نرم افزارهای طراحی بنر

نرم افزارهای طراحی بنر موضوع این مقاله است. این نرم افزارها موضوعی است که امروزه بسیار مورد کاربران شده است. بنر یکی از پر کاربردترین ، کارآمدترین و تأثیر گذارترین روشهای تبلیغاتی است. بنر شامل یک پارچه نوشته یا پرچمی است که پیام تبلیغاتی را در قالبها و الگوهای گرافیکی و هنرمندانه به تصویر می کشد. بنابراین در این مقاله به معرفی ابزارها و نرم افزارهایی که می توانند در طراحی بنر مورد استفاده قرار گیرند و بر جذابیت آن بیافزایند پرداخته می شود.

۱) فتوشاپ

نرم افزارهای زیادی برای طراحیهای مختلف ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند ولی از میان همه این نرم افزارها ، فتوشاپ یکی از پر کاربردنی این ابزارهاست که قابلیتهای زیادی نیز دارد. فتوشاپ نرم افزاری ویرایشگر است که به صورت حرفه ای برای طراحی و ساخت تصاویر و عکسها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه استفاده از فتوشاپ تبدیل به یک صنعت شده است و به قدری کاربرد دارد که قطعاً با استفاده از آن می توانید بنر بسیار جذاب تری را طراحی کنید.

۲) کورل

نرم افزار گرافیکی دیگری که در کنار فتوشاپ می تواند برای طراحی بنرها مورد استفاده قرار گیرد ، نرم افزار کورل است. این نرم افزار عمدتاً برای طراحی مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به فتوشاپ کمتر برای ویرایش عکسها و تصاویر استفاده می شود. بنابراین ، این نرم افزار می تواند ابزار بسیار مفیدی برای طراحی یک بنر مناسب با قدرت جذابیت بالایی باشد.

۳) از انیمیشن استفاده کنید

گاهی ممکن است شما یک بنر اینترنتی طراحی کنید که در این صورت پیام تبلیغاتی شما به صورت پارچه نویس نیست و می توان از نرم افزارهای بیشتری برای جالبتر کردن آن استفاده کرد. در صورتی که قصد دارید یک بنر اینترنتی طراحی کنید و آن را در وب سایت قرار دهید حتماً از تصاویر متحرک و انیمیشن استفاده کنید. این کار می تواند ذهن مخاطبان را بیشتر درگیر کرده و صفحه ای را که در حال بازدید از آن هستند برایشان جذاب کرده و دیرتر خسته شوند. علاوه بر این در ذهن آنها مدت زمان بیشتری باقی می ماند زیرا پیامهای انیمیشنی میزان توجه بیشتری را به خود جلب می کنند.

در ادامه به ذکر دو نکته مهم دیگر پرداخته می شود که در طراحی هر نوع پیام تبلیغاتی و به هر روشی باید در نظر گرفته شوند.

یک) استفاده از تصاویر و نوشته ها در بنر

سعی کنید پیامی را که قصد انتقال آن را دارید هم به روش تصاویر و هم به روش نوشته و متن در بیاورید و این دو روش را در کنار یکدیگر قرار داده و در نتیجه تصمیم بگیرید که کدام روش برای انتقال پیام شما مؤثرتر است. در صورتی که قصد دارید از بنرهای نوشتاری استفاده کنید سعی کنید جملاتی که به کار می برید تکراری نباشد و خلاقیت به خرج دهید. برای این کار می توانید تنها یک پرسش مطرح کنید که ذهن مخاطبان را درگیر کند یا اینکه یک واژه مهم و اصلی که با موضوع مرتبط است را به کار ببرید تا قدرت پیام شما را بیشتر کند.

دو) استفاده از ایده های جدید در طراحی بنرها

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ایده های جدید و خلاقانه در طراحی بنرها استفاده کنید. هر چه در طراحی دقیق تر و تخصصی تر بنر تلاش کنید در نهایت بنر منحصر به فردی طراحی خواهید کرد که می تواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و قدرت تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

همه چیز در مورد طراحی بنر

طراحی استند و بنر

مکان مناسب برای بنرهای اینترنتی

چهره های مشهور در بنرهای تبلیغاتی

مطالب مرتبط