یادآوری اسم برند با استفاده از طراحی محتوای جذاب

امروزه شرکتها و برندها از روشهای بسیار گوناگون از جمله تبلیغات و سایر فعالیتهای بازاریابی سعی دارند نام برند خود را همواره بر سر زبانها بیندازند و از فراموش شدن آن پیشگیری کنند.

امروزه کسب و کارهایی موفق هستند که مدام بر سر زبانها باشند و اسم برند آنها در میان مشتریان دائماً در حال تکرار باشد. از آنجایی که یکی از کاربردی ترین و بهترین روشها برای رسیدن به این هدف و تأثیرگذاری بر مخاطبان و مشتریان ، تولید محتوای جذاب است ؛ تصمیم  داریم در این مقاله در خصوص این موضوع به بیان نکات بسیار مهم و حساس بپردازیم.

هدف ما این است که آگاهی و توانایی شما در زمینه تولید محتوا را افزایش دهیم و شرایطی فراهم کنیم که بتوانید مناسب ترین محتوا را تولید کنید. نکاتی که در این مقاله مطرح می شود می تواند در زمینه مشکلاتی که درباره تأثیرگذاری بر روی مخاطبان دارید به شما کمک کند. این رویه برای طراحی بسته بندی هم هست.

یک) استفاده از واژه های کلیدی موثر

هر پروسه ای در بازاریابی و تولید محتوا با استفاده از تعدادی واژه کلیدی آغاز می گردد. این مسئله می تواند به شما کمک کند بتوانید تأثیر لازم را بر روی مخاطبان خود داشته باشید و از دیگر رقیبان خود در بازار پیشی بگیرید.

به همین دلیل است که اگر تمایل دارید روی مشتریان و مخاطبان خود تأثیر بگذارید حتماً باید ابتدا واژه های کلیدی مناسب و ویژه را پیدا کنید. حتی با این کار می توانید بازخوردهای مخاطبان و کاربران خود را نیز مورد سنجش قرار دهید.

برخی از افراد و برندها تصور می کنند یافتن واژه های کلیدی کار چندان سختی نیست ولی جالب است این مسئله را بیان کنیم که بسیاری از برندها هستند که در خصوص یافتن یک واژه کلیدی برای تولید محتوا دچار مشکل هستند.

این موضوع را می توان به شکل قابل توجهی در میزان سئوی این برندها و شرکتها متوجه شد و به وضوح دید. دانستن این نکته ضروری است که بدون یافتن واژه های کلیدی مناسب به زودی شانس خود برای تأثیرگذاری مخاطبان را از دست خواهید داد و کم کم شاهد کمتر شدن مشتریان و استفاده کاربران از سایتتان خواهید شد.

به همین دلیل است که تأکید داریم از واژه های کلیدی مناسب و کاربردی استفاده کنید و در عین حال دائماً در حال یافتن واژه های مناسب تر و جدیدتر باشید.

اگر از آن دسته از افراد هستید که فکر می کنید می توانید فقط یکبار یک واژه کلیدی مناسب بیابید و پس از آن دائماً از آن استفاده کنید باید بگوییم که متأسفانه تصور شما اشتباه است و این امر باید دائمی و مستمر باشد.

برای اینکه بتوانید راحت تر این کار را انجام دهید ابزارهای مختلفی همچون صفحه کلید گوگل یا Google words وجود دارد که می توانید از آن برای این منظور استفاده کنید.

دو) افزایش دانش در خصوص برند مورد نظر

یکی از مهمترین اشکالاتی که در خصوص تولید محتوا وجود دارد این است که ممکن است شما فقط به عنوان یک بازاریاب یا فردی که تولید محتوا می کند برای برند یا شرکتی در حال تولید محتوا باشید ، به این معنی که خود شما در آن خصوص فعالیتی ندارید، اگر شغل شما تولید محتواست بهتر است در خصوص برند یا شرکت مورد نظر و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند دانش خود را افزایش دهید.

برای این کار بهتر است در آن زمینه مطالعه کافی داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید به یک فرد حرفه ای برای تولید محتوا در خصوص آن برند یا شرکت یا موضوع مورد نظر تبدیل شوید.

با این کار حتی می توانید توجه مشتریان را نیز به خود جلب کنید و کارهای بیشتری را انجام دهید. البته لازم به ذکر است این مسئله در خصوص برندها یا صنایع و شرکتهایی که به تازگی وارد بازار شده اند حساس تر و مهمتر است ، زیرا شما نیاز به مطالعه و افزایش آگاهی بیشتری دارید تا بتوانید برای این برندها تولید محتوا کنید.

در صورتی که شما به عنوان مدیر یک کسب و کار یا مدیر بازاریابی یک شرکت یا برند فعالیت می کنید بهتر است افرادی را برای این کار انتخاب کنید که با زمینه فعالیت شما آشنایی دارند. این رویه برای طراحی لیبل هم هست.

