در قسمتهای مختلف یک بنر باید چه چیزی طراحی یا نوشته شود ؟

در این مقاله سعی داریم با قسمتهای مختلف یک بنر آشنا شویم.

مقدمه قسمت های مختلف یک بنر

دنیایی که هم اکنون در آن زندگی می کنیم تبدیل به یک دنیای تبلیغاتی و رقابتی شده است. هر روز تکنولوژی جدیدی وارد بازار می شود. هر روز ابزارهایی که در کسب و کارها و صنایع مختلف استفاده می شود متفاوت و پیشرفته تر می شوند.

بنابراین ناچار هستم تا با سرعت این ابزارها پیش برویم وگرنه در مدت زمان کوتاهی ، جایگاه خود را در بازار از دست می دهیم. هر چقدر بتوانید به شکل موثرتر و بهتری از این ابزار استفاده کنید و با سرعت آنها پیش بروید می توانید نتایج بسیار بهتری را به دست آورید.

از آن جمله می توانیم به تبلیغ هایی که به شکل بنر طراحی می شوند اشاره کنیم. از آنجایی که طراحی تبلیغات به شکل اینترنتی و الکترونیکی بسیار مقرون به صرفه است ، امروزه گرایش بسیار زیادی به سمت طراحی تبلیغ های الکترونیکی و اینترنتی به وجود آمده است.

گاهی ممکن است شما قصد طراحی تبلیغ های اینترنتی را داشته باشید ولی از جزئیات آن و اینکه چگونه می توانید یک تبلیغ حرفه ای و جذاب طراحی کنید اطلاعی نداشته باشید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ، روشهایی را گام به گام به شما آموزش دهیم که به شما کمک می کند دقیقاً بدانید هر طرح یا نوشته ای را در کدام قسمت بنرهای اینترنتی باید طراحی کنید تا بتوانید یک بنر اینترنتی جذاب طراحی کنید.

 یک) اندازه بنر

آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که بنرها باید در چه ابعاد و اندازه ای باشند ؟ آیا از نظر شما این اندازه ها مهم هستند ؟ حتماً تا کنون بسیاری از شما بنرهای زیاد و متنوعی را در  جاهای مختلف دیده باشید ، اما به این مسئله فکر نکرده باشید که آیا اندازه های بنر مهم است و آیا برای مکانها و جاهای مختلف باید اندازه های مختلف طراحی کنیم.

باید به شما بگوییم که بله دقیقاً اندازه های بنر بسیار مهم است و لازم است برای جاهای مختلف از اندازه های مختلف استفاده کنید. طبق تحقیقاتی که در شبکه ها و صفحات مختلف اینترنتی در ایران انجام شده است نتایج نشان می دهد که اندازه های زیر از بهترین و مناسب ترین اندازه ها برای طراحی بنرها می باشد.

-اندازه ۱۲۰ در ۶۰۰ مگاپیکسل که به شکل یک بنر عمودی خواهد بود.

-اندازه ۷۲۸ در ۹۰ مگاپیکسل که به شکل افقی خواهد بود.

-اندازه ۳۰۰ در ۲۵۰ مگاپکسل که به شکل افقی طراحی خواهد شد..

– اندازه ۹۷۰ در ۲۵۰ مگاپیکسل که به شکل افقی خواهد بود.

-اندازه ۳۰۰ در ۱۰۰ مگاپیکسل که به شکل افقی خواهد بود.

لازم به ذکر است که هر چقدر اندازه های گفته شده در بالا کوچکتر می شود به همان اندازه ، شکل نهایی بنر نیز کوچکتر خواهد بود و این گونه بنرهای در اندازه های کوچک را برای قرار دادن در وب سایتهای دیگر جهت کلیک بر روی لینک و بنر طراحی شده یا برای صفحات کوچکتری مانند صفحات تلفن های همراه می توان استفاده کرد.

بنابراین شما همیشه هدفتان از طراحی بنرها یک چیز ثابت نیست یا قرار نیست فقط در یک جای ثابت از آن استفاده کنید بنابراین باید در اندازه ها و شکل های مختلف طراحی شود تا بتوانید در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

حتماً تا به حال برخی از بنرها یا صفحات اینترنتی را مشاهده کرده اید که در صفحات تلفن همراه نمی توان صفحه آنها را به طور کامل مشاهده کرد. دقیقاً برای اجتناب از طراحی چنین بنرها یا تبلیغ هایی است که بحث اندازه ها بسیار مهم می شود.

دو) حفظ تعادل

شما نمی توانید هر مطلب یا طرح و تصویری را در هر بخش از بنر خود که تمایل دارید طراحی کنید. بلکه جای هر کدام از آنها باید به صورت حرفه ای و دقیق مشخص شود تا بتواند کارآیی لازم را داشته باشد.

در غیر این صورت بنر شما یک بنر متعادل نخواهد بود. به عنوان مثال ، ممکن است نوشته ها را در یک قسمت بنویسید و عکسهای مربوط به تبلیغتان را در بخش دیگری به صورت متراکم قرار دهید. کاملاً مشخص است که این کار به هیچ عنوان کار درستی نیست.

پس بهتر است تعادل را در بنرهای خود حفظ کنید. برای رعایت کردن این تعادل در ادامه مطالب ، تصاویر یا نوشته های بخشهای مختلف را خدمت شما پیشنهاد خواهیم داد.

