چگونه می توانیم از تبلیغات رایگان استفاده کنیم ؟

بدون تردید سازماندهی و مدیریت کردن بودجه ها و هزینه ها برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است.

از این جهت هزینه ها و بودجه ها برای کسب و کارهای کوچک مهم است که این نوع از برندها غالباً منابع مالی بسیار محدودی دارند. مطلبی که قصد بیان آن را داریم این است که شما می توانید بدون هزینه نیز تبلیغات داشته باشید. در این مقاله ، به معرفی چند روش بسیار مفید که می توانید از آنها برای تبلیغات استفاده کنید اشاره می کنیم.

یک) ایجاد صفحه در اینترنت

خوشبختانه اینترنت امکانات زیادی در اختیار افراد قرار داده است. شما به راحتی می توانید سایت یا وبلاگی را برای خودتان در اینترنت ایجاد کرده و هر مطلبی یا تبلیغاتی که دارید در آن درج کنید. هیچ گونه محدودیتی نیز برای شما وجود ندارد.

پس می توان یکی از روشهای رایگان را استفاده از صفحات اینترنتی نام برد. اگر مطالب شما شامل کلید واژه های مهم باشد قطعاً میزان بازدید از صفحه شما نیز افزایش پیدا می کند ، زیرا گوگل صفحه شما را زودتر از سایر صفحه ها بالا می آورد.

دو) پاسخگو باشید

افرادی که از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند قطعاً سوالات زیادی در ذهنشان دارند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما به سوالات آنها پاسخگو باشید.

سعی کنید پیش بینی نمایید که چه سوالاتی ممکن است در ذهن مخاطبان و مشتریان شما ایجاد شود ، می توانید در قالب مقالات مختلف و انتشار آن در سایتها و شبکه های اجتماعی به سوالات آنها پاسخ دهید. همچنین در کنار آن لازم است زمینه ای را فراهم کنید تا مخاطبان شما به راحتی بتوانند سوالات خود را از شما بپرسند و شما نیز پاسخگوی آنها است.

سه) در زمینه وبلاگ فعالیت کنید

تولید محتوا از عمده ترین بخشهای کسب و کارهای امروزی به حساب می آیند. این روزها ، بحث وبلاگری و تولید محتوا بسیار گرم شده است. علت آن هم این است که یک فضای رایگان برای تبلیغات و معرفی خود ایجاد کرده است.

حال که این فضا فراهم شده بهتر است از محتواهایی مانند فیلم و ویدئو استفاده کرده تا بتوانید از محتوای جذاب برای مخاطبان تولید کنید. هر چند تولید فیلم می تواند پر هزینه از آب در بیاید ولی از آنجایی که بستر تبلیغاتی رایگان خواهد بود به هر حال سود خواهید کرد.

چهار) استفاده از شبکه های پر ترافیک

برای اینکه بتوانید از زمینه های تبلیغاتی به خوبی استفاده کنید و پیام خود را برای کاربران زیادی به نمایش بگذارید بهتر است از شبکه هایی که پر تردد هستند استفاده کنید. در این میان ، یکی از پر ترافیک ترین ها را می توان توییتر نام برد ؛ زیرا بالاترین میزان اشتراک گذاری در بین تمامی شبکه های اجتماعی را دارد. توییتر می تواند یکی از جذاب ترین انتخابها در این زمینه باشد.

پنج) انتشار ویژه نامه

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید برای تبلیغات رایگان و در عین حال موثر انجام دهید این است که ویژه نامه هایی که شامل اخبار مربوط به محصولات یا خدمات شماست را منتشر کرده و از طریق کانالهایی مانند ایمیل مخاطبان و مشتریان برایشان ارسال کنید. می توانید برای نتیجه گیری بهتر از این فرصت ، نظر سنجی هایی را نیز در کنار ویژه نامه ها داشته باشید تا نظر مخاطبان را بتوانید کسب کرده تا برنامه های درست تر و دقیق تری را در آینده داشته باشید.

شش) پرداختن به رویدادهای پیش رو

زمانی که قرار است رویدادی مانند همایش ، کنفرانس یا مواردی از این دست اتفاق بیافتد حتماً در این رویدادها شرکت نمایید ؛ چرا که این گونه رویدادها فرصتی برای شما فراهم می کند تا بتوانید از نزدیک به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازید.

 

مطالب مرتبط