طراحی بسته بندی عسل

طراحی لیبل و بسته بندی عسل در کانون طراحان برتر به صورت کالا تخصصی و حرفه جهت صادرکنندگان عسل

همانطور که می دانید عسل یکی از مواد مقوی است که برای بدن بسیار مفید بوده و بسیار انرژی آور است و می توان گفت تنها مواد غذایی است که فساد در آن رخ نمی دهد.

پس یک دلیلی که طراحی بسته بندی عسل را خاص می کند همین موضوع می باشد.

عسل در نوع های مختلفی تهیه و همینطور فروخته می شود. در طراحی بسته بندی عسل می توان به طبیعی یا نیمه طبیعی بودنش توجه کرد.

بهتر است بدانید که عسل در دسته مواد صادراتی ایران قرار گرفته است زیرا علاوه بر جنبه خوراکی بودنش برای درمان بیماری ها یا در رژیم غذایی می توان از آن استفاده کرد همچنین در امور مربوط به زیبایی نیز موثر واقع می شود، حالا که با اهمیت عسل آشنا شدید. با ما همراه باشید چون در این مقاله به چگونه طراحی لیبل عسل پرداخته ایم و مراحل آن را در طراحان برتر گفته ایم.

چرا طراحی بسته بندی عسل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

  • حفاظت از کیفیت

بسته بندی مناسب می تواند عسل را در برابر عوامل مضر محیطی مانند نور، هوا، رطوبت و آلودگی محافظت کند. این موارد می توانند کیفیت عسل را خراب کنند.

  • بهبود ماندگاری

طراحی بسته بندی می تواند ماندگاری عسل را افزایش دهد. برای حفظ تازگی و طعم عسل از مواد محافظی مانند جعبه، شیشه و بطری استفاده می شود.

  • تضمین سلامت مصرف کننده

بسته بندی باید اطلاعات مهمی مانند تاریخ انقضا، محتوای مواد تشکیل دهنده و اطلاعات سازنده را ارائه دهد. این اطلاعات به مصرف کنندگان کمک می کند تا از ایمنی و اصالت محصول اطمینان حاصل کنند.

  • جذابیت بصری

طراحی زیبا و جذاب بسته بندی می تواند تاثیر مهمی در جذب مصرف کنندگان به عسل داشته باشد. بسته بندی جذاب و منحصر به فرد ممکن است مصرف کننده را جذب کند و محصول را از رقبا متمایز کند.

  • تبلیغات

بسته بندی می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای عسل باشد. طراحی بسته بندی ممکن است پیام های خاصی را در مورد کیفیت، نیاز به حفظ طبیعت و حمایت از مزارع محلی و زنبورداران منتقل کند.

"شیشه

۱.چگونه طراحی بسته بندی عسل انجام دهیم:

اول از همه برای اینکه بتوانیم این محصول را در بازار بفروشیم باید توجه ویژه ایی به طراحی آن داشته باشیم.زیرا بسته بندی خلاقانه هست که اول مشتری را جذب میکند سپس کیفیت محصول.

به طور کلی برای طراحی تمام بسته بندی ها از جمله عسل باید به موارد مختلفی مثل رنگ و فونت مناسب توجه داشت.یک بسته بندی خوب علاوه بر اینکه مشخصات محصول را خوب بیان می کند گوینده یک داستانی ازخوده کالاست. که تمام جزییات این داستان به ما کمک میکند تا بفهمیم این کالا چه کارایی دارد.

۲.مراحل طراحی بسته بندی عسل در طراحان برتر:

قبل از شروع طراحی بسته بندی باید مشخص کنیم که این کالا کودکان را جذب می کند یا بزرگسالان واین رنج سنی چگونه آن را تهیه می کنند و البته باید در نظر گرفت برای هرکدام از گروه ها، نوع فونت و رنگ ان مهم است.یعنی برای گروه بزرگسال از فونت های بزرگتر و برای گروه کودکان فونت های فانتزی تر استفاده شود.

۳. نمونه کارهای طراحی بسته بندی عسل

شرکت های مختلف برای طراحی بسته بندی عسل از روش ها و سبک های متفاوتی استفاده میکنند بعضی ازشرکت از روش های نا متعارف مثل استفاده از رنگ مشکی یا رنگ آبی برای طراحی عسل استفاده میکنند.

