آیا تمرکز بر یک شبکه اجتماعی در تبلیغات کار خوبی است یا نه ؟

همانطور که می دانید پلتفرم های مختلفی امروزه وجود دارد و بین افراد و گروه های مختلف به ویژه در میان نسل جوان رواج پیدا کرده اند.

امروزه میلیونها نفر از مردم در دنیا از این پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی مختلف استفاده می کنند و این عدد روز به روز نیز در حال گسترش است. به همین دلیل بستر شبکه های اجتماعی به یک فرصت مناسب برای صاحبان کسب و کارها تبدیل شده است و برای اهداف تبلیغاتی خود از آن استفاده می کنند.

اما سوالی که در این میان مطرح است این است که آیا استفاده از همه این شبکه های اجتماعی خوب است یا بهتر است روی برخی از آنها تمرکز شود.

پاسخ این سوال این است که تمرکز در این زمینه دلیل خاصی ندارد. به این معنی که در امر تبلیغات شما باید از ابزارها ، فرصتها و موقعیتهای مختلف برای پیامهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اما اشتباهی که بسیاری از صاحبان کسب و کارها یا بازاریابها مرتکب می شوند این است که فقط به یک شبکه اجتماعی تمرکز می کنند و از بقیه آنها باز می مانند. در حالی که به شما توصیه می کنیم تنها به یک شبکه اجتماعی تمرکز نکنید. امروزه اکثر کسب و کارها بر اینستاگرام تمرکز می کنند و از سایر شبکه های اجتماعی باز می مانند.

امروزه شبکه های مختلفی وجود دارد از جمله اسنپ چت ، فیس بوک ، توییتر ، تلگرام و برخی دیگر از شبکه ها که مخاطبان خاص خود را دارد. همانطور که گفته شد متأسفانه بسیاری از برندها یا بازاریابها تنها به یک یا دو تا از این شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام تمرکز می کنند و از دیگر شبکه ها غافل می شوند. در حالی که هر کدام از این شبکه ها افراد و مخاطبان خاص خود را دارند.

بنابراین به شما توصیه می کنیم حتماً از طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید تا افراد زیادی در جریان پیامهای تبلیغاتی شما قرار بگیرند و وسعت ارتباطهای شما گسترش پیدا کند. یکی از بهترین اقداماتی که برای رسیدن به این کار می توانید انجام بدهید این است که یک مدیر برای اداره کردن شبکه های اجتماعی استخدام کنید تا بتوانید بهتر از عهده اداره کردن تبلیغات و شبکه های اجتماعی بر بیایید.

به طور کلی می توان گفت ، بازاریابی کردن و اثر گذاری بر گروه مخاطبان ، کار ساده ای نیست ، به همین دلیل است که بستر تبلیغاتی که از آن استفاده می کنید اهمیت بسیار زیاد دارد.

مهمترین مسئله این است که شما با سلیقه مخاطبان خود آشنا باشید و پیامها را مطابق با سلیقه آنها طراحی کنید ، همچنین از بسترهایی استفاده کنید که برای آنها مناسب تر است و بسیار از آن استفاده می کنند.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از مخاطبان خود نظرسنجی انجام دهید و ببینید کدام یک از شبکه های اجتماعی یا پلتفرم ها برای تبلیغات یا ارتباط با آنها مناسب است و همان شبکه یا پلتفرم را برای این کار استفاده کنید.

در هر حال به شما توصیه می کنیم هرگز به یک شبکه اجتماعی اتکا نکنید و همواره از شبکه های مختلف استفاده کنید تا طیف وسیعی از مخاطبان را بتوانید ساپورت کنید.

یک توصیه مهم دیگر این است که در کنار اینکه به شما گفتیم از شبکه های اجتماعی مختلف استفاد کنید به شما توصیه می کنیم که از زمینه های تبلیغاتی میدانی مانند پوستر و بنر نیز استفاده کنید. هر کدام از این زمینه ها شیوه برقراری ارتباط خاص خود را دارند و اثر گذاری متفاوتی نیز می توانند بر مخاطبان داشته باشند.

مطالب مرتبط