تمایز در موارد استفاده و طراحی بنر و پوستر

به قدری از کلمه بنر و پوستر استفاده نموده ایم که ممکن است همگی ما فرض کنیم که تعریف ، ویژگیها و تفاوتهای هر یک از آنها را می دانیم. در حالی که زمانی که از ما بخواهند تفاوتهای بین بنر و پوستر را بیان کنیم احتمالاً قادر به آن نباشیم.

برای اینکه بتوانیم یک پیام تبلیغاتی تأثیر گذاری داشته باشیم باید ابتدا ابزار کار خود را به درستی بشناسیم. در این راستا ، شناختن تمایزها ، موارد استفاده و طراحی بنر و پوستر که از جمله ابزارهای پر کار برد در امر تبلیغ هستند بسیار مهم می باشد.

در این مقاله به تمایزهای اساسی و مهم این دو نوع ابزار تبلیغاتی و طراحی آنها پرداخته می شود. تمایز های اصلی میان این دو ابزار را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

یک) سایز (اندازه)

یکی از اولین و مهمترین تمایزی که بین بنر و پوستر وجود دارد ، جنبه اندازه یا سایز آنهاست. اندازه بنرها به مراتب بزرگتر از پوستر ها است. نهایت اندازه ای که برای پوستر ها در نظر گرفته می شود A2 است ولی بنرها می تواند چندین متر باشند.

دو) نحوه نصب

معمولاً بنرها را به شکل افقی طراحی و نصب می کنند در حالی که پوسترها همیشه به شکل عمودی طراحی و نصب می شوند.

سه) محل نصب بنرها و پوسترها

محلهای پر رفت و آمد و مکانهای بسیار بزرگ ، محلهایی هستند که برای نصب بنرها مناسب است. در حالی که پوسترها را در مکانهای تخصصی تر مانند مکانی که بیشتر بازدید کنندگان آن و افرادی که در آن مکان حضور دارند جزو مخاطبان اصلی پیام پوستر می توانند باشند.

چهار) جنس آنها

بنرها اغلب از پارچه تهیه می شوند. بنر شامل یک پارچه نوشته یا پرچمی است که پیام تبلیغاتی را در قالبها و الگوهای گرافیکی و هنرمندانه به تصویر می کشد. در حالی که پوسترها همیشه بروی کاغذ چاپ می شوند. از آنجا که پارچه از کاغذ مقاومتر هست به همین دلیل مدت زمانی که می توان از بنر استفاده کرد  به مراتب بیشتر از پوستر است.

پنج) درون مایه پیام ها

یکی از عمده ترین تمایزهای بین طراحی استند و طراحی پوستر مربوط به درون مایه آنهاست. پوسترها را زمانی که قصد داریم اطلاع رسانی کنیم طراحی کرده و مورد استفاده قرار می دهیم. از جمله خبرها در پوسترها می تواند شامل : زمان برگزاری یک رویداد یا محل برگزاری آن می باشد ؛ اما در بنر ها بیشتر هدف ، جلب توجه و درگیر کردن ذهن مخاطب است. به همین دلیل در زمینه برندینگ بیشتر از بنر استفاده می کنند. بنرها از جمله پر کاربردترین ، کارآمدترین و تأثیر گذارترین روشهای تبلیغاتی هستند. برای پیامهای تبلیغاتی مهم بهتر است از بنرها استفاده کنیم.

شش) بنرها ارزان قیمت تر از پوسترها هستند

بنرها نسبت به پوسترها به صرفه تر هستند و برای تبلیغات ارزان تر از آب در میایند زیرا بر روی پارچه طراحی می شوند و ماندگاری آنها زیاد است. پوسترها چون بر روی کاغذ طراحی می شوند برای مدت زمان زیادی نمی توانند در مکانهای باز و پر رفت و آمد باقی بمانند و زودتر از بنرها خراب می شوند و زمان استفاده از آنها محدودتر است.


موضوعات مرتبط :

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی پوستر کلیک نمایید. 

نرم افزارهای طراحی بنر

طراحی بنر

طراحی استند و بنر

مکان مناسب برای بنرهای اینترنتی

مطالب مرتبط