اما این نکته حائز اهمیت است که برای هر طراحی باید ماهیت محصول در نظر گرفته شود چرا که استفاده از بعضی رنگ ها علامت فاسد شدن یا خرابی محصول هستندمثل استفاده از رنگ آبی برای رب گوجه فرنگی.

"شیشه

۴. چگونه لیبل عسل طراحی کنیم:

گاهی اوقات لیبلی که برای یک ظرف عسل طراحی می شود به لحاظ جذابیت برای فروش آن کافی است.یعنی لیبل آنقدر از نظر زیبایی و رساندن اطلاعات محتوا غنی است که خرید آن کالا را برای مشتری آسان می کند.

در این صورت لیبل آن خود نوعی تبلیغ به حساب می آید. لیبلی که برای هر محصول طراحی میشود بیانگر کیفیت محصول و کسب و کارو تجارت شماست.به همین دلیل طراحی لیبل از اهمیت بالایی برخوردار است.

"شیشه

۵.طراحی لیبل عسل صادراتی :

عسل به لحاظ اینکه برای تهیه آن وقت و انرژی زیادی صرف میشود، به نوعی کالای با ارزش و لوکسی به حساب می آید، که به عنوان یک محصول صادراتی از آن استفاده می شود. پس هزینه ی زیادی برای آن می پردازند که باید لیبل و بسته بندی آن نیز خاص طراحی شود.

نتیجه گیری:لیبل و بسته بندی به طور مستقیم بر درک محتوای محصول شما و اینکه مشتری تصمیم بگیرد که آن را خریداری کند یا خیر بسیار تاثیر گذار است. طراحی جذاب بسته بندی برای فروش شما بسیار با اهمیت اند چرا که زمانی که کالای شما برای اولین بار وارد بازار میشود اول طراحی آن است که نظر مشتری را جلب می کند و سپس کیفیت آن است که مشتری را برای شما نگه میدارد.

برای طراحی بسته بندی چند مورد حائز اهمیت است شکل محصول ابعاد محصول و جنس آن . عسل خود به تنهایی کالای لوکس و با ارزش به حساب می آید پس نیاز به لیبل و بسته بندی با کیفیت دارد هم برای صادرات و هم برای تولیدات داخلی.

طراحی لیبل عسل
طراحی لیبل عسل
طراحی لیبل عسل
طراحی لیبل عسل

چه مواردی در طراحی بسته بندی عسل باید توجه نمود؟

  • حفاظت از کیفیت

بسته بندی باید عسل را از عوامل محیطی مضر مانند نور، هوا، رطوبت و آلودگی محافظت کند تا کیفیت و طعم عسل حفظ شود.

  • انتخاب مواد مناسب

انتخاب مواد بسته بندی بسیار مهم است. برای محصولات عسل معمولا از بطری های شیشه ای یا پلاستیکی، قوطی یا بطری استفاده می شود. این مواد باید ایمنی و دوام محصول را تضمین کنند.

  • تاریخ انقضا و اطلاعات سازنده

تاریخ انقضا و اطلاعات مربوط به سازنده و واردکننده باید روی بسته بندی درج شود. این اطلاعات به مصرف کنندگان اطمینان می دهد.

  • برچسب زدن مواد تشکیل دهنده

لیست مواد تشکیل دهنده عسل باید روی بسته بندی قید شود، به خصوص اگر در یک بسته انواع مختلف عسل وجود داشته باشد.

  • اطلاعات حسی

اگر عسل دارای ویژگی های حسی خاصی مانند طعم یا بوی خاص باشد، این اطلاعات باید بر روی بسته بندی ظاهر شود.

  • طراحی جذاب

طراحی بسته بندی باید جذاب باشد. این می تواند به تبلیغات و متمایز شدن از رقبا کمک کند.

  • اندازه مناسب

بسته بندی باید اندازه مناسبی داشته باشد تا به راحتی بتوان عسل را در آن گذاشت و مصرف کننده به راحتی از آن استفاده کرد.

  • متغیرهای محیطی

بسته بندی باید در برابر عوامل محیطی مانند دما، نور و رطوبت محافظت کند تا عسل را در شرایط ایده آل حفظ کند.

مطالب مرتبط