موثرترین روش برای تأیید کیفیت محصول در تبلیغات چیست ؟

هر چند همواره تاکید بر این می شود که هر چقدر کیفیت محصول شما افزایش پیدا کند ، همان کیفیت محصول می تواند به عنوان بهترین و مطمئن ترین روش برای تأیید محصول شما باشد.

اما تصور کنید فردی برای اولین بار تصمیم می گیرد محصول شما را خریداری کند ، از طریق چه روشی می تواند به آن اعتماد کرده و آن را خریداری کند ؟

حتی اگر این افراد را هم در نظر نگیریم زمانی را تصور کنید که محصول شما برای اولین بار وارد بازار می شود و کسی تا کنون از آن استفاده نکرده و تجربه ای در آن زمینه ندارد ، افراد چگونه می توانند به محصول شما اطمینان کنند و آن را به سایر برندها ترجیح دهند ؟

یکی از روشهایی که امروزه به وفور در سراسر دنیا از آن استفاده می شود و حتی برندهای شناخته شده نیز از آن استفاده می کنند کمک گرفتن از افراد مشهور و محبوب می باشد. بارها تجربه نشان داده است که استفاده از افراد مشهور در تبلیغات می تواند کیفیت محصول را تا حد زیادی تأیید کند.

چرا که این افراد از نظر بسیاری از مردم افرادی هستند که هر محصولی را استفاده نمی کنند یا تبلیغ نمی کنند و با این کار به شهرت و هویت کاری خود خدشه ای وارد نمی کنند. پس زمانی که یک فرد مشهور و محبوب محصولی را تبلیغ می کند می تواند تا درصد بالایی از کیفیت محصول را تضمین کند. بنابراین استفاده از افراد مشهور برای تبلیغات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اهمیت این موضوع به حدی است که بسیاری از برندها میزان بالایی از بودجه خود را صرف استفاده از افراد مشهور در تبلیغات می کنند.

حال که اهمیت این موضوع را مطرح کردیم بهتر است این نکته را نیز بیان کنیم که شما تحت هر شرایطی یا با استفاده از هر فرد مشهوری در تبلیغات خود نمی توانید اطمینان و اعتماد مشتریان به محصول خود را جلب کنید ، بلکه آن فرد مشهور باید ویژگیهایی داشته باشد تا بتواند تأثیر گذاری و نفوذ در میان مخاطبان و مشتریان داشته باشد.

بنابراین نکاتی را در این مقاله ذکر می کنیم که به شما کمک می کند تا به بهترین شکل بتوانید از این افراد استفاده کنید.

یک) شناسایی با نفوذترین افراد

اینکه شما از چه افرادی استفاده می کنید بسیار مهم است. هر چند ممکن است افراد بسیار زیادی وجود داشته باشد که برای مردم شناخته شده هستند ، اما آیا همه آنها به یک اندازه محبوب و جذاب نیز هستند ؟ پاسخ این سوال خیر است.

پس بهتر است در انتخاب و گزینش این افراد دقت کافی را به خرج دهید. برای این کار بهتر است معیارهایی را برای خود در نظر بگیرید و بر اساس آن افراد مناسب را شناسایی کنید. بهترین معیار این است که به عقاید و باورهای مخاطبان خود توجه داشته باشید ، ببینید افرادی که مهم ترین مخاطبان و مشتریان شما هستند دارای چه عقاید و باورهایی هستند ؟

شناسایی عقاید و باور مخاطبان به شما کمک می کند تا روش نفوذ بر ذهن و فکر آنها را بهتر تشخیص دهید و دقیقاً بدانید که کدام دسته از افراد مشهور می توانند افکار و باورهای آنها را تحت تأثیر قرار دهند. پس از شناسایی این عقاید دست شما برای انتخاب افراد بازتر خواهد بود.

دو) داشتن ظاهر جذاب و زیبا

قطعاً از مهمترین فاکتورهایی که انسانها جذب افراد دیگر می شوند جذابیتهای ظاهری آنهاست. هر چقدر یک فرد جذابیت ظاهری بیشتری داشته باشد احتمال اینکه از طرف افراد بیشتری دوست داشته شود بالاست.

هر چند ممکن است افراد مشهور زیادی وجود داشته باشند ولی هر چقدر فردی که انتخاب می کنید از نظر ظاهری فرد جذابی باشد مخاطبان بیشتری را می تواند ترغیب کند. تأثیر داشتن ظاهر جذاب بارها در تحقیقات ثابت شده است.

در تحقیقات زیادی که در خصوص موضوع تبلیغات یا اثرگذاری ظاهر افراد بر احساس و نگرش افراد انجام شده است همگی این مسئله را تأیید کرده اند که جذابیت ظاهری نقش زیادی در جلب توجه افراد و برانگیختن حس و نگرش مثبت نسبت به این افراد شود.

