قیمت و تعرفه طراحی بسته بندی

قیمت و تعرفه طراحی بسته بندی موضوع این مقاله است. مواردی که در تعیین تعرفه طراحی بسته بندی نقش دارند را بررسی میکنیم.

قیمت های طراحی بسته بندی بر چه مبنایی هستند؟

قیمتی که در طراحی بسته بندی و هزینه ایی که هر شرکتی باید به آن بپردازد از نکات مهمی است که باید برای کنترل بودجه در نظر گرفت و نمی توان بی توجه به آن بود. از طرفی هم نمی توان کیفیت را در عوض ارزان بودن محصول فدا کرد.

به همین دلیل باید یک سری عوامل مهمی را در مشخص نمودن قیمت طراحی بسته بندی در نظر بگیریم و نسبت به آن قضاوت را انجام دهیم.

عوامل مهمی که در قیمت طراحی بسته بندی مهم هستند:

قبل از اینکه بخواهیم در مورد قیمت های طراحی بسته بندی توضیحاتی را بدهیم بهتر است مطلبی را در خصوص جایگاه بسته بندی در میزان افزایش جذب مخاطب و همینطور افرایش فروش بدانید.

در واقع وقتی وارد یک فروشگاه می شوید انتخابتان برای یک محصول در قفسه فروشگاه از بین دیگر محصولات کدام برند می باشد؟ مهم ترین فاکتوری که در انتخاب محصول مهم است، میزان جذاب بودن طراحی بسته بندی است به همین دلیل است که طراحی بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با ما همراه باشید تا برخی از موارد مهمی را که در قیمت طراحی بسته بندی مهم هستند را معرفی نماییم.

نوع طراحی در تعرفه طراحی بسته بندی

خیلی از مواقع ممکن است فکر کنید که طرح هایی که شلوغ هستند به این علت که زمان بیشتری برای آن اختصاص داده شده حرفه ایی تر هستند پس گرانتر می باشند. ولی این امر مهم است که در مشخص کردن قیمت طراحی بسته بندی میزان حرفه ایی بودن موثر است نه شلوغی در طراحی.

جهت کسب اطلاعات بیشتر طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

در واقع اگر طراحی بسته بندی به صورت حرفه ایی باشد، پیچیدگی ندارد و بسیار ساده طراحی شده است پس بهتر است این را بدانید که طراحی بسته بندی هایی که ساده هستند جذابیت بیشتری نیز دارند و توجه بیشتری را نیز به خود جلب می نمایند. این گونه طراحی ها نیازمند تخصص بیشتری می باشند در واقع آن چیزی که می تواند بر روی قیمت طراحی بسته بندی اثر بگذارد حرفه ایی و خلاقانه بودن آن طرح است نه پیچیدگی آن.

زمان مورد نیاز طراحی بسته بندی

هنگامی که به کاری مشغول می باشید پس میدانید که کارهایی که فورس هستند، هزینه بیشتری بابت آنها باید پرداخت شود مثلا اگر کارفرما هستید و قصد دارید که طراحی بسته بندی سفارش دهید به حداکثر زمان تحویل پروژه توجه داشته باشید و این را در نظر بگیرید که مدت زمانی که باید بر روی پروژه بگذارید مثلا یک هفته با دو هفته از نظر هزینه با یکدیگر متفاوت هستند.

طراحی بسته بندی عسل

خلاقیت در طراحی بسته بندی

یکی از بهترین نوع طراحی بسته بندی، خلاقانه بودن آن است. در واقع طرح هایی که به صورت خلاقانه طراحی می شوند و با دیگر موارد مانند دانش و هنر ترکیب می گردند، خروجی قابل قبولی دارند و نیازمند این است که مدت زمان زیادتری در مقایسه با دیگر طراحی ها برای آنها گذاشته شوند.

این نکته را بهتر است در نظر داشته باشید که اگر کاری به شکل منحصر به فرد انجام شود نیازمند هزینه بیشتری خواهد بود. این موضوع تاثیر زیادی در تعرفه طراحی بسته بندی دارد.

تعداد اتودها در تعرفه طراحی بسته بندی

یک طراح متخصص قبل از اینکه فرایند طراحی را شروع نماید باید در همان مراحل اولیه، زمانی را به بررسی برند و درک مواردی که کارفرما خواستار آن است اختصاص دهد. نیاز است کارفرما را بشناسید و از مواردی که خواستار است لیست تهیه کنید تا در هنگام طراحی به آن رجوع نمایید.

این احتمال وجود دارد که به علت تفاوت در سلیقه، طرح ابتدایی توسط کارفرما رد شود و نارضایتی به وجود بیاید. پس ممکن است در زمان طراحی به اتودهای ابتدایی برگردید. در واقع هر چقدر کارفرما از شما اتودهای نهایی بیشتری را خواستار باشد به همان میزان قیمت طراحی بسته بندی نیز افزایش می یابد.

بهترین طراح بسته بندی ایران

شکل و فرم در تعرفه طراحی بسته بندی

تعداد زیادی بسته بندی هستند که به شکل های های مختلفی مثل مستطیل و یا مکعب طراحی و ساخته می شوند، همچنین برخی از محصولات برای اینکه ظاهر جذابی داشته باشند با شکل های متفاوتی مثل مخروط طراحی می شوند.

در واقع طراحی اختصاصی استایل بسته بندی شما می تواند در مشخص کردن قیمت طراحی و همینطور فرایند طراحی اثر بگذارد و هر چه میزان اندازه و حجم بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای طراحی باید پرداخته شود.

چاپ بسته بندی

از مهم ترین قسمت های طراحی چاپ بسته بندی است. این مرحله با در نظر گرفتن نوع متریال از پایه ترین قیمت با بیشترین قیمت متغیر است زیرا برخی از محصولات تک رنگ و یا پنج رنگ چاپ می شوند.

استفاده از رنگ های نقره ایی، طلایی و اصطلاحا رنگ پنجم (Pantone) جز پر هزینه ترین قسمت های چاپ است. البته برخی طرح ها نظیر کارت ویزیت و یا بروشور به میزان نیاز کارفرما ممکن است برجسته و یا ساده چاپ شود.

طراحی بسته بندی صادراتی

تعرفه طراحی بسته بندی صادراتی

طراحی بسته بندی معمولا دارای اطلاعات چند زبانه هستند، این میزان اطلاعات بر حسب نوع زبان کشورهای مقصد متغیر است. معمولا طراحی های صادراتی ساده تر و حرفه ایی تر طراحی می شوند علت این موضوع در نظر گرفتن فرهنگ کشور مبدا و همچنین فرهنگ و سلیقه کشور مقصد می باشد.

مطالب مرتبط