طراحی بسته بندی چای و طراحی جعبه دمنوش

طراحی بسته بندی چای و طراحی جعبه دمنوش بصورت تخصصی در کانون طراحان برتر صورت می پذیرد.

مقدمه طراحی بسته چای و دمنوش

همواره در صنعت تولیدات، مهم ترین وظیفه یعنی تبلیغات به عهده ی بسته بندیست که یکی از اصلی ترین دغذغه های صاحبان برند می باشد. طراحی بسته بندی، مهم ترین عامل در جذب مخاطب است.

به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای طراحی بسته بندی باید ذهن خلاق و ایده پردازی داشت تا بتوان در جذب مخاطب بسیار قدرتنمد عمل کرد.در این بین بسته بندی انواع چای و دمنوش از این قائده مستثنی نیست.در سال های اخیر طراحی بسته بندی انواع چای، دمنوش و تی بگ( چای کیسه ایی) بسیار پیشرفت کرده است.

چای نوین گیلانه

در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی بسته بندی جعبه انواع چای و تی بگ و دمنوش صحبت کنیم.

چای یکی از اصلی ترین محصولات شمال ایران است. مازندران و گیلان شهر هایی هستند که یکی از بزرگترین تامین کننده چای در دنیا می باشند که بعد از آبمیوه ها و نوشابه یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در میان ایرانیان و البته دیگر کشورها ست.

به همین دلیل برای طراحی بسته بندی و طراحی جعبه آن باید اصول طراحی به نوعی رعایت شود تا این محصول پرطرفدار و البته صادراتی در میان سایر رقبای خود به خوبی به چشم آید. امروزه برندهای زیادی تولید کننده انواع چای و دمنوش اند که برای نگهداشتن جایگاه خود در بازار، اهمیت طراحی بسته بندی را به خوبی درک کرده اند.

اما برای بسته بندی این نوع نوشیدنی چه ایده هایی نیاز است تا بتواند مخاطبان خود را بیش از پیش به خود جذب کند. چای کیسه ایی یا تی بگ یکی از انواع چای هستند که به صورت تک نفره برای استفاده در بازار موجود هستند.

طراحی سلفون چای - سلفون چای - نوین گیلانه - سلفون چای
طراحی سلفون چای – سلفون چای – نوین گیلانه – سلفون چای

از گذشته تا کنون چای از مهم ترین ابزار پذیرایی بوده است که جزو محصولاتیست که باید بهداشتی توزیع شود به همین دلیل نیاز به طراحی جعبه و بسته بندی دارد.

بسته بندی چای و دمنوش

بسته بندی های مقوایی (جعبه ایی) و آلومینیومی از انواع بسته بندی جعبه چای می باشد

معمولا جعبه های بسته بندی از جنس مقوا بوده است و طراحی انجام شده برای بسته بندی آنها روی این جعبه های مقوایی چاپ می شود. اگر اصول طراحی به درستی رعایت شود از این محصولات می توان به عنوان باکس های صادراتی استفاده کرد.

بیشتر بدانید : طراحی لیبل

معمولا جعبه ها از چهار درب دارند که از بخش های کوچکتر و بزرگتر تشکیل شده اند که بخش بزرگ تر مخصوص قسمت طراحی و معرفی محصول می باشد. برای چاپ این نوع از بسته بندی می توان از انواع لمینیت های براق و مات استفاده کرد که به استحکام جعبه کمک می کند و می تواند جعبه را در برابر آسیب های انبارش و جابه جایی و رطوبت مقاوم کند.

لازم به ذکر است که چای به نور و گرما بسیار حساس است و با ورود نور خورشید به جعبه، چای خواص خود را از دست می دهد و کیفیت آن پایین می آید. به همین دلیل نیاز است که پیش از اینکه چای داخل بسته بندی اصلی قرار بگیرد، فویل آلومینومی برای آن در نظر گرفته شود تا مانع ورود گرما و رطوبت شود.

هارد باکس ها نوع دیگری از بسته بندی برای چای می باشد که از نظر ضخامت و مقاومت، امتیاز بالاتری نسبت به سایر بسته بندی ها دارد.

طراحی جعیه دمنوش و چای
طراحی جعیه دمنوش و چای

طراحی چای کیسه ای

چای کیسه ایی و یا تی بگ نوع دیگری از دسته ی نوشیدنی های گرم می باشند که به صورت تک نفره و قابل حمل استفاده می شود.تولیدکنندگان برای جذب بیشتر مخاطب اقدام به طراحی خلاقانه برای جذاب تر شدن انواع بسته بندی دمنوش و تی بگ ها می کنند.

طراحی بسته بندی چای کیسه ایی و دمنوش ها باید به گونه ایی باشد که مصرف کننده بتواند داخل بسته را مشاهده کند و یا از عکس ترکیبات روی طرح، استفاده شود تا نظر مخاطب را بیشتر جلب کند. برای طراحی بسته بندی دمنوش ها و انواع چای گیاهی لازم است از ترکیبات آن روی بسته بندی استفاده کرد تا مصرف کننده بتواند حتی بدون مطالعه از ترکیبات آن مطلع شود.

بیشتر بدانید : طراحی جعبه

برای بسته بندی تی بگ (چای کیسه ایی) و دمنوش ها باید از جنس سبک تری برای جعبه ی بسته بندی آن استفاده کرد چراکه چای کیسه ایی بیشتر مسافرتی و قابل حمل هستند و به همین منظور نباید از متریال های سنگین و جاگیر برای آن استفاده کرد.

نحوه ی جایگذاری و نوشتن اطلاعات بر روی بسته بندی های چای و دمنوش باید به گونه ایی مشخص باشد تا بتواند برای استفاده به مصرف کننده کمک کند. بعضا برای مصرف از دمنوش ها، دستور العمل خاصی وجود دارد.

به طور مثال چگونه و چند دقیقه و با چه دمایی داخل آب جوش قرار بگیرد. برای شلوغ نشدن بسته بندی آن می توان از کاتالوگ و یا بروشور استفاده کرد تا روش استفاده برای مصرف کننده واضح تر باشد.

طراحی چای - طراحی دمنوش - بسته صورتی - طراحی دمنوش

در طراحی بسته بندی جعبه چای نباید از اهمیت انتخاب درست رنگ غافل شد. رنگ در میزان جذب مخاطب بسیار تأثیر گذار است. در همان ابتدای طراحی باید رنگ مناسب به گونه ایی انتخاب شود که به محصول مرتبط باشد.

گاها انتخاب بعضی رنگ ها برای بعضی محصولات باعث از بین رفتن ماهیت اصلی آن می شود. انتخاب رنگ در عین مرتبط بودن باید اثر مثبتی بر ذهن مخاطب و مصرف کننده بگذارد.

دمنوش ها هم در دسته ی نوشیدنی های پرطرفدار قرار دارند به طوری که داخل منو های بیشتر کافه رستوران ها جزو نوشیدنی های داغ سرو می شوند و علاوه بر آن از جنبه درمانی آن نیز نباید غافل شد.

بیشتر بدانید : طراحی بسته بندی

به همین دلیل تولیدگنند گان بیش از پیش به فکر طراحی بسته بندی دمنوش و انواع چای گیاهی هستند. برای اینکه محصول در قفسه های فروشگاه بتواند در میان رقبا جلب توجه کند و مخاطب را در مدت زمان کم ترغیب به خرید کند، نباید از اهمیت طراحی بسته بندی آن غافل شد.

این طراحی می توان نوع استایل جعبه باشد و یا یک طراحی خلاقانه برای بسته بندی آن. ابعاد و نوع جعبه ی دمنوش هر چه که باشد مهم نیست، مهم ترین اصل جایگذاری اطلاعات و معرفی آن محصول است. معمولا دمنوش ها ترکیبی از چند اسانس گیاه هستند که می بایست روی بسته بندی یا با عکس و یا نوشتار، این ترکیبات قید شوند.

طراحی بسته چای کیسه ای
طراحی بسته چای کیسه ای

انواع بسته بندی دمنوش ها، چای و تی بگ

یکی از پرطرفدار ترین نوع بسته بندی ها، بسته بندی های متالایز هستند که پوشش و لفاف های متفاوتی دارند. این نوع بسته بندی می توان در انواع چیپس و پفک هم مشاهده کرد. این نوع بسته بندی به دلیل عدم نفوذ رطوبت و گرما و طول عمرو مقاومت بیشتر نسبت به سایر متریال های بسته بندی دارد.

انواع بسته بندی های تک نفره و یا ساشه ایی که بیشتر در دمنوش ها و تی بگ مشاهده می شوند نوع دیگری از بسته بندی قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید : طراحی شیشه عسل

بسته بندی به صورت فله ایی هم برای چای و دمنوش استفاده می شود که بدون اطلاعات خاصی عرضه شده و صرفا مصرف کننده به دلیل به صرفه بودن، آن را تهیه می کند. این نوع بسته بندی ها عمدتا نایلون هایی با بافت ضخیم هستند که تحمل وزن محصول را داشته باشد. در این نوع از بسته بندی عمدتا بهداشت کمتر رعایت می شود.

امروزه صنعت بسته بندی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری کرده است و در تمام محصولات اعم از صنعتی، مواد غذایی و دارویی شاهد انواع خلاقیت طراحان در طراحی استایل منحصر به فرد و طراحی بسته بندی برای صاحبان برند می باشیم. زیرا بسته بندی به تنهایی وظیفه ی تبلیغات و بازاریابی برای برند را به دوش می کشد.

دمنوش ثمر - طراحی جعبه دمنوش - طراحی بسته
دمنوش ثمر – طراحی جعبه دمنوش – طراحی بسته

 


موضوع مرتبط :

طراحی بسته بندی میوه و محصولات کشاورزی

طراحی بسته بندی اسباب بازی

طراحی بسته بندی خرما

طراحی بسته بندی زعفران

انواع طراحی لیبل مواد غذایی

قیمت و تعرفه طراحی بسته بندی

مطالب مرتبط