سه) بازنویسی مطالب گذشته

یکی دیگر از روشهایی که می توانید استفاده کنید این است که از مطالب گذشته خود استفاده کنید. گاهی ممکن است محتوایی که قبلاً تولید کرده اید چندسالی از انتشار آن گذشته باشد و برخی از مخاطبان نیاز داشته باشند تا دوباره در خصوص آن موضوع برایشان یادآوری شود.

در این گونه مواقع بهتر است محتوای قبلی خود را مجدداً یک بازنویسی کرده و به شکل یک محتوای جدید در وب سایت خود بارگزاری کنید. این کار به ویژه زمانی که شما قدرت مالی اندکی دارید و نمی توانید هزینه ای برای محتوای جدید صرف کنید می تواند روش بسیار مناسبی باشد.

این روش شبیه این است که شما حاصل یک پژوهش قدیمی را مجدداً منتشر می کنید ، پژوهشی که به دلیل گذشت زمان از یادها رفته باشد یا کمتر به آن مراجعه شود در حالی که هنوز هم ارزش علمی کافی و خوبی برای مطرح شدن داشته باشد. البته باید یادآور شویم که همواره سعی کنید مطالب جدید و نو به آن اضافه کنید.

پس با این روش می توانید یک محتوای مناسب داشته باشید. نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد این است که توصیه می کنیم این کار را هر از گاهی انجام دهید و یا به سراغ محتواهایی بروید که بسیار قدیمی شده اند ، علت این کار آن است که استفاده بیش از حد از این روش ، می تواند حالت دوباره گویی یا تکرار برای نوشته های شما به وجود آورد و مخاطبان ، نکته جدید و نویی در آن نیابند.

همچنین در خصوص محتواهایی که در سایر وب سایتها یا محتواها به کرات بیان می شود نیز باید با احتیاط عمل کنید ، زیرا بیان این گونه مطالب نیز به تکرار بیش از حد آن منجر می شود. اما در خصوص محتواهایی که تصور می کنید مدتهاست به آن مسئله پرداخته نمی شود می توانید از این روش استفاده کنید و  نتیجه مناسب آن را نیز ببینید.

چهار) انتشار مقالات تخصصی

یکی از پیشنهادهای ما به شما این است که سعی کنید مقالات تخصصی در خصوص برند یا زمینه فعالیت خود منتشر کنید. علت این کار آن است که بسیاری از رقیبان شما در حال تولید محتوا هستند ولی در  اکثر اوقات تولید محتوا کمتر از مقالات تخصصی هستند.

انتشار مقالات تخصصی می تواند توانمندی ، دانش و تخصص شما در زمینه فعالیتتان را نشان دهد. حتی می توانید به یک ناشر در حوزه تخصصی خود تبدیل شوید.

قطعاً اگر این کار را انجام دهید از بسیاری از رقیبان خود جلو افتاده اید و کمتر برند یا رقیبی می تواند در مقابل شما بایستد. البته ممکن است این روش برای بسیاری از افراد دشوار باشد ، اگر توانایی این کار را ندارید بهترین روش این است که هر از گاهی ، مقالات تخصصی در وب سایت خود بارگزاری کنید.

یک روش مناسب دیگر نیز این است که از برخی ناشران تخصصی برای انتشار مطالب و محتواهای خود استفاده کنید. اعتبار این ناشران می تواند اعتبار کسب و کار شما را نیز افزایش دهد.

اگر جزء کسب و کارهای شناخته شده و موثر در بازار هستید که در اکثر اوقات ، این ناشران از محتوای شما استقبال نیز می کنند و همین کار می تواند برای موقعیت برند شما بسیار مناسب باشد.

پنج) افراد محبوب را فراموش نکنید

در اکثر اوقات به دلیل حضور برندهای مختلف در بازار ، بسیار دشوار است که شما بتوانید نام برند خود را بر سر زبانها بیاندازید و بیش از بقیه مورد توجه مخاطبان و مشتریان قرار بگیرید. همه برندها در تلاش هستند که بتوانند توجه مخاطبان را به خود چلب کنند.

پس هر چقدر شما تلاش کنید باز هم افراد و برندهایی هستند که از شما جلوتر هستند. تجربه نشان داده است شما با یک اقدام می توانید این موانع را ساده تر پشت سر بگذارید و آن هم استفاده از افراد محبوب در طراحی محتواست. امروزه استفاده از افراد مشهور و محبوب در تبلیغات و تولید محتوا به یک روش متداول تبدیل شده است.

حتی بسیاری از افراد محبوب و مشهوری که از نظر شما با افراد عادی بسیار فاصله داشته اند به حوزه بازاریابی و تبلیغات وارد شده اند. تجربه نشان داده است ، زمانی که محصول یا برندی را افراد مشهور و محبوب تبلیغ می کنند یا در تولید محتوای آن دخالت دارند ، توجه تعداد کثیری از مشتریان و مخاطبان را به سرعت به خود جلب می کنند.

مطالب مرتبط