نحوه بارگزاری و نمایش ویدئوی تبلیغاتی در آپارات

بارها اتفاق افتاده که در حال تماشای یک ویدئو در آپارات ، یوتیوب یا سایر شبکه ها  و سایتها باشید و در ابتدا یا میانه تماشای شما یک لینک تبلیغاتی به نمایش در آید.

معمولاً در این نوع تبلیغات ، به اندازه چند ثانیه تبلیغ مورد نظر نمایش داده می شود و پس از سپری شدن تقریباً ۴-۵ ثانیه شما می توانید تبلیغات را رد کنید و به ادامه تماشای فیلم مورد نظرتان بپردازید یا اینکه صبر کنید تا ویدئوی تبلیغاتی به پایان برسد.

همچنین در کنار این تبلیغ یک لینک نیز قرار گرفته که با کلیک کردن بر روی آن به صفحه ای که تبلیغات از طریق آن بارگزاری یا نمایش داده شده متصل می شوید. امروزه تبلیغات به روشی که گفته شد به یکی از پرکاربردترین و موثرترین روشهای تبلیغاتی برای مخاطبان تبدیل شده است.

هدف از تبلیغات در حین پخش ویدئو این است که مخاطبانی که علاقه مند به محصول یا خدمات شما هستند ، در حال جستجوی آن خدمات هستند یا مجذوب تبلیغات شما شده اند از طریق لینک بارگزاری شده به صفحه مورد نظر شما هدایت شوند که نتیجه آن می تواند از خرید کردن محصول تا ثبت نام در سایت یا حتی دانلود کردن نرم افزار فروشگاه شما شود.

بنابراین هر کدام از این نتایج گفته شده که حاصل شود برای شما سودمند است و شما دقیقاً به دنبال همین نتیجه هستید. برای بارگزاری لینک های تبلیغاتی خود باید ویدئوهایی را انتخاب کنید که با محصول یا برند شما مطابقت دارند.

به عنوان مثال ، اگر یک محصول فرهنگی دارید نمی توانید آن را در میان یک ویدئو با مضمون محصولات بهداشتی قرار دهید. افرادی که ویدئوی اصلی را دنبال می کنند مخاطبان اصلی آن هستند پس باید تبلیغات شما با محتوای ویدئوها مطابقت داشته باشد تا بتوانید مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید از این نوع تبلیغات که امروزه در حال گسترش می باشد و اثرات مثبت آن در تبلیغات و بازاریابی به خوبی ثابت شده است استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم در خصوص نحوه بارگزاری و نمایش این نوع تبلیغات صحبت کنیم.

یک) ایجاد حساب کاربری

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که در آپارات برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از اینکه از طریق نام کاربری و رمز خود وارد حساب کاربریتان می شوید در قسمت فوقانی صفحه و در سمت چپ آن یک گزینه به نام “تبلیغات” مشاهده می کنید.

با کلیک کردن بر روی این قسمت می توانید وارد قسمت تبلیغات شوید و مراحل بعدی را برای بارگزاری ویدئو یا لینک تبلیغات خود طی کنید.

دو) ایجاد تبلیغ

حال وارد صفحه ای شده اید که در آن می توانید گزینه هایی که برای ایجاد کردن یک تبلغات است دسترسی داشته باشید. گزینه ایجاد تبلیغات را انتخاب کنید و سپس گزینه ای برای حین تماشای ویدئو است را انتخاب کنید.

سه) بارگزاری ویدئوی تبلیغاتی

در این مرحله زمان بارگزاری ویدئوی تبلیغاتی شما فرا رسیده است. بهتر است قبل از اینکه وارد این مرحله شوید ویدئوی خود را آپلود کرده باشید. این کار موجب سرعت بخشیدن در مراحل خواهد شد.

همچنین سعی کنید ویدئوهایی را انتخاب و بارگزاری کنید که مدت زمان آنها بیشتر از ۱ دقیقه نباشد. علاوه بر این ، فیلم هایی را کیفیت و شفافیت بالا انتخاب کنید. اگر ویدئوی شما کیفیت خوبی نداشته باشد نمی تواند توجه مخاطبان را جلب کند.

چهار) انتشار ویدئو با نام مناسب

یکی دیگر از اقداماتی که لازم است انجام دهید این است که هیچ ویدئویی را بدون نام و عنوان منتشر نکنید. این کار به ویدئوی شما هویت می بخشد و هم اینکه از همان ابتدا مخاطبان متوجه می شوند که قرار است چه محتوایی را تماشا کنند و همین می تواند ویدئو را برایشان کاربردی تر و مناسب تر سازد.

ضمن اینکه افرادی که علاقه ای به آن ندارند به سرعت می توانند به ادامه فیلم مورد نظر خود بپردازند و احساس مزاحمت کمتری نسبت به ویدئوی شما خواهند داشت.

پنج) افزایش شانس نمایش

از قدیم الایام گفته اند که هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری! در بحث تبلیغات نیز همین واقعیت وجود دارد. هر چقدر شما در خصوص تبلیغات ، بودجه بیشتری صرف کنید ، شانس شما برای اینکه ویدئوی تبلیغاتیتان به نمایش در بیایید بیشتر خواهد بود.