سه) قرار دادن لوگو در بخش مناسب

قطعاً لوگوی شما هویت کسب و کارتان است. نمادی است که هر جایی که شما خودتان نیز حضور نداشته باشید می تواند به عنوان نماینده کسب و کار شما حضور داشته باشد. دقیقاً به همین دلیل باید لوگوی شرکت و کسب و کار خودتان را در بالاترین قسمت بنر طراحی کنید.

نکته دیگری که در خصوص قرار دادن لوگو در بنر باید مد نظر قرار دهید این است که باید لوگوی شما برجسته تر از سایر قسمتها و نوشته ها باشد. از آنجایی که هدف شما ثبت تصویر برندتان در ذهن مخاطبان است ، پس حتماً باید لوگوی خود را در بخشی قرار دهید که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

چهار) پیشنهادهای ارزشمند

شما در تبلیغات خود قصد دارید چه چیز ارزشمندی را به مخاطبان و مشتریان خود اطلاع دهید ؟ آنها قرار است با خرید کردن یا انتخاب کردن شما چه امتیازهایی را به دست آورند ؟ بنابراین شما پیشنهادهایی برای مشتریان و مخاطبان خود دارید که قطعاً برای آنها ارزشمند است.

پس این پیشنهادهای ارزشمند را باید به گونه ای در بنر خود طراحی کنید که کاملاً قابل رویت باشد و بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. هر پیشنهادی که به مشتریان خود دارید در یک فضای باز و در وسط بنر خود طراحی کنید.

در کنار این دسته از مطالب و نوشته ها نباید تصایر یا نوشته های دیگری وجود داشته باشند ، زیرا هدف شما جلب توجه مخاطبان است. همچنین این پیشنهادهای شما باید بیشترین فضای بنر را اشغال کند. می توانید این پیشنهادها را به شکل یک تیتر پر رنگ و در وسط بنرهای خود طراحی کنید.

پنج) قرار دادن عبارتهای دعوتی در جای درست

در بنرهایی که به شکل االکترونیکی طراحی می شود باید بتوانید از طریق بنر ، توجه مخاطبان را به خود جلب کنید و او را به صفحه اصلی خود هدایت کنید. در واقع هدف اصلی شما این است ، زیرا قرار است مخاطبان اطلاعات اصلی و روش دستیابی به پیشنهادهای شما را در وب سایت اصلی خودتان پیدا کنند.

بنابراین همواره در کنار این بنرها یک عبارت دعوتی و یک لینک فعال قرار دهید. می توایند از عبارتهایی مانند: “وارد شوید” ، “شروع کنید” ، ” بر روی لینک کلیک کنید” ، “کلیک کنید” و…. استفاده کنید.

شش) طراحی ساده

همیشه در طراحی تبلیغات این نکته را گوشزده کرده ایم که تا می توانید تبلیغات را ساده طراحی کنید. این یک فکر اشتباه است که طراحی ساده نمی تواند توجه مخاطبان را جلب کند ؛ زیرا حقیقت این است که یک طراحی ساده ولی در عین حال جذاب ، بیشتر از طرح های دیگر می تواند توجه و تمرکز مخاطبان را فراخواند و در عین حال بیشتر در حافظه آنها باقی بماند.

بنابراین در شلوغ کردن صفحات بنر خود جداً خودداری کنید و از اینکه یک بنر شلوغ و شلخته داشته باشید اجتناب کنید. هر چقدر ساده تر بتوانید بنرهای تبلیغاتی خود را طراحی کنید یک بنر منظم تر نیز خواهید داشت و جدیت و حرفه ای بودن شما را بیشتر نشان خواهد داد.

از طرفی یک بنر شلوغ یا غیر ساده حواس مخاطبان را بیشتر پرت خواهد کرد ، زیرا حوصله توجه کردن به آن را ندارند یا تصور می کنند از آن سردر نمی آورند.  بنابراین منبع توجه خود را به سرعت تغییر می دهند. همچنین ساده بودن ، موجب می شود هر گروهی از مخاطبان و افراد مختلف به خوبی متوجه پیام شوند.

در طراحی بسته بندی سعی کنیم از طراحی ساده هم استفاده نماییم.

هفت) استفاده از تصاویر متحرک

بهتر است در بنرهای خود از تصاویر متحرک استفاده کنید. تجربه نشان داده است در بنرهایی که از تصاویر انیمیشنی و متحرک استفاده می شود بیشتر می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

البته این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که انیمیشن های شما بهتر است به شکل ساده طراحی شوند و بیش از سه بار نمایش داده نشوند. همچنین آخرین چیزی که به نمایش در می آید باید همان عبارت دعوتی شما و لینکی باشد که مخاطبان و کاربران را به صفحه اصلی وب سایت شما هدایت می کند.

نتیجه گیری

با توجه به نکات بالا کاملاً متوجه شدید که طراحی کردن بنرها تا چه حد می تواند مهم و در عین حال حساس باشد. هر روز شما بنرهای مختلفی را در صفحات مختلف اینترنت مشاهده می کنید ، شاید به نظر شما به راحتی بتوان این بنرها را طراحی کرد و یا هر فردی می تواند آن را طراحی کند.

اما اصل قضیه این است که شاید بتوان هر نوع بنری را طراحی کرد اما کدام یک از آنها بیشتر از بقیه توجه مخاطبان را جلب خواهد کرد و ما را به هدفمان خواهد رسانید ؟ بنابراین رعایت کردن نکاتی که در بالا گفته شد به شما کمک می کند یک بنر مناسب و جذاب طراحی کنید.

 

مطالب مرتبط