عامل شادی باش تا برنده شوی !  

در این مقاله سعی داریم تا شما را با عوامل شادی آشنا نماییم.

مقدمه عامل شادی باش تا برنده شوی ! 

خندیدن نهایت احساس مثبتی است که یک نفر می تواند نشان دهد. ضرب المثلی نیز در فرهنگ ما وجود دارد که می گوید خنده بر هر درد بی درمان دواست.

 بنابراین خندیدن مسئله بسیار مهمی در فرهنگ ما نیز به آن توجه وِیژه ای شده است. علاوه بر این هیجان مثبتی است که می تواند بر همه تاثیر مثبت داشته باشد.

حتماً شما نیز تجربه کرده اید که اگر وارد یک جمعی شوید که در حال خندیدن هستند شما نیز بدون اینکه از موضوع اطلاعی داشته باشید از دیدن خنده آنها خندیدنتان می گیرد.

می توان گفت ، خندیدن یکی از هیجان هایی است که به شدت قابل انتقال است و به سرعت سرایت می کند. هر زمان بتوانید مخاطبان را شاد کنید می توانید منتظر خبرهای خوش و برنده شدنتان نیز باشید.

چرا که خندیدن موجب می شود هورمونهای اضطراب و استرس در خون انسان بسیار کاهش پیدا کند و در عوض هورمونهایی که موجب شادی می شود و دردها را کاهش می دهد افزایش پیدا کند.

به همین دلیل به طور کلیه روحیه افراد بهتر می شود.پس هر زمانی موفق شوید افراد را بخندانید یعنی موجب بهبود روحیه آنها شده اید و انسانها هر چیزی را که روحیه آنها را افزایش بدهد پیدا کنند تمایل دارند مدام از آن استفاده کنند یا برای بهبودی ورحیه شان به طور دائم با آن چیز ارتباط داشته باشند.

بیشتر بدانید : شیوه های نوین در افزایش جذابیت تبلیغات برای مخاطبان

در ادامه بیشتر به این مطلب پرداخته ایم.

 با توجه به مطالبی که گفته شد به خوبی می توان فهمید که خندیدن و استفاده از تکنیک خنداندن در تبلیغات تا چه حد می تواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

چرا که افراد با دیدن شما و پیامتان احساس بسیار خوبی پیدا می کنند و به احتمال زیاد تمایل پیدا می کنند که ارتباطشان را با شما حفظ کنند تا بتوانند این تجربه خوشایند و روحیه بالا را باز هم تجربه کنند.

اما در تبلیغات روش خنداندن کمی متفاوت است. شما نمی توانید از روشهای معمولی که برای خنداندن دوستان و اعضای خانواده خود استفاده می کنید در تبلیغات نیز استفاده کنید.

چرا که مخاطبان شما از گروه های مختلف افراد جامعه هستند و سلیقه ها و روحیه های متفاوتی دارند و از طرفی ، شما از این ابزار برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنید ، بنابراین باید توجه داشته باشید

که از روشهای مناسب استفاده کنید تا بتوانید بر مخاطبان اثر لازم و مثبت را بگذارید و به اهداف بازاریابی و تبلیغات خود نیز برسید.

برای اینکه بتوانید از روش خندان و شاد کردن مخاطبان به خوبی استفاده کنید بهتر است روشهای زیر را به کار ببرید.

یک) حد و حدود را رعایت کنید

هر چند در این تکنیک از شما می خواهیم مخاطبان را بخندانید و شاد کنید ولی هرگز نباید از روشی برای خنداندن آنها استفاده کنید که در جمع های دوستانه و صمیمانه به کار می برید.

بلکه شما همواره باید حد و حدود خود را حفظ کنید. بنابراین از طنزهایی استفاده کنید که هم موجب خنده آنها شود و هم اینکه بسیار صمیمانه نیز نباشد.

دو) از تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کنید

برای ساختن هر محتوای تبلیغاتی خنده داری که دارید از تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کنید.

به عنوان مثال ، از رنگها ، صداها ، شکل ها و محتواهایی که بتواند برای مخاطبان خنده دار باشد و در عین حال توجه آنها را به محصول یا خدماتی که شما در حال تبلیغ آن هستید جلب کند.

بیشتر بخوانید : تبلیغات با روش مقایسه

سه) از قاطعیت دست بردارید

برخی از کارآفرین ها همیشه سعی می کنند وجهه قاطعانه خود را حفظ کنند. آنها تصور می کنند اگر وجهه قاطعانه داشته باشند حتماً می توانند موقعیت خود در بازار و در میان مشتریان حفظ کنند.

چرا که قاطعیت موجب ارتقاء موقعیت آنها می شود. حداقل به شما پیشنهاد می کنیم این رویه را در حضور مشتریان نداشته باشید.

مشتریان از افراد سخت گیر و برندهایی که بسیار سخت گیر و جدی هستند دوری می کنند. بهتر است رفتاری منعطفانه ، محترم و بسیار خودمانی با آنها داشته باشید.

در این صورت است که هم صمیمیت خود را حفظ کرده اید و هم می توانید جایگاه و موقعیت خود را نیز حفظ کنید.

شادی عاملی برای برنده شدن
شادی عاملی برای برنده شدن

چهار) توجه به وقایع اجتماعی

اگر قصد دارید در قالب طنز حرفهای خودتان را نیز بزنید پیشنهاد ما این است که مسائل اجتماعی را در قالب طنز بیان کنید.