انتخاب دیگری که در تبلیغات باید انجام بدهید این است که با چه هزینه ای تبلیغات شما نمایش داده شود ؟ هر چقدر بودجه بیشتری برای تبلیغات اختصاص دهید یعنی قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد ، شانس شما برای اینکه ویدئویتان به نمایش در بیایید بسیار افزایش پیدا می کند.

برای اطمینان از اینکه قیمت پیشنهادی شما مناسب بوده بهتر است پس از مدتی که تبلیغات را بارگزاری کردید به تعداد نمایش هایی که صورت گرفته مراجعه کنید و در صورتی که تعداد آنها کم بود با افزایش قیمت تبلیغات می توانید میزان نمایش آن را افزایش دهید.

شش) زمان نمایش ویدئو

گزینه دیگری که لازم است انتخاب کنید این است که تمایل دارید ویدئوی تبلیغاتی شما در کدام قسمت از فیلم نمایش داده شود ؟ در این قسمت می توانید سه حالت را انتخاب کنید: در ابتدای ویدئو که به محض اینکه فرد روی نمایش فیلم کلیک می کند ابتدا ویدئوی تبلیغاتی شما برای اون نمایش داده می شود و پس از ۵ ثانیه ، فیلم مورد نظر را می توانید ببیند.

گزینه دیگر ، در وسط فیلم است. زمانی که کاربران فیلم را کلیک می کنند چند ثانیه یا چند دقیقه بسیار کوتاهی می توانند فیلم مورد نظر خود را تماشا کنند و برای چند دقیقه ای در وسط فیلم ، ویدئوی شما به نمایش در می آید.

معمولاً کاربران نمی توانند در ثانیه ۱ و ۲ ، ویدئوی شما را رد کنند بلکه در ادامه پس از گذشته حداقل ۲ ثانیه می توانند به انتخاب خود ویدئوی شما را رد کنند و فیلم مورد نظر را ببینند. توصیه ما به شما این است که ویدئوها را در انتهای فیلم نمایش ندهید.

هر چند برخی از افراد به اثر تأخر اعتقاد دارند و معتقدند که محرکهای آخر همیشه بیشتر در خاطر باقی می مانند ولی ، تجربه و تحقیقات نشان داده است که ویدئوهای تبلیغاتی در انتهای فیلم ها ، کمترین بازدیدها را دارند و افراد به محض تمام شدن فیلم آن را می بندند یا به دیدن فیلم دیگر مشغول می شوند و احتمال کمی وجود دارد که به تماشای ویدئوی تبلیغاتی بپردازند ، مگر اینکه آن تبلیغات برای آنها جذابیت داشته باشد یا محصول و خدماتی را مشاهده کنند که در جستجوی آن هستند.

هفت) نمایش هدفمند ویدئو

خوشبختانه در آپارات امکان این وجود دارد که شما بتوانید مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که ویدئوی تبلیغاتی شما برای چه گروهی به نمایش در بیایید.

برای مثال ، غالباً قسمتی در مراحل ثبت ویدئو وجود دارد که در آن می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که ویدئوی شما به گروه های هدف نمایش داده شود و در صورتی که آن را انتخاب نکنید یا تیک مورد نظر را نزنید برای تمامی ویدئوهایی که به صورت تصادفی نمایش داده می شود ، ویدئوی شما نمایش داده می شود.

مبنای انتخاب گروه هدف نیز معمولاً عنوانی است که برای ویدئوی خود انتخاب کرده اید. به همین علت است که در قسمت انتخاب عنوان تأکید کردیم که این بخش دارای اهمیت ویژه ای است.

بهتر است تیک این قسمت را فعال کنید تا هزینه های تبلیغاتی شما برای ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی بیهوده صرف نشود. همچنین گزینه دیگری به اسم کلمات کلیدی وجود دارد که شما می توانید چند کلمه که ماهیت ویدئو و مطلب شما را نشان می دهد انتخاب کنید.

به محض اینکه کاربران این کلمه کلیدی را جستجو کنند یا فیلم هایی که دارای این کلمات کلیدی هستند نمایش داده شود حتماً ویدئوی تبلیغاتی شما نیز در ابتدا یا در میان آن فیلم ها به نمایش در خواهد آمد.

از آنجایی که شما به اندازه پولی که صرف کرده اید می توانید ویدئو را نمایش دهید پس بهتر است حتماً آن را برای مخاطبان هدف خود به نمایش در آورید تا اینکه طیف وسیعی از کاربران ویدئوی شما را مشاهده کنند در حالی که مخاطبان هدف شما نیستند. پس نسبت به تکمیل کردن این بخش دقت کافی داشته باشید.

هشت) انتخاب دستگاه های قابل نمایش

گزینه دیگری که در مراحل ثبت تبلیغات در آپارات وجود دارد این است که شما می توانید پلتفرمی که تمایل دارید ویدئوی شما نمایش داده شود را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید انتخاب کنید که افرادی که از کامیپوترهای شخصی یا از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند قادر باشند ویدئوی شما را مشاهده کنند.

توصیه ما این است که قابلیت نمایش در دستگاه های گوشی های همراه را به هیچ عنوان فراموش نکنید ؛ زیرا امروزه بسیاری از افراد از این طریق از امکانات اینترنتی استفاده می کنند تا سایر زمینه ها .

مطالب مرتبط