سه) داشتن تخصص و دانش کافی

موضوع دیگری که در این دسته از تبلیغات باید مورد توجه قرار دهید این است که از افرادی استفاده کنید که حداقل دانش و تخصص اندکی در زمینه محصولات شما داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر از یک ورزشکار برای تبلیغ محصولات ورزشی استفاده کنید قطعاً تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت تا اینکه از این افراد برای تبلیغ محصولات هنری استفاده کنید.

همچنین می توانید برای محصولاتی که زمینه های هنری دارند از هنرمندان و هنرپیشه ها استفاده کنید. علت این انتخاب این است که مردم توصیه های فردی را می پذیرند که در آن زمینه اطلاعات و تخصص کافی دارد.

یادتان باشد که در این زمینه به هیچ عنوان عجله به خرج ندهید. ابتدا زمان کافی برای شناختن افراد مشهوری که در زمینه محصول شما تخصص دارند صرف کنید و سپس از میان آن افراد بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چهار) متناسب با محصول

تا جایی که امکان دارد از افرادی استفاده کنید که با محصول شما تناسب داشته باشند. به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک مرکز بازیهای کودکانه یا محصولات مربوط به کودک را دارید می توانید از فرزندان افراد مشهور یا کودکانی که شهرت دارند استفاده کنید ؛ یا در مثال دیگری اگر قصد تبلیغ شرکتهای بیمه را دارید می توانید از افراد مشهور و مسن استفاده کنید که بیمه شرکت شما را تبلیغ می کنند.

برای مثال ، در چند سال گذشته خبری که به اندازه کافی سر و صدا راه انداخت شرکت بیمه ای بود که هنجره خواننده مشهور ایرانی ، سالار عقیلی را بیمه کرد. با این مثال به خوبی می توان به ارتباط بین فرد مشهور با محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید اشاره کرد.

یا به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک محصول خانگی یا لوازم مربوط به آشپزخانه یا محصولاتی از این دست را دارید شاید بهتر باشد از خانواده یک فرد مشهور نیز استفاده کنید ، چرا که با این انتخاب به مخاطبان و مشتریان خود نشان می دهید که محصول شما برای خانواده ها مناسب تر است و همه خانواده ها می توانند از آن استفاده کنند.

پس حتماً سعی کنید در این زمینه خلاقیت به خرج دهید و از افرادی کمک بگیرید که با محصول شما تناسب دارند. بهتر است برای این کار با افرادی که در حوزه بازاریابی و تبلیغات تجربه و دانش کافی دارند مشورت کنید تا بهترین انتخابها را داشته باشید.

پنج) افراد قابل اعتماد

در میان افراد مشهور ممکن است افرادی وجود داشته باشند که علی رغم شهرتشان ، در میان مردم قابل اعتماد نباشند. اگر از این دسته افراد برای تبلیغات خود استفاده کنید قطعاً بودجه تبلیغاتی خود را از دست خواهید داد.

زیرا در مقابل صرف هزینه نمی توانید مشتریان را به اندازه کافی ترغیب کنید. حتی ممکن است برخی از آنها نسبت به محصول یا خدمات شما بدبین نیز شوند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که حسن شهرت این افراد تا چه اندازه مهم است و با حسن شهرت برند و محصول شما گره خورده است.

شش) داشتن حسن شهرت

اینکه افراد شهرت خود را از چه طریق به دست آورده اند یا در میان سایر افراد مشهور تا چه اندازه حسن شهرت دارند بسیار مسئله مهمی است. زمانی که از افراد مشهور برای شرکت در تبلیغ محصول خود دعوت می کنید سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که حسن شهرت دارند.

هر چقدر این افراد از حسن شهرت بیشتری برخوردار باشند دقیقاً به همان اندازه ، محصول شما نیز از حسن شهرت برخوردار خواهد بود و هرچقدر فرد استفاده شده از حسن شهرت کمتری برخوردار باشد برای برند شما کمتر مفید خواهد بود و حتی ممکن است دردسر آفرین نیز باشد.

هفت) جنسیبت افراد مشهور

یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که حتماً به جنسیت افراد مشهور در تبلیغات توجه کنید. بهتر است توجه کنید که مخاطبان و مشتریان اصلی محصولات شما بیشتر مردان یا زنان هستند ؟

اینکه بیشترین افرادی که از محصول شما استفاده می کنند از میان مردان است یا زنان می تواند راهنمای اصلی و مهم در انتخاب افراد مشهور مرد یا زن باشد.

البته باید محدودیتهای هر فرهنگ و کشور را نیز در نظر گرفت. در برخی از فرهنگها و کشورها شاید برای شما امکان استفاده از افراد مشهور زن کمتر فراهم باشد پس سعی کنید در این موارد یک جایگزین مناسب برای آن پیدا کنید و از روشی استفاده کنید که حساسیت های فرهنگی و اجتماعی را ایجاد نکند.

به طور کلی می توان گفت ، در انتخاب افراد مشهور برای تبلیغات باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید به هدفهای تبلیغاتی خود دست پیدا کنید.


موضوع مرتبط :

بهترین طراح بسته بندی ایران

طراحی بسته بندی

مطالب مرتبط