همانطور که می دانید طنزها نکات نیشدار ولی خنده داری هستند که واقعیتهای اجتماعی را که کمتر کسی جرات گفتن آن را دارد بیان می کنند.

بنابراین شما نیز به وقایع اجتماعی بی تفاوت نباشید و در قالب طنز در تبلیغات خود از آن استفاده کنید. با این کار جایگاه شما در میان مشتریان نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال ، در تبلیغاتهای خنده داری که در کشورهایی که هنوز تفکرات یا قوانین نژادپرستانه وجود دارد اشاره به این مسائل می شود معمولاً افراد و مخاطبان علاقه ویژه ای به آن تبلیغات نشان می دهند و افراد صاحب آن را می ستایند و به سمت آنها جلب می شوند.

بنابراین شما نیز بهتر است از این روش برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید. با این کار هم احترام مشتریان نسبت به شما بیشتر می شود و هم اینکه روحیه مخاطبان و مشتریان بهتر خواهد شد.

از طرفی نسبت به مسائل اجتماعی نیز واکنش نشان داده می شود و کم کم زمینه های اصلاح آن به وجود می آید.

پنج) گروه سنی را مد نظر بگیرید

یکی از موضوعات بسیار مهم که همواره باید مد نظر داشته باشید این است که پیام خنده دار و طنز آمیز را برای چه گروه سنی می سازید.

همانطور که می دانید هر گروه سنی ویژگی های روانی و رفتاری خاص خود را دارد. هر کدام از این گروه ها به برخی از مسائل حساسیت بیشتری نشان می دهند.

همچنین موضوعات خنده دار در بین گروه های سنی مختلف نیز متفاوت است. پس سعی کنید با توجه به گروه سنی که افراد دارند برایشان پیامهای طنز متفاوت بسازید.

به ویژه اگر گروه سنی مورد هدف شما نوجوان ها و جوانها هستند این مسئله بسیار حساس تر می شود.

این گروه سنی به هر چیزی ممکن است نخندند یا هر موضوعی برایشان خنده دار نباشد به همین دلیل باید دقیقاٌ روحیات آنها را بشناسید و بدانید که چه محتوایی برایشان آماده کنید.

شش) محصول خود را مد نظر بگیرید

یکی دیگر از مسائلی که باید مد نظر داشته باشید این است که به نوع محصول خود توجه کنید مثلا نوع بسته بندی و بدانید که نوع محصول شما نیز در تهیه محتوای خنده دار نقش دارد.

به همین دلیل بهتر است دقیقاً بدانید که چه کاری دارید انجام می دهید.

به عنوان مثال ، اگر محصول یا خدماتی دارید که به خودی خود می تواند روحیه افراد را مثبت سازد مانند خدمات در شهربازی یا در یک محل تفریحی یا هر جایی ، دست شما برای ساخت محتوای طنز بازتر است. چرا که شغل شما نیز به گونه ای است که می توان سوژه های خنده دار زیادی برای آن پیدا کرد.

هفت) استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از زمینه هایی که به خوبی می تواند در پیشبرد هدف شما کمک کند استفاده از شبکه های اجتماعی است.

از آنجایی که مردم از محتوای طنز خوششان می آید بنابراین احتمال اینکه این محتوای خنده دار را برای افراد دیگر ارسال کنند نیز افزایش می یابد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتماً محتوای ساخته شده خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید.با این کار بدون اینکه زحمتی بکشید می توانید تبلیغات خود را به اطلاع بسیاری از افراد برسانید.

هشت) طنز مرتبط با موضوع

یادتان باشد قرار نیست شما از هر محتوای طنزی استفاده کنید. چرا که نمی توانید اثر لازم را روی مخاطبان بگذارید. بهترین و موثرترین طنزها ، طنزهایی هستند که با موضوع در ارتباط باشند.

اگر محتوای طنز شما با موضوع و محصول مثلا لیبل یا خدمات شما متفاوت باشد هرگز نمی توانید موفق شوید چرا که مخاطبان فقط به محتوای طنز توجه کرده اند و متوجه محصول یا خدمات شما در پس آن نشده اند.

بنابراین اگر خودتان در حال تهیه کردن متن طنز آمیز هستید یا آن را به افراد دیگر سپرده اید بهتر است یادآوری کنید که محتوای طنز مرتبط با موضوع یا محصول و خدماتتان بسازند.

نه) یک تبلیغ آزمایشی بسازید

بهتر است قبل از اینکه تبلیغات نهایی خود را منتشر کنید سعی کنید یک نمونه آزمایشی از آن را منتشر کنید و ارزیابی کنید که واکنش مخاطبان چه چیزی بوده است.

اگر نتیجه مطلوب بود و نشان داد که اثر کافی را روی مخاطبان داشته است آنگاه می توانید تبلیغات نهایی را منتشر کنید.

نتجه گیری عامل شادی باش تا برنده شوی ! 

با توجه به مطالبی که در این مقاله خواندید می توان گفت عواملی نظیر : رعایت کردن حد و حدود ، استفاده از تکنیکهای تبلیغاتی ، دست برداشتن از قاطعیت ، توجه به وقایع اجتماعی ، گروه سنی را مد نظر گرفتن و … اشاره نماییم.


مقالات مرتبط

چگونه می توانیم اثر تبلیغاتی برند خود بر مشتریان را اندازه گیری کنیم ؟

تهیه پیامهای تبلیغاتی تاثیرگذار بر مخاطبان

مطالب مرتبط