ویژگیهای روشهای تبلیغاتی مرسوم (بخش دوم) 

در این مقاله به ویژگیهای روشهای تبلیغاتی مرسوم پرداختیم!

مقدمه ویژگیهای روش های تبلیغاتی مرسوم 

همانطور که در بخش اول روش های تبلغاتی مرسوم گفته شد روشهای بسیار متفاوت و متنوعی در تبلیغات وجود دارد که امروزه با گسترش دنیای اینترنت و فضای مجازی ، بسیاری از آنها ممکن است به فراموشی سپرده شده باشد در حالی که کارآیی بسیار بالایی می توانند داشته باشند.

غافل شدن از این رسانه ها یا ابزارها قطعاً فرصتهای بیشتر را از شما خواهد گرفت و روشهای شما بسیار محدودتر خواهد شد.

 در نتیجه مخاطبان شما نیز افراد خاصی خواهند شد که از رسانه های خاصی که شما در آنها حضور دارید استفاده خواهند کرد. بنابراین استفاده از روشهای مختلف تبلیغات بسیار مهمتر از هر چیزی است.

به همین دلیل به برخی از آنها در مقاله قبلی پرداخته شد ، در این مقاله نیز سعی داریم به تعدادی دیگر از آنها بپردازیم.

یک) تبلیغات از طریق رادیو

رادیوها ما را یاد ایام قدیم می اندازند. زمانی که رسانه ای به جز رادیو و روزنامه در دسترس نبود. افراد زمان زیادی را صرف گوش دادن به رادیو و برنامه های آن می کردند.

شاید بسیاری از شما تصور کنید که دیگر مخاطبی برای رادیو وجود ندارد که بخواهیم راجع به تبلیغات در رادیو صحبت کنیم. تصور شما از رادیو یک دستگاه بسیار قدیمی است که یک پیر مرد یا پیر زنی آن را در کنار خود قرار داده و در حال گوش کردن است.

شاید رادیو جزء نوستالژی ترین راسانه ها باشد ولی این تصور یک تصور بسیار اشتباه است. باید به شما یادآور شویم که هنوز هم هستند افرادی که جزء مخاطبان پر و پا قرص رادیو هستند.

از طرفی زمانی که درباره رادیو صحبت می کنیم دیگر شکلهای قدیمی دستگاه رادیو یا روشهای شنیده شدن پیامهای صوتی نیست.

بلکه امروزه با پادکست هایی که پا به میدان دنیای مجازی گذاشته اند ، یاد و خاطره رادیوهای قدیمی را برای ما زنده کرده اند از طرفی جزء ابزارها و روشهایی هستند که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

بسیاری از افرادی که در حال انجام کارهای روزمره خود یا رانندگی کردن هستند به فایلهای صوتی یا همان پادکست ها گوش می دهند و تمایل دارند اطلاعات مورد نیاز خود را از این طریق به دست آورند.

توضیحات بیشتر در خصوص تبلیغ از طریق رادیو

در استفاده از رادیو یا اشکال به روز آن یعنی پادکست ها بهتر است در طول یک برنامه مدام نام برند شما گفته شود تا برای شنونده ها آشنا شود همچنین فرصتی که در پادکست ها یا رادیو برای شما پیش می آید در سایر رسانه ها کمتر است این است که شما به طور کل یک برنامه رادیویی را به برند خود اختصاص دهید و درباره آن صحبت کنید.

بنابراین استفاده از رادیو در دنیای کنونی خالی از لطف نیست. شما باید سعی کنید تمامی مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

قطعاً افرادی هستند که زمان زیادی را صرف شنیدن فایلهای صوتی یا رادیو می کنند از طرفی این کار به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری از برند یا محصول خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

اگر قصد دارید از امکانات تبلیغات به نحو احسنت استفاده کنید بهتر است تمامی ابزارها را در نظر بگیرید و از همه آنها به طور کامل استفاده کنید.

در این میان رادیو نیز از جمله ابزارهایی است که در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه صنعت تبلیغات را بازآفرینی کنیم !

دو) تبلیغات با استفاده از محبوب ترین های دنیای مجازی

چند سالی است که تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی به یکی از روشهای پر طرفدار و پر کاربرد در دنیای تبلیغات تبدیل شده است. همه ما هر روز به قدری از این شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم که دیگر نیازی نیست بیش از این در خصوص گسترش این رسانه جدید صحبت کنیم.

دنیایی را تصور کنید که حداقل نیمی از کودکان در آن به ابزارهای ارتباط جمعی دسترسی دارند و از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

البته این رقم بسیار محافظه کارانه بیان شده است ؛ بلکه حتی در واقعیت بسیار بیشتر از آن است. بنابراین به ناچار شما باید از شبکه های اجتماعی و ظرفیتهای آن برای تبلیغات استفاده کنید.

همانطور که در دنیای واقعی می توانید خودتان را به دیگران معرفی کنید و حتی با برندهای بزرگ همکاری کنید تا بیشتر دیده شوید در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز به همین شکل است مثل یک بسته بندی جذاب که شما در صفحات مجازی می بینید !

شما می توانید صفحاتی را برای خود ایجاد کنید و هر گونه اطلاعاتی که راجع به محصول یا برندتان هست را در آن قرار دهید.

همچنین می توانید با برندهای بزرگ همکاری کنید تا بیشتر دیده شوید. البته این به این معنا نیست که شما کار راحتی در پیش دارید. حتی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز شما باید هزینه کنید و روشهای آن را یاد بگیرید یا از افراد متخصص در آن حوزه استفاده کنید.

