با اصالت ، متخصص و قابل اعتماد نشان بدهند. پس در این مقاله شما را با ویژگیهایی که برای طراحی خبرنامه باید در نظر بگیرید آشنا خواهیم کرد.

یک) خبرنامه تان را به شکل خبرنامه طراحی کنید!

اگر یک خبرنامه طراحی می کنید پس باید سعی کنید یک خبرنامه واقعی طراحی کنید. برخی به اشتباه ، خبرنامه هایی را طراحی می کنند که در آنها بیشتر پیامها و تصاویر ، حال و هوا و مضامین تبلیغاتی دارند. خبرنامه شما ، مجله تبلیغاتی نیست ؛ پس باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد ، چارچوبهای خبرنامه را رعایت کنید. مردم از اینکه مدام در معرض پیامها و نوشته های تبلیغاتی باشند خسته می شوند. در خبرنامه خودتان باید حتی کمترین اشاره و قصدی از فروش دیده نشود. پس اگر خبرنامه را با سبک و سیاق تبلیغی طراحی کنید در حقیقت خودتان را به جای نزدیک کردن به هدف از آن دور کرده اید.

دو) اهمیت مطرح کردن مطالب مفید

در خبرنامه خودتان ، مطالبی را درج کنید که واقعاً به درد مشتریانتان بخورد. اگر مشتریهای شما مطالب درج شده را مفید ندانند پس خبرنامه شما را مطالعه نمی کنند. در نتیجه ، شما نیز نمی توانید به هدفهایی که از طراحی خبرنامه داشته اید برسید. خبرنامه مفید ، به خوانندگان و مشتریان شما این انگیزه را می دهد که مطالب آن را دنبال کنند.

همانند طراحی کاتالوگ به هیچ عنوان نمی توانید با نوشتن مطالب بیهوده یا غیر ضروری و غیر مفید به مشتریان مورد نظرتان دست پیدا کنید. بهتر است قبل از ارسال خبرنامه به مشتریانتان ، یکبار دیگر مطالب آن را مطالعه کنید و مطمئن باشید که مطالب مفید وخوبی را در آن ذکر کرده اید. هر چقدر خود شما به خبرنامه خود اهمیت بدهید و ارزش قائل باشید ، خوانندگان شما نیز به همان اندازه برای آن ارزش و اهمیت قائل خواهند شد.

سه) طراحی ظاهری خبرنامه بسیار مهم است

به این فکر کنید که شما مطالب بسیار مفید و خوبی را در خبرنامه خود نوشته اید. آیا فقط همین برای جلب نظر خوانندگان شما کافی است ؟ قطعاً اولین چیزی که آنها را ترغیب به خواندن مطالب خبرنامه می کند شکل و طراحی ظاهری خبرنامه است. سعی کنید طراحی ظاهری مناسب و جذابی برای خبرنامه خود تهیه کنید. طرحی را انتخاب کنید که علاوه بر جنبه های جذابیت برای خوانندگان ، اهمیت و ارزش خبرنامه را به آنها القا کند و آنها با دیدن جلد و شکل ظاهری آن پیش بینی کنند که مطالب با ارزش و مفیدی را مطالعه خواهند کرد.

چهار) پیشنهاد اشتراک خبرنامه در بین دوستان

پس از اینکه خبرنامه را برای مشتریان و خوانندگان خود ارسال کردید ، حتماً به آنها یادآوری کنید که در صورتی که از مطالعه مطالب آن لذت بردند و فکر می کنند که برایشان مفید بوده است آن را در بین دوستان و آشنایانشان به اشتراک بگذارند. شاید بسیاری از افرادی که خبرنامه شما را دریافت کرده و مطالعه می کنند این نظر را داشته باشند که مطالبی که شما نوشته اید بسیار مفید است ولی به این فکر نکنند که آن را در بین دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. پس بهتر است به آنها یادآوری کنید و پیشنهاد بدهید که آن را به اشتراک بگذارند.

پنج) به فکر گسترش و توسعه دادن خوانندگان و مشترکین خبرنامه خود باشید

اگر خوانندگان ، خبرنامه شما را به افراد دیگر ارسال کردند ، سعی کنید این افراد را سریعاً به فالوورهای خود اضافه کنید. در بسیاری از مواقع ، این کار بسیار اثر گذار هست و تأثیر زیادی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی پوستر و طراحی کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

روشهای طراحی خبرنامه برای کسب و کارتان

طراحی مجلات و ژورنالها

طراحی خبرنامه و مجله

مطالب مرتبط