بنابراین قبل از اینکه اقدام به این کار کنید سعی کنید روشهای آن را بیاموزید تا بودجه و فرصت خود را بیهوده از دست ندهید.

سه) تبلیغات با استفاده از تراکت های تبلیغاتی

وقتی قرار است توجه افرادی را به یک موضوع جلب کنید یکی از روشهای آن تراکت و کاتالوگ است. تراکت های تبلیغاتی شامل پیامهای کوتاه و جذابی هستند که در اندازه های مختلف می توان آن را چاپ کرد.

یکی از مزیتهای تراکت های تبلیغاتی آن است که به راحتی می توان آن را دست به دست کرد و به افراد زیادی رساند.

اگر دقت کرده باشید معمولاً در محل های پر رفت و آمد این تراکت ها را به دست شما می دهند تا در جریان تبلیغات آنها قرار بگیرید.

تراکت ها این فرصت را فراهم می کنند تا افراد در جای دیگر که فرصت بیشتری دارند تبلیغ را بخوانند یا حتی آن را در جیب یا کیف خود قرار دهند و در جای دیگر مطالعه کنند.

همچنین احتمال اینکه آن را به دست دیگران دهند نیز بیشتر است. به همین دلیل استفاده از تراکت ها نیز یکی از روشهای بسیار مناسب می تواند باشد.

برای چاپ آنها بهتر است فقط یک طرف را چاپ کنید و یک طرف آن ساده و بدون نوشته باشد. این کار برای است که سمتی که نوشته شده است را به دست مشتریان بدهید.

 اگر بتوانید تراکت ها را به صورت رنگی چاپ کنید قطعاً بسیار بهتر و جذاب تر خواهد بود. اگر قصد برگزاری یک نمایشگاه را دارید یا فروش ویژه ای را به صورت موقتی قرار است داشته باشید می توانید از تراکت ها استفاده کنید.

تراکت ها از آنجایی که قابل حمل توسط افراد هستند می تواند اثر آن را برای مدت طولانی تری نسبت به بنر یا پوستر داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می کنیم از این ابزار تبلیغاتی نیز نهایت استفاده را ببرید.

چهار) تبلیغات با استفاده از سئو

گوگل از بزرگترین بسترهای تبلیغاتی در جهان به حساب می آید. گوگل از اینکه شما برای افزایش درآمد خود به تبلیغات احتیاج دارید به نفع خود استفاده می کند.

 البته گوگل بستر بسیار مناسبی برای همه افراد و شرکتها فراهم می کند تا آنها با استفاده از امکانات گوگل بتوانند برای تبلیغات استفاده کنند از طرفی خود گوگل نیز از این فرصت استفاده می کند تا درآمد کسب کند. سئو به شما کمک می کند تا میزان جستجوی صفحه خود در گوگل را افزایش دهید.

برای این کار شما از روشهای مختلفی می توانید استفاده کنید. برای اینکه میزان جستجوی سایت خود را افزایش دهید باید از روشهای ویژه ای استفاده کنید و حتی می توانید در این زمینه هزینه کنید ؛ ولی باید بدانید که هزینه آن بسیار بالاست.

بنابراین اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید باید به فکر این باشید که در این زمینه پول صرف کنید.

یکی از مواردی که هنگام تبلیغات و سئو در گوگل باید مد نظر قرار دهید این است که در صفحه وب سایت خود تعداد تبلیغات را کمتر در نظر بگیرید ؛ زیرا گوگل به صورت هوشمند صفحاتی که پر از تبلیغات هستند را حذف می کند.

از طرفی ، وب سایت شما نیز با یک تا سه تبلیغ بسیار جذاب خواهد بود تا اینکه تعداد زیادی تبلیغ در آن به اشتراک بگذارید. همچنین سعی کنید متن تبلیغات خود را به صورت برجسته در نظر بگیرید.

این کار برای این است که گوگل در صورتی که تبلیغاتی را بدون ویژگی یا شاخصه مناسب ارزیابی کند آن را حذف خواهد کرد ، زیرا مخاطبان را نمی تواند به اهدافشان برساند.

هر چند گوگل بستر و فرصت مناسبی را در اختیار شما قرار داده است ولی برای اینکه میزان سئوی خود را افزایش دهید یا از حذف شدن توسط گوگل بپرهیزید باید به نکات ریز در طراحی آن توجه داشته باشید.

با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که برای موفقیت در تبلیغات شما باید از هر ابزاری استفاده کنید. هر کدام از روشها و ابزارها کارآیی خاص خود را دارند و هرگز نمی توان یکی را جایگزین دیگری کرد.

نتیجه گیری روش های تبلیغاتی مرسوم

همانطور که می دانید تبلغات از روش های مختلفی می توان انجام داد و در این مقاله با انواع روش های تبلیغاتی که مرسوم هستند آشنا شده اید که می توانیم به تبلیغات از طریق رادیو، تبلیغات از طریق دنیای مجازی، تبلیغات با استفاده از تراکت و تبلیغات از طریق سئو که به صورت مختصر درباره هر کدام از آنها توضیحاتی داده شد.


مقالات مرتبط

جایگزین اینستاگرام برای تبلیغات

الگوی تبلیغات چاپی در سالهای اخیر

اثر روانی تبلیغات چگونه مخاطبان را در دوران رکود تحت تأثیر قرار می دهد ؟

آیا می دانید پس از راه اندازی کمپین تبلیغاتی چه اقدامی باید انجام دهید؟

مطالب